מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשע״א 11.09.2011

כמעט לינץ' בשמעון הצדיק; "נירה אם הערבים יתקרבו"

כמעט אסון אמש בקבר שמעון הצדיק: מתפללים שעשו את דרכם לציון, הותקפו בידי עשרות ערבים וניצלו רק בנס ● הם מאשימים: "אם היה כח משטרה קבוע במקום, האירוע היה נמנע" ● יהונתן יוסף דובר המתיישבים במקום מאיים: "אם הערבים יתקרבו לבתינו, נפעיל את 'חוק דרומי' ונירה בהם"  לסיפור המלא
כמעט לינץ' בשמעון הצדיק;
מתפללים בקבר שמעון הצדיק. ארכיון: COL

כיכר השבת

שוב זה קרה ושוב בקבר שמעון הצדיק, כעשרה מתפללים שהגיעו בשבת אחה"צ לתפילת מנחה בקבר "שמעון הצדיק" הותקפו על ידי עשרות פורעים ערבים, כאשר עשו את דרכם לציון.

כתוצאה מהתפרעויות נפצעו שלושה מתפללים באורח קל, המשטרה שהוזעקה למקום, עצרה שלושה מהמתפרעים הערבים, שזוהו על ידי בלשי מחוז ירושלים.

יאיר גולד, מהמתפללים שהותקפו, מספר ל'כיכר השבת': "בערך בשעה שש באנו להתפלל בציון, בדרך התנפלו עלינו עשרות ערבים ותקפו אותנו באמצעות צינורות ברזל, ניסינו לברוח לציון אבל מטר של אבנים בלם אותנו, שלושה מחבריי נפצעו לאחר שלא הצליחו לברוח ונתפסו על ידי הערבים.

"זה היה נראה כמו מחבלים שהסתערו עלינו, כשעוברי אורח ערבים הצטרפו אליהם ועזרו להם לתקוף אותנו. ניצלנו בנס, זה היה יכול להיגמר באסון, אני לא מבין איפה המשטרה".

יצוין כי המתפללים התלוננו על כך שהמשטרה לא מציבה ניידת באופן קבוע בשעות התפילות בשבת. "אם היתה ניידת במקום האירוע היה יכול להימנע" אומר אחד מהמתפללים.

יש להזכיר, כי בימים אלו נערכת המשטרה לקראת אירועי ספטמבר במקום, כשבין היתר ישנו חשש, כי הערבים יצאו מהמסגדים לכיוון ציון שמעון הצדיק ובתי היהודים. לאחרונה המשטרה אף ערכה במקום תרחיש המדמה פיגוע התאבדות בשמעון הצדיק.

יהונתן יוסף דובר ההתיישבות אומר ל"כיכר השבת": "לא ייתכן שאנחנו נחכה כצאן לטבח לתרחישים רצחניים המזכרים ימים אפלים בהיסטוריה. מבחינתנו בואם של מאות מתפללים מהמסגדים שיתנפלו על מספר בתים קטן יסתיים בכי רע.
 
"ברור לכולם שאנו שומרי חוק ושבספר החוקים יש חוק שנקרא "חוק דרומי" לא ניתן שיפלשו לבתינו. כולי תקווה שהמשטרה תרחיק את הפורעים מהבתים היהודים והציון הקדוש".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "יש ניידת משטרה שנמצאת באופן קבוע על ציר המתפללים, עם קבלת הדיווח הגיע הצוות למקום ועצר שלושה מהמתפרעים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.