מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשע״א 11.09.2011

"תג מחיר? זו לא דרכה של המסורת והדת היהודית"

בפגישה המסורתית בין הרמטכ"ל לרבנים הראשיים, שנערכת לפני תקופת החגים, אמרו לו השניים כי מביעים את מורת רוחם מאירועי "תג מחיר" שהתרחשו בשבוע שעבר נגד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, וציינו כי "זו לא דרכה של המסורת והדת היהודית" לסיפור המלא
הרמטכ"ל גנץ עם הרבנים הראשיים עמאר ומצגר. מאחור: תמונת הרבי (צילום: דובר צה"ל)

קובי נחשוני, YNET

הרבנים הראשיים קראו לרמטכ"ל למצוא פיתרון שיאפשר לחיילים דתיים להימנע משמיעת שירת נשים, מבלי שהדבר ייאלץ אותם לעבור על פקודות הצבא. בפגישה שהתקיימה בצהריים (יום א') בבית הרבנות הראשית, אמרו הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר לרב-אלוף בני גנץ כי הם מצפים מהמפקדים לאפשר לכל חייל לצאת בצורה מכובדת מאירוע צבאי שיש בו שירת נשים, אם האזנה להן מנוגדת לאמונתו הדתית.

מדובר בפגישה מסורתית שמקיימים הרבנים הראשיים עם הרמטכ"ל לפני תקופת החגים, שבה הם מברכים זה את זה לשנה טובה. הרמטכ"ל גנץ סקר בפני הרבנים עמאר ומצגר את האתגרים הביטחוניים שעמם מתמודד הצבא, והצהיר כי צה"ל יעמוד בכל משימותיו ובכל החזיתות אם העם בישראל יהיה מאוחד. בתגובה אמרו הרבנים כי יעשו מצידם הכל למען אחדות זו, אך הם מצפים גם מהצבא לפעול למטרה זו.

הרמטכ"ל השיב להם כי התנגשות זו שבין הפקודה וההלכה אכן דורשת טיפול, ובכוונתו לדון בעניין עם הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ, מיד עם שובו מרומניה – שם הוא משתתף באזכרה לאסון התרסקות מסוק האימון של חיל האוויר בשנה שעברה.

בסיום הפגישה העניקו הרבנים לגנץ שופר ואיחלו לו שנה טובה. הם הביעו את מורת רוחם מאירועי "תג מחיר" שהתרחשו בשבוע שעבר נגד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, וציינו כי "זו לא דרכה של המסורת והדת היהודית". גנץ, מצידו, העניק לרבנים דמוי פרי רימון עשוי מכסף, והביע תקווה כי צה"ל ועם ישראל יאכלו מפרי זה ולא ייאלץ להשתמש ב"רימונים" מסוג אחד.   

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.