מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״א 08.09.2011

הרב דרוקמן תמה: האם 'התחרפנו' לגמרי? ● טור דעה

"פלצות אחזתני נוכח פרסום אודות פעילות משותפת שנערכה במדינה מסויימת בשיתוף ילדים יהודיים עם, להבדיל, ילדים מוסלמים, בהנחייתו של 'שליח'. אוי לעיניים שכך רואות, ואוי לאזניים שכך שומעות"  ● "בשפה המדוברת דהיום, הייתי שואל בהתבטאות לא תקנית ובודאי שלא רבנית: האם 'התחרפנו' לגמרי?" ● הרב דוד מאיר דרוקמן מזועזע מפירסום הידיעה כי "יהודים ומוסלמים בישלו יחד במטבח של חב"ד בסידני" שפורסמה הבוקר ב-COL לדעה
הרב דרוקמן תמה: האם 'התחרפנו' לגמרי?  ● טור דעה

הרב דוד מאיר דרוקמן

כידוע וכמפורסם, ובאין ספור הזדמנויות  הרבי זי"ע מעודד נתינת צדקה, תוך שהוא מדגיש שהכוונה לנתינת צדקה בימי החול בלבד.  תמיד היה לי "צריך עיון קצת" בדברי קדשו– מאי קא משמע לן? וכי תעלה על דעתך שכוונתו של הרבי שיהודי יפריש פרוטות לצדקה רח"ל ביום שבת או יו"ט, עד כדי כך  שהרבי צריך 'באווארענען' (=להבהיר, בתרגום חפשי) דבר מובן מאליו שכזה?

ברם, עם נקוף השנים מאז ג' תמוז, ועדיין לא נושענו, מתברר כי ההעלם וההסתר ו'גלות הדעת' נהיו  עמוקים יותר ויותר,  עד כדי שגם דברים הכי פשוטים לבן ישראל ובת ישראל בעבר – צריך כיום 'באווארענען'.

כלפי מה דברים אמורים?

ויובן בהקדים;

בארצות אירופה למשל, אפילו בקרב  החוגים המשכיליים והרחוקים ביותר מאידישקייט – הקימו למשל אגודות תרבות וספורט ('מכבי' ועוד), מועדונים ('השומר הצעיר', 'הצופים')  לילדים ובני נוער יהודיים, וכל זאת, כדי להרחיק ילד וילדה יהודיים מכל חברות תהיה אשר תהיה עם ה'שקוצים' והשיקסעס'. האקסיומה הזאת הייתה חרוטה על לב כל אמא ואבא יהודיים באופן כזה שלא היו זקוקים לשום הסברים והתפלפלויות בנדון.

שלא לדבר על שלומי אמוני ישראל שהתחילו את השבוע בנוסח 'הבדלה': "ותבדל ה' אלוקינו בין אור לחושך, בין קודש לחול, בין ישראל לעמים...". לאמור, המרחק שצריך להיות בין "ישראל לעמים" היה כה ברור, כמו שברור ומחוור ההפרש בין "קודש לחול".

איברא, יהודים, לצורך פרנסתם, וגם משום 'דרכי שלום' נאלצו ונאנסו לעבוד בשיתוף פעולה עם גויים, אבל – בילוי או פעילות תרבותית עם גוי – מאן דכר שמיה? כל שכן וקל-חומר לגרום בידיים שילדי ישראל טהורים ישהו בצוותא חדא עם 'שקוצים' בפעילות משותפת למען איזו מטרה אשר תהיה – אפילו מטרה 'הומנית' – הס מלהזכיר, ולא באלה חלק יעקב!

לאור כל הנ"ל, פלצות אחזתני נוכח  פרסום ודיווח באתר COL  אודות פעילות משותפת שנערכה במדינה מסויימת בשיתוף ילדים יהודיים עם, להבדיל, ילדים מוסלמים, ועוד, (שמחת זקנתי)  -   בהנחייתו של 'שליח'. אוי לעיניים שכך רואות, ואוי לאזניים שכך שומעות.

וכל כך גבר ההעלם והסתר והבלבול, שעוד לא בושים לפרסם את זה!  אוי, מה היה לנו, הביטה וראה חרפתנו!

בשפה המדוברת דהיום, הייתי שואל בהתבטאות לא תקנית ובודאי שלא רבנית: האם 'התחרפנו' לגמרי?

יהיה זה אך בוז לאינטליגנציה,  וממש מיותר להביא ראיות והוכחות מהמקורות שלנו  כדי לבאר את את השערוריה שבדבר, ברם, היות ופטור בלא כלום אי אפשר,  ובפרט שב'דור יתום' זה צריך להביא הוכחות מדברי הרבי גם לעניינים האלמנטריים והחמורים ביותר - הנני בזה  להעתיק  ממה שדיבר הרבי זי"ע עם ראש עיריית חיפה המנוח מר אריה גוראל (וכפי שכבר  פורסם ב'התקשרות'):

סיפר מר אריה גואל  כי "...הרבי דיבר עמו על אחד הנושאים החשובים ביותר לעיר חיפה. בחיפה קיים 'בית הגפן'. במקום מתקיימים מפגשים בין יהודים וערבים, ופרנסי העיר התפארו תמיד על היות המקום דוגמה ל'דו-קיום' משותף רחמנא-ליצלן. הרבי היה מאוד מודאג מכך והתעניין אם כתוצאה ממפגשים כאלה צמחו 'נישואי תערובת'....."

מסקנה:

צורך השעה ממש, להעביר סדנאות בהשקפת עולם לצעירי הצאן, וגם לגמרי לא יזיק כי 'המשפיעים' שי', יתנו לב לתרגם את היחודא עילאה' וה'יחודא תתאה' ל'כסף קטן',  קרי, להוריד מושגים נעלים ועילאיים שבהררי קודש ו'לצמצמם' להשקפות עולם יהודיות שפעם היו ב'פשיטות' וכיום לצערנו הרב הם ב'התחדשות,  או בהסתכלות של עיניים מבולבלות נראות הן כ'קיצוניות'..

אם לא נתעשת -  ב'קצב הזה' יהיו נכונות לנו כנראה עוד הפתעות רבות, חלילה. ומסיימים בטוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.