מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״א 04.09.2011

ילדי העדה הגאורגית הפגינו בקיאות בחידון תפילה ● גלריה

בשבוע שעבר, נערך התקיים חידון ארצי לילדי העדה הגאורגית מכל רחבי הארץ בנושא התפילה ● את האירוע הנחה ד"ר אבשלום קור אשר העשיר במקצועיותו את חווית החידון ● הילדים נהנו גם ממספר קטעי משחק מתובלים בהומור, בנושא: "הווי בית הכנסת" לסיפור המלא
ילדי העדה הגאורגית הפגינו בקיאות בחידון תפילה ● גלריה
צילום: מאיר דהן

בשבוע שעבר, נערך התקיים חידון ארצי לילדי העדה הגאורגית מכל רחבי הארץ בנושא התפילה.

החידון התקיים ע"י עמותת מרכז תורה וחסד ליהודי גאורגיה  השוכנת בעיר אשדוד, בנשיאות הרב חכם משה מיכאלשוילי הרב הראשי לעדה האורגית, ובהנהלת הרב אברהם מיכאלשוילי והרב שבתי מיכאלשוילי, בשיתוף עם מרכז תרבות יהדות גאורגיה באשדוד בראשות  מר משה בוטרשוילי - חבר ונציג העדה במועצת העיר אשדוד ומחזיק תיק הספורט.

עמותת מרכז תורה וחסד מקיימת בין יתר פעילויותיה, מועדוניות נוער בריכוזי העדה ברחבי הארץ, שבה מקבלים הילדים חוגי העשרה שונים, בשעות אחה"צ לאחר הלימודים בבתי הספר, ובמסגרת זו לומדים הילדים גם על המסורת היהודית ומנהגי העדה.

חידון זה הינו מסורת של שנים, ומעמד החידון הארצי מהווה סיכום לפעילות השנתית של הנוער , ותחרות חוויתית בין הקבוצות השונות מכל רחבי הארץ בנים ובנות יחד, המגיעות מהקריות שבצפון ועד באר שבע שבדרום, את העיר אשדוד ייצגו נציגם משלשה מרכזי פעילות, שני נציגים ממדרשית הנוער של מרכז תורה וחסד ליהודי גאורגיה ברובע יא' באשדוד, שני נציגים מתלמוד התורה של בית הכנסת זיכרון אברהם מרובע יא' באשדוד ושני נציגים מבית הכנסת לעולי גאורגיה ברובע ה'. כאשר בפעם הזאת נבחרה העיר אשדוד להיות המארחת לחידון.

את האירוע הנחה ד"ר אבשלום קור אשר העשיר במקצועיותו את חווית החידון.

החידון מתקיים בחסות הנגיד הנדיב מר מיכאל מירילשוילי, ומוקדש לעילוי נשמת
אביו המנוח מר משה (מישיקו) מירילשוילי נשיא הקונגרס העולמי ליהודי גאורגיה.

על אף המצב הביטחוני המתוח שהיה באשדוד השתתפו באירוע כ 400- ילדים והורים, כמובן שהיה אישור מפיקוד העורף לקיים כינוסים עד 500 איש, וכדי להפיג מעט את הלחץ מהמצב הביטחוני, העלו השחקנים אסף פניאל ואושרי מימון מתיאטרון "סצנה" מספר קטעי משחק מתובלים בהומור, בנושא: "הווי בית הכנסת".

במעמד נשאו דברי ברכה הרב הראשי ליהדות גאורגיה ונשיא ארגון מרכז תורה וחסד הרב חכם משה מיכאלשוילי שברך את הילדים על הזכות הגדולה שלהם בכך שזוכים ללמוד תורה, וציין בדבריו שבעצם כל מה שיש לנו היום זה בזכות התורה, וכן הודה בדבריו לכל התורמים לטובת קיום החידון.

הנדיב מר מיכאל מירילשוילי התפעל מהידע של הנבחנים וברך את הילדים, והוסיף שברוך ה' אנחנו היום רואים כזה אירוע יפה ומרשים שלטובתו מנצלים את קידמת הטכנולוגיה למען הנחלת מורשת וערכים.

בשם עיריית אשדוד ברך את המעמד, מר משה בוטרשוילי חבר ונציג העדה במועצת העיר, אשר מסר את ברכת ראש העיר למשתתפי החידון, וביקש למסור את סליחתו שנבצר ממנו להשתתף באירוע היפה הזה מחמת המצב הבטחוני הקיים בעיר, ומבטיח המשך פעילות משותפת לחיזוק התרבות היהודית הגאורגית בעיר אשדוד.

6 נציגים עלו לשלב הגמר, והם זכו בפרסים יקרי ערך, החידון נערך בשני מסלולים
מסלול ממלכתי ומסלול תורני. המתמודדים שייצגו את העיר אשדוד הביאו כבוד גדול לעיר כאשר שני תלמידים ממדרשית הנוער של מרכז תורה וחסד ברובע יא' באשדוד הגיעו למקום השלישי בשני המסלולים.
 
במסלול הממלכתי זכו במקומות הראשונים:

1. חתן החידון מאור מושיאשוילי מקרית אתא, 2. סגן ראשון איתי בטאשוילי מרובע ג' בבאר שבע, 3.  סגן שני מיכאל חוטובלי תלמיד מדרשית הנוער של מרכז תורה וחסד ליהודי גאורגיה ברובע יא' באשדוד.

במסלול התורני זכו במקומות הראשונים, כדלהלן:
1. כלת החידון חנה מוזגברשוילי מלוד שרת, 2. סגן ראשון דוד בוטרשוילי מקרית אתא, 3. סגן שני יצחק בן יהודה מרובע יא' באשדוד.

כל הילדים שעלו לשלב הגמר זכו בכרטיס לטיסה בשמי הארץ, זאת מלבד הפרסים יקרי הערך בהם זכו חתני החידון וסגניהם.

בסיום החידון המשיכו כל המשתתפים ליום כיף בסופרלנד בראשון לציון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.