מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשע״א 08.09.2011

"האורי גלר של המתנחלים"

הוא מתגורר בקרית-ארבע ובשנים האחרונות נסק שמו ככוכב טלפתיה ובידור, שמופיע בכל רחבי הארץ וגם מוזמן להופעות ברחבי תבל ● אבל מעבר לכך, הוא גם מביא את סיפורו האישי, שמצליח לגעת במיתרי הנשמה ולהשיב אנשים רבים לצור מחצבתם. כל מה שרציתם לדעת על השליח בקריית ארבע הרב ויקטור עטיה ● כוכב נולד  לסיפור המלא
ארץ ישראל שלנו

האסון הכבד שפקד את משפחת עטיה מקרית ארבע לפני חמש שנים לא רק שלא שבר את רוחם, אלא עטף את היגון בשמחה. ב-כ‘ באב לפני חמש שנים אסון נורא התרחש בבית משפחת עטיה:

הילדה חיה מושקא עטיה ז“ל בת ה 8- נלכדה באש בעת ששיחקה עם אחיה בחצר ביתה, ונשרפה למוות. אביה, ויקטור עטיה, חתנו של הצייר ברוך נחשון ומנהל בית חב“ד קרית-ארבע–חברון, החליט לתעל את הכאב הנורא והשבר של המשפחה כולה לשמחה וחיזוק יהודים. וכך, בחמש השנים האחרונות, הפך משליח אלמוני בחברון לכוכב מפורסם של בידור וטלפתיה ולמרצה בחסד הכובש לבבות בסיפורו האישי ומביא מזור לרבבות אנשים בארץ ובעולם.

המופעים של ויקטור עטיה מקרית-ארבע הפכו לשם דבר. הוא מופיע בתוכניות שונות בטלוויזיה כאורח מבוקש, גם ברחבי העולם הוא מופיע, ולא פעם הוא מכונה ”האורי גלר של המתנחלים“.

השילוב המיוחד, החן והנועם של ויקטור עטיה עם מופע הקסמים שהוא מייצר הצליח להביא ז‘אנר חדש ובלתי מוכר של מופע טלפתיה ובידור ברמה גבוהה מאוד, עם תוכן ערכי בלתי נדלה שגם את אחרוני הקשוחים הוא מצליח לפרק.

ויקטור עטיה ( 47 ) נולד בבת-ים למשפחה שומרת מסורת. בגיל 17 התחיל להתעניין ביהדות יותר, לאחר מפגש אקראי עם דוכן תפילין של חב“ד ברחובה של עיר. לאחר שירותו הצבאי בחיל האוויר, נישא לזוגתו דבורה נחמה לבית נחשון מקרית-ארבע. מיד לאחר החתונה, החל להפעיל את פעילות חב“ד בחברון ובקרית-ארבע, ומאז הפך למותג בכל האזור. חיוכו שובה הלב של ויקטור היה לשם דבר. הן החיילים והן התושבים המקומיים ראו בו דמות נערצת ומיוחדת.

עטיה הוא אהוב החיילים בגזרת חברון. אין חייל שיכול לעמוד בפני החיוך שנסוך על פניו עם ה‘מבצעים‘ שהוא עורך לחיילים. הוא מקפיד לחלק להם עוגות ושתייה. ויקטור
מפעיל מערך שלם של הכנסת אורחים קייטנות ושיעורי תורה. הוא בחר לגור בקרית-ארבע מתוך שליחות וכדי לשמור על ארץ ישראל. ”הורי אשתי, ברוך ושרה נחשון, שמסרו את נפשם ליישוב היהודי בחברון, שכלו לפני 35 שנה את בנם התינוק אברהם ידידיה ז“ל, והאמא התעקשה, כנגד כל הסיכויים, לקבור את בנה דווקא בבית העלמין העתיק בחברון – מה שהביא בסופו של דבר להתיישבות היהודית בתוככי חברון. אני מרגיש שגם האסון שקרה לנו מטרתו להביא לחיזוק ולהתעוררות בכל המובנים“.

***

לאחר האסון הקשה, כאשר היה נראה שהבית כולו עלול לקרוס ורבים דאגו לשלומו, ויקטור החליט, בכוחות על-אנושיים, לעטוף את היגון בשמחה, ולעשות הכול כדי לצאת מהדיכאון. כחלק מפעולות הזיכרון לבתו, מוקם בימים אלו במרכז קרית-ארבע
”בית חיה מושקא“ – מרכז לתורה, תפילה ומעשים טובים, שנמצא בשלבי הבנייה האחרונים.

את כישוריו בתחום הטלפתיה והבידור החליט להביא גם לאחרים, ומהר מאוד דרך כוכבו, ומפה לאוזן החלו להזמין את ויקטור עטיה להופעות בכל רחבי הארץ. ”השילוב של המופעים עם הסיפור האישי נוגע ללב רבים, ויש התעוררות רבה. אנשים לומדים הרבה דברים ומקבלים החלטות טובות ברוח בתי חיה מושקא ז“ל, שלמרות היותה ילדה קטנה, הייתה סמל של חסד, צניעות ונתינה לזולת“, אומר ויקטור עטיה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.