מערכת COL | יום ב' אלול ה׳תשע״א 01.09.2011

פופקורן מצופה ● שרה-נעמי כהן, קרני שומרון

במדור השבועי 'מתכון מסביב לעולם' מתארחת השבוע שרה-נעמי כהן, אשת השליח לקרני שומרון ● היא מגישה לכן מתכון של פופקורן מצופה ומספרת על חוויותיה מעולם השליחות במקום הלא-שגרתי ● וגם: מה היא עונה על "הכח הנשי"?  לסיפור המלא
פופקורן מצופה ● שרה-נעמי כהן, קרני שומרון
מאת שלומית, COL

האורחת: שרה-נעמי כהן, קרני שומרון

המתכון: פופקורן מצופה, פריט חובה בהתוועדויות – נחטף!

המוצרים:
100 גר' גרעיני תירס
2 כפות שמן
100 גר' סוכר חום
75 גר' חמאה\מרגרינה
100 גר' דבש
וניל
2\1 כפית אבקת אפיה

אופן ההכנה:
מכינים את הגרעינים עם השמן בסיר, כשהפופקורן מוכן להעביר לקערה ולצננן מעט.

הכנת הקרמל: שמים את החמאה\מרגרינה, הסוכר החום והדבש בסיר וממיסים כ-5 דקות על אש קטנה. מורידים מהאש ומוסיפים לעיסה מס' טיפות וניל (לפי הטעם) ואת האבקת אפיה ומערבבים עד שנהיה קצת קצף, מחכים מעט שהתקרר ושופכים מעל הפופקורן ומערבבים.

אם מכינים מבעוד מועד ורוצים לשמור על הפופקורן פריך, שמים את הפופקורן אחרי שערבבנו בו את הקרמל בתבנית עם נייר אפיה ומכניסים לתנור ל-5 דקות . לבריאות!

קצת על השליחות:
קרני שומרון (בעגה המקומית מוכרת גם בקיצור "קרנ"ש") היא התנחלות במרכז השומרון, מערבית לשכם. היא נקראת "קרני שומרון" על שם צורת-נוף שתי הגבעות המיתמרות מעליה מכיוון מזרח. המועצה המקומית כוללת ארבעה יישובים גינות, שומרון, נווה מנחם ואלוני שילה.

התושבים בקרני שומרון מורכבים מדתיים לאומיים, מעט חב''דניקים, חילונים ובעיקר חו"צניקים דוברי אנגלית – אנגלים, אוסטרלים, ארגנטינאים וצרפתים.

כמעט כל התושבים עשו עליה בשלב מסוים, חלקם וותיקים ויש המון חדשים.

הפעילות מתמקדת בעיקר בשיעורים, כרגע העברנו את בית-חב"ד מקום כך שהכל משתנה ומקבל תנופה דיי מחודשת עכשיו.

חוץ משיעורים כמובן, אנו כתובת יהודית בכל עניין כמו מזוזות, כשרות וכו'. תהלוכת ל''ג בעומר שהתחילה כאן כאירוע מצומצם היום גדולה כ''כ עד שקיבלנו אישור לערוך אותה במגרש הכדורסל במקום.

הכח הנשי: מעולם לא חשתי השפעה מיוחדת, אך מידי פעם מסתבר לי שההשפעה אכן עוברת גם מבלי לתת הרצאות מאלפות. אני מגיעה לכל השיעורים שבעלי מוסר, משתתפת אחת שמגיעה באופן קבוע אמרה לי שהכמה מילים שאני אומרת פה ושם עושים עליה את הרושם הרב ביותר.

דבר נוסף, כשהילדות שלי היו קטנות הן היו מרבות לשחק בגן ציבורי. נשים היו ניגשות אליי ואומרות שהן נראות כמו נסיכות בגלל הצניעות שלהן והחיוך שנסוך תדיר על פניהן שמקרין, לדעתן, אצילות פנימית...

סיפור און-ליין: לאחר שהחלפנו מיקום לבית-חב"ד הבחנו כי הכיסאות של הבית-הכנסת כבר יצאו מכלל ראויות והן מרופטות למדי. החלטנו לבקש מכל מתפלל לתרום כסא אחד לעילוי נשמת קרוב ואת השאר אנו נשלים.

ממש עכשיו, בעודנו עורכות את הראיון, בעלי חזר מביתו של אחד המקורבים בו הוא התבקש להתקין מזוזות וכשסיים, הגיש לו אותו בעל-בית את כל הסכום הדרוש לקניית הכיסאות. בעלי שהיה מופתע ביותר מהמחווה, שאל מדוע והלה ענה לו: "כשאנחנו צריכים אותך, אתה תמיד שם בשבילנו, עכשיו כשאתה צריך משהו רק טבעי שנהיה גם אנחנו לצידך"...

מסר: התכל'ס, זה מה שחשוב. כשאת חיה שליחות, אין זמן לחשוב ולהתברבר פשוט לחיות את זה!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.