מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״א 07.09.2011

שמחת תורה בלוד: הספר שאיחד את שיכון חב"ד ● גלריית ענק

המונים השתתפו אמש בחגיגת הכנסת ספר-תורה שהתקיימה בשכונת חב"ד בלוד לבית-הכנסת "בית אריה ● ספר-התורה נכתב לעילוי-נשמת הרב אברהם סקאבלו ז"ל על-ידי ילדיו - במלאות שנה לפטירתו ● בפנים: סיקור, גלריית ענק לסיפור המלא
שמחת תורה בלוד: הספר שאיחד את שיכון חב
(צילומים בלעדיים: שמוליק סופר, COL)
המונים השתתפו אמש בחגיגת הכנסת ספר התורה שהתקיימה בשכונת חב"ד בלוד, שהוכנס בשמחה ובהתלהבות, לבית הכנסת "בית אריה".

ספר התורה נכתב לעילוי נשמת הרה"ח ר' אברהם סקאבלו ז"ל על ידי ילדיו: בניו ר' יצחק, ר' יהודה לייב סקאבלו, ובתו מרת פייגא ברונפמן - במלאות שנה לפטירתו.

משעות אחר הצהריים המאוחרות נתקבצו אל ביתו של ר' אברהם ז"ל תושבי השכונה והעיר, לכתוב את האותיות האחרונות. לאחר מכן יצא ספר התורה כשאותו מלווים בשירה וריקודים ובשמחה עצומה, כל תושבי השכונה והתמימים מישיבת 'תומכי תמימים' בלוד, לבית הכנסת המרכזי 'בית אריה' בשכונת חב"ד בלוד, עד ש"הרחוב רקד".

אחד הרגעים המרגשים במעמד היה בשעת "קבלת הפנים" שערכו לספר התורה, כנהוג, שאר ספרי התורה, שהוצאו מבית הכנסת בכדי לקבל את פני ספר התורה החדש. הקהל העצום שגדש את היכל בית הכנסת המשיך לרקוד ולשמוח ב'הקפות' בהתלהבות מיוחדת לכבודה של תורה, כשר' אהרל'ה ליפסקר מנצח על הנגינה ומרקיד את הקהל בשמחה רבה לכבודה של תורה.

את המעמד כיבדו: הרב ברוך בועז יורקוביץ מרא דאתרא דשכונת חב"ד לוד, הרב נתן אורטנר רב העיר לוד, הרב אברהם צבי מרגלית רב העיר כרמיאל, רבני השכונות בעיר לוד, וכן הרמי"ם והמשפיעים מישיבת תות"ל לוד.

אחרי ההקפות כנהוג התיישב הקהל לסעודת מצוה ולשמיעת דברי תורה - כפי שהרבי הקודם כותב במכתבו "שבסעודת המצוה מדברים דברי תורה ודברי התעוררות לקבוע עיתים לתורה והרבצת תורה ביראת שמים והחזקת לומדי התורה".

בסעודת המצוה נשאו דברים: הרב יורקוביץ, משפיע השכונה הרב נחום קפלן, חתנו של הרב סקאבלו הרב משה ברונפמן שי', והנכד הרב מנחם מענדל ברונפמן שי'.

כולם ציינו, בין היתר, את אהבתו של ר' אברהם ז"ל לתורה וללומדיה, והעלו על נס את דמותו החסידית והלבבית, וגם את זכר דמותו המיוחדת והחד-פעמית של אביו, החסיד התמים הרה"ח ר' זלמן סקאבלו ז"ל, שהיה מזקני אנ"ש ומבחירי תלמידי התמימים בליובאוויטש דליובאוויטש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.