מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״א 08.09.2011

חג באשדוד: הונחה אבן הפינה להקמת מקוה טהרה ● תמונות

במעמד מרגש: הונחה אבן הפינה להקמת מקוה טהרה באשדוד במעמד רבני העיר, שליח הרבי ומנהל בית חב"ד ברובע י"א הרב מרדכי לאופר, אדמורי"ם, ושר הדתות הרב יעקב מרגי ● במועצה הדתית גאים להציג: "זה המקוה הרביעי תוך פחות משנה"  לסיפור המלא 
חג באשדוד: הונחה אבן הפינה להקמת מקוה טהרה ● תמונות

כתב COL

במעמד צנוע ונכבד ובהשתתפות רבניה הראשיים של העיר הגר"ח פינטו והגר''י שיינין, אדמורי"ם, דיינים, חברי בד"ץ רבני הקריות, רבני שכונות, ראשי כוללים ואישי ציבור נכבדים התקיים הנחת אבן הפינה למקוה טהרה שיבנה בע"ה ע"י המועצה הדתית ברובע יב' אשדוד בראשות יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ובשיתוף משרד הדתות ועירית אשדוד.

רק פחות מלפני חצי שנה זכתה העיר אשדוד לחנוך שלושה מקוואות מפוארים שנבנו ע"י המועצה הדתית ביוזמתו של יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן כשהעיר אז לבשה חג כאשר באירוע נכחו מרנן ורבנן גדולי התורה.

לקראת המעמד, נכנס השבוע הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית לאדמורי"ם, רבנים ואישי הציבור כדי להזמינם ולקבל את ברכתם למעמד. הרבנים מכל העדות והחוגים הביעו את שמחתם על כך ובירכוהו בחביבות שיזכה להמשיך להרבות קדושה וטהרה ולהגדיל תורה ולהאדירה.

בתחילת האירוע התקשר שר הפנים הרב אלי ישי לרב עובדיה דהן והביע את התנצלותו על כי נבצר ממנו להשתתף ובירכו על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו למעמד הנחת אבן פינה. יום קודם לכן האדמו"ר מפיטסבורג בירך את הרב דהן יו"ר המועצה שתחזקנה ידיו בהרחבת גבולו הקדושה והטהרה בעיר.

את המעמד הנחה יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן כשבפתח דבריו בירך על הזכות הגדולה שעומדים אנו היום שוב במעמד הנחת אבן פינה למקוה טהרה ברובע יב' שזה ב''ה כבר המקוה הרביעי שיבנה בע"ה ע"י המועצה הדתית פחות משנה!!! הרב דהן קידם את פני האדמורי"ם והרבנים החשובים שטרחו והגיעו ליטול חלק במעמד החשוב כדי לחזק את ולהרחיב את גבולות הקדושה והטהרה בעיר.

במעמד נשאו דברי ברכה הרב הראשי והמרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פינטו, הרה"ג ר' יוסף שיינין רב העיר, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, בדבריהם ציינו את הכנה לקראת הימים הנוראים וכמה מתאים מעמד של כזה להיטהר לפני ה' יתברך בהנחת יסוד למקוה טהרה, כן דברו על המעלה הגדולה של בניית מקוה טהרה שהיא עדיפה על בניית בית הכנסת כמובא בפוסקים. הרבנים הרעיפו ברכות על יו"ר המועצה הדתית אשר בכל הזדמנות עומד כחלוץ בפני המחנה לקדש שם שמים בפעולות הברכות במבצעים הרבים שע"י המועצה הדתית. את מסכת הברכות חתם שר הדתות הרב יעקב מרגי כשציין שתמיד שמח לשמוע על הפעולות הברוכות של המועצה הדתית באשדוד ועל העומד בראשה יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן אשר לא נח ובכל הזדמנות דואג לחיזוק וביצור הדת בעיר, רק לאחרונה השתתפתי כאן בחנוכת שלושה מקוואות מפוארים כשאת הבניה הכוללת של המקוואות הרב דהן דאג לבנות בלי עזרה ממשרד הדתות, והנה כאן עומדים אנו היום בהנחת אבן הפינה, אבל כפי הכרותי עם הרב דהן בעוד זמן קצר בע''ה כבר נחגוג את מעמד חנוכת הבית, בסיום בירך את הרב דהן חברי המועצה והרבנים בברכת שנה טובה ומבורכת.

בשלב זה האדמורי"ם והרבנים חתמו על מגילת היסוד המהודרת ומשם נגשו לבור היסוד בשטח הבניה. שר הדתות הרב יעקב מרגי וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בירכו בחביבות את הרב מרדכי מנשה לאופר שליח הרבי ורב שכונת רובע יא' בעיר הפועל רבות בקרב בני העיר בניהול בית חב"ד כדי לקרב ציבור רחב תחת כנפי השכינה.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נתכבד לקרוא את מגילת היסוד כשבסיומה התפלל ש'יהי רצון שחפץ ה' בידנו יצלח להרבות את גבולות הקדושה והטהרה ונזכה כולנו לראות במהרה בהשלמת בנין זה אשר ישמש כאבן פינה לבנין בית הבחירה בית מקדשנו ותפארתנו שיבנה במהרה בימינו'.

ביציקת הבטון הראשונה התכבד הרב הראשי והמרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פינטו כשעל שפתותיו תפילה שאבן פינה זו תעלה לשמי רום לנחת רוח לפני ה' יתברך בחיזוק ובתוספת נדבך של קדושה וטהרה בעירנו. אחריו נגשו בזה אחר זה האדמורי"ם, הרבנים, השר הרב יעקב מרגי, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר המועצה וחברי המועצה הדתית.

לכבוד המעמד, המועצה הדתית חילקה כשי את הספר 'ברכת יצחק' חייו ופעליו של האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל שקיבל את האות יקיר העיר אשדוד וכן חוברת ימים נוראים בהלכה ובאגדה ולוח שנה  מהודר בהוצאת המועצה הדתית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.