מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״א 29.08.2011

הישג משפטי: בית משפט בטוקיו זיכה את יואל גולדשטיין

בית משפט בטוקיו זיכה הבוקר (שני) את יואל גולדשטיין, צעיר מבני ברק, שהורשע יחד עם שני צעירים ישראלים נוספים בהברחת עשרות אלפי כדורי אקסטזי מהולנד ליפן  ● עו"ד מרדכי ציבין אמר בשיחה עם COL: "התובע ביקש 15 שנה, ומדובר בניצחון משפטי חסר תקדים, בהתחשב בעובדה שהשניים הקודמים הורשעו, ובהתחשב בעובדה שביפן 90 אחוז מכתבי האישום המוגשים, בפרשיות סמים, מסתיימים בהרשעה  לסיפור המלא
הישג משפטי: בית משפט בטוקיו זיכה את יואל גולדשטיין
אחד הבחורים בכלא היפני

בית משפט בטוקיו זיכה הבוקר (שני) את יואל גולדשטיין, צעיר מבני ברק, שהורשע יחד עם שני צעירים ישראלים נוספים בהברחת עשרות אלפי כדורי אקסטזי מהולנד ליפן.

גולדשטיין נעצר לפני כארבע שנים יחד עם יעקב יוסף גרינוולד וקטין נוסף לאחר שבעת חיפוש במזוודותיהם בשדה התעופה בטוקיו נתגלו כ-90 אלף כדורי אקסטזי שהוטמנו בתוך דפנה כפולה במזוודה שהכילה עתיקות.

עו"ד מרדכי ציבין אמר בשיחה עם COL: "התובע ביקש 15 שנה, ומדובר בניצחון משפטי חסר תקדים, בהתחשב בעובדה שהשניים הקודמים הורשעו, ובהתחשב בעובדה שביפן 90 אחוז מכתבי האישום המוגשים, בפרשיות סמים, מסתיימים בהרשעה. 80 אחוז מהתיקים מסתיימים בהודאה של החשודים.

ההישג בפרשה, הוא הודות להתעקשות והמאמץ הבלתי רגיל שהשקיעו הדיין החיד"ו וויס מבלגיה, והצוות שלו: הרב יעקב בלייך, אהרן נזרי, אלימלך בנדיגר, אברהם גלבר, ויעקב יהודה.

עוד סיפר עו"ד ציבין כי בתחילת הפרשה עו"ד הולנדי בכיר פנה לפרקליטות ההולנדית לבקש מהם שיבדקו אפשרות להסגירם להולנד, לאחר ששם החלה הפרשה. אך בשלב מסויים, גורם מסויים פנה לעו"ד וביקשו להפסיק לעשות כך, בגלל זה נמנעה ניצול שימוש באמצעי חוקי, במסגרת דיני הסגרות בינלאומית, וסבירות לא נמוכה, שהבחורים היו נשפטים בהולנד.

השופט כתב בהחלטתו כי בקהילה החרדית נוער כזה לא יודע מה זה סמים, אין להם מושג, והם לא  חשופים לכל התרבות הזאת. עוד כתב השופט, כי הבחור קיבל את החבילה מעוזרו של הרב ולכן הוא היה אמור לחשוד.

כזכור, לפני כשלוש שנים נעצרו שלושה בחורי ישיבה חסידיים ביפן, לאחר שבמזוודותיהם נתפסו סמים, כאשר להם נאמר כי הם מעבירים עתיקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.