מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״א 04.09.2011

למרות הקשיים מבית ומחוץ: נחנכו מוסדות חב"ד בלוד ● בלעדי

רבה של שכונת חב"ד בלוד הרב ברוך-בועז יורקוביץ, ראש-העיר מאיר ניצן, מנכ"ל העירייה יאיר רביבו ואנשי 'ועד הקהל' פתחו את שנת הלימודים בחנוכת שני מוסדות חדשים וקבעו מזוזה בפתח מעון הילדים החדש בשכונה לסיפור המלא  ● בפנים: כל הפרטים על הקשיים לקראת הקמת הגן על-ידי 'כולל חב"ד' >>>
למרות הקשיים מבית ומחוץ: נחנכו מוסדות חב
ראש-העיר יוצא ממוסד חב"ד, היום (צילומים: שמוליק סופר, COL)
מאת כתב COL בלוד

רבה של שכונת חב"ד בלוד הרב ברוך-בועז יורקוביץ, ראש-העיר מאיר ניצן, מנכ”ל העירייה יאיר רביבו ואנשי ועד הקהל פתחו את שנת הלימודים תשע"ב בחנוכת שני מוסדות חדשים בשכונת חב”ד.

למוסדות המפארים את השכונה הצטרפו מעון יום וגן בנות שאוכלסו במהרה עד אפס מקום.

במשך שנים התקיימו בהוראתו ובליוויו הצמוד של המרא דאתרא הרב יורקוביץ מגעים וניסיונות להביא לכך שמעון היום שפעל בשכונה יהיה בהנהלה חב”דית.

הניסיונות הללו נתקלו בקשיים מבית ומחוץ. לקראת שנת הלימודים הנוכחית, התקבלה החלטה סופית ועקרונית בעיריית לוד בראשות מאיר ניצן והמנכ”ל יאיר רביבו כי את מוסדות שכונת חב”ד ינהלו ויפקחו אנשי חב”ד כמתבקש ואכן מבנה המעון הוקצה לטובת מעונות חיה של כולל חב”ד.

מעון היום נפתח בשעה טובה ומוצלחת על ידי כולל חב”ד המפעילים מעונות מפוארים ברחבי הארץ. מי שמלווה את פעילות ההקמה וכל הלוגיסטיקה תוך השקעה כספית גדולה למען ילדי חב”ד הוא ר׳ צבי בלוי ור׳ מנדי בלוי, ממנהלי כולל חב”ד, שלא חסכו מאומה על מנת להעניק את הטוב והמפואר ביותר. את פעילותם ואת פעילות צוות העובדים המסור אותם מלווה המפקחת, הגב׳ מרים בלוי, במתן הדרכה מקצועית ותכנון אסטרטגי לכל השנה.

את המעון מנהלת הגב׳ שרה גלינסקי יחד עם צוות חסידי מסור, חם ומיומן המעניק לילדים חינוך מקצועי ותוכניות פדגוגיות מפורטות ומפוקחות עם אנשי מקצוע ומשרד התמ”ת.

ראשי כולל חב”ד וועד הקהל בשכונה אינם שוקטים על השמרים ופועלים נמרצות להרחיב את המעון הקיים ולבנות קומפלקס שלם שייתן מענה לצרכי השכונה שבלע”הר הולכת ומתפתחת בתקווה כי כבר בשנת הלימודים הבאה תשע”ג ייחנכו עוד כיתות מעון ופעוטונים.

עם התפתחות וגידול תושבי השכונה והצטרפות זוגות צעירים רבים כ”י, נוצר צורך דחוף לפתיחת כיתת גן נוספת לבנות השכונה. הגן נושא את השם ׳גן חנה׳ ע״ש אמו של הרבי. גם כאן, הודות לאוזנם הקשובה וידיהם המושטות לרווחה של ראש העיר, מנכ”ל העירייה, ראש אגף החינוך מר יצחק בר אושר, מנהלת מחלקת הגנים הגב׳ יפה שושן והמפקחת החב”דית הגב׳ רבקה מלוב שפעלו ללא לאות בחודשים האחרונים - נפתחה בסייעתא דשמיא בכניסה לשכונה, כיתת גן לבנות שאוכלסה במהרה במלואה.

הגננת שנבחרה לגן החדש היא הגב׳ מירי מור יוסף מכפר-חב”ד שמביאה איתה ניסיון רב שנים של חינוך ועשייה לגיל הרך.

לאחר ביקור קצר של הפמליה במוסדות החדשים שנפתחו, התכבדו מרא דאתרא וראש העיר בקביעת מזוזה וברכו את הילדים ואנשי הצוות בשנה פוריה מוצלחת ומשגשגת.

ראש העיר בירך את כל העושים במלאכה והצהיר כי יחד עם מנכ”ל העירייה הוא מוכן ומזומן לפתח את השכונה ומוסדותיה למען חסידי חב”ד וכי יעשה הכול על מנת לסייע לקדם עוד מהלכים גדולים המתוכננים להתפתחות שכונת חב”ד במגורים, פיתוח סביבתי, פיתוח מוסדות החינוך תוך שמירה על הצביון החב”די הייחודי - כיאה לנקודת היישוב החב"דית הראשונה שהוקמה בארץ בהוראת ובשליחות הרבי.

תושבי השכונה הביעו הוקרה עמוקה מקרב לב למרא דאתרא, הרב יורקוביץ, על פעולתו ללא לאות למען השכונה ופיתוחה, לראש העיר ולוועד הקהל - בהיותם משוכנעים: הצלחתם - הצלחת הכלל היא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.