מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״א 28.08.2011

העיירה בוערת: הנשירה מתחילה בפנימייה ● טור תגובה

עשרות תגובות התקבלו במערכת COL למאמר הנוקב: האם אנחנו יודעים לקרוא את מצוקתם של ילדים ונערים? שפירסם בשבוע שעבר ב-COL, הרב דובי ברוד יועץ חינוכי מוסמך ומטפל בנוער ● "הנשירה מתחילה בהגיעו לפנימייה, בה הילד רחוק מעיני ההורים, אין שליטה מי הם חבריו ומה מעשיו והיכן מבלה הוא את שעותיו הפנויות. בפנימייה הילד פורק עול, מסתובב לעיתים בחוסר מעש מתחבר עם חברים רעים, ומתדרדר", כותב הורה בכאב ל-COL  לסיפור המלא
העיירה בוערת: הנשירה מתחילה בפנימייה ● טור תגובה
העיירה בוערת

אינני איש חינוך ולא לי הפיתרון לסופת ההוריקן המשירה את טובי בנינו. אבל בעוד שיש לנו המרץ והכוחות לשלוח שליחים לנפל לתאילנד לפרו ולקונגו, בכדי לפגוש לתרמילאי ישראלי אוכל נבלות וטריפות ועובד על כל עבירה שבעולם, ולזכותו בברכת שהכול נהיה בדברו, או בקידוש של שבת. הבה נשקיע מעט מהמאמצים לחשוב כיצד למנוע מהילדים שלנו להגיע למחוזות רוחניים אפלים אלו של המטיילים הישראלים בתאילנד קונגו ופרו.

פנימייה: ברור שהנשירה מתחילה בפנימייה. העובדות הן שכל זמן שהילד למד צמוד לביתו, חזר לישון כל ערב בבית, היה אולי מעורב פה ושם במעשי שובבות. אך לא התקלקל, לא נגע בזקן, לא הוריד את הכובע והחליפה, לא הוריד את הכיפה, ולא התנתק מהיהדות, ועבר לגור בתל אביב רחמנא לצלן. הנשירה מתחילה בהגיעו לפנימייה, בה הילד רחוק מעיני ההורים, אין שליטה מי הם חבריו ומה מעשיו והיכן מבלה הוא את שעותיו הפנויות. בפנימייה הילד פורק עול, מסתובב לעיתים בחוסר מעש מתחבר עם חברים רעים, ומתדרדר.

הוריו לא מסוגלים לשמים לב לשינוי המתרחש בילדם כאשר בא פעם בחודש לשבת חופשה קצרה, בה בקושי מספיקים הם לדבר איתו. וגם הריחוק טבעי הנוצר מול ילד שלא רואים כל החודש, עושה את שלו. שהרי אין מה לעשות "רחוק מהעין רחוק מהלב, ופתאום ביום בהיר היחד נושר לו הילד ואז כבד מאוחר. "לא ראינו, לא שמענו, לא ידענו, לא הרגשנו, ובצדק, כיצד ניתן להרגיש כשנמצאים בריחוק מקום מהילד ורואים ונפגשים פעם בחודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.