מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשע״א 12.09.2011

חופת חיסכון: כך תתחתנו ב-40.000 ש"ח בלבד ● מה דעתכם?

כל זוג שמתחתן יודע: בשביל לשבור כוס צריך לשבור היום גם קופת חיסכון, אבל בחסידות צאנז החליטו לשים סוף לעלויות המפורכות של החתונה וקובעים כעת שאסור שמחירה של חתונה יעלה על 40 אלף ש"ח, הכל כולל הכל ● רוצים לגלות איך? לסיפור המלא● מה דעתכם? ניתן ליישם גם בחב"ד? מערכת התגובות פתוחה >>>
חופת חיסכון: כך תתחתנו ב-40.000 ש
צילום: יח"צ מאסטר הפקות
כל זוג שמתחתן יודע: בשביל לשבור כוס צריך לשבור היום גם קופת חיסכון, אבל במיגזר החרדי החליטו לשים סוף לעלויות המפורכות של החתונה וקובעים כעת שאסור שמחירה של חתונה יעלה על 40 אלף ש"ח, הכל כולל הכל, כך מדווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

בחסידות צאנז הוציאו לאחרונה תעריפון חתונה, ששם גבול לעלויות השערורייתיות של יום הכלולות. בצאנז החליטו לנצל את כוחה הצרכני של החסידות ולהתאגד כקבוצת רכישה. הם פנו לספקים, וביקשה מהם הצעות מחיר לכל פרטי בחתונה, השוותה מחירים, ולבסוף קבעה תעריף גג. התוצאה: חוברת שמסבירה איך להינשא ולהישאר בחיים.

אירוע קומלקפט לא אמור להעלות יותר מ-40.000 ש"ח - לשני הצדדים. כך למשל על שמלת כלה אסור מעתה לשלם יותר מ-3,500 ש"ח. על תזמורת אסור להוציא יותר מ-3,300 ש"ח, ובכל מקרה אין להזמין יותר מ-260 מנות, ושיהיו פשוטות בבקשה.

מי שאינו נמצא במעגל קרוב לחתן או לכלה יאלץ להסתפק באכילה מהבר, שעל פי התעריפון מוגבל ל-4,000 ש"ח. ומה תמצאו בבר? פשטידה, חמין ואבטיח.

כדי לחסוך עוד קצת, קובעים בחסידות כי אסור לאחיות של החתן והכלה לרכוש בגדים מיוחדים לאירוע, אלא רק לשכור אותם. אסור גם להזמין פרחים לשולחנות, והריקודים? צריכיים להסתיים עד לשעה 11 בלילה, כדי שלא לשלם תוספת כסף לתזמורת...

לצלם יש לשלם עד 2,500 ש"ח, ולמנה: בין 20-60 ש"ח.

ויש גם סנקציות: על מנת להבטיח שהחסידים בצאנז לא יחרגו מהסכומים, נקבע כי מי שישלם יותר, לא יהיה זכאי לקבל את ההלוואות שמעניקה החסידות לזוגות צעירים לרכישת דירה. כל הלוואה כזו מגיעה ל-50 אלף ש"ח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.