מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשע״א 25.08.2011

סלט מנגו קיצי ברוטב חמוץ-מתוק ● שושי גולדברג, ירושלים

במדור הפופולרי 'מתכון מסביב לעולם' מתארחת השבוע שושי גולדברג, אשת השליח ברחביה שבירושלים ● היא אומנם מתגוררת בי-ם, אבל 70% מהשכנים - דוברי אנגלית ● "בירושלים יש המון אנטגוניזם לציבור החרדי והקרע החילוני-חרדי מאד מורגש, כך שהרבה מהעבודה מופנית להפשרת החומות, חיוך ויחס אישי ששובר את כל המחיצות", היא אומרת ● המתכון שלה: סלט מנגו קיצי ברוטב חמוץ-מתוק  לסיפור המלא
סלט מנגו קיצי ברוטב חמוץ-מתוק ● שושי גולדברג, ירושלים
מאת שלומית, COL

האורחת: השליחה שושי גולדברג, רחביה-ירושלים.

סלט מנגו קיצי ברוטב חמוץ מתוק

הרכיבים:
2 מנגו בשלים
1חבילה חסה
2\1 כוס חמוציות
1 אבוקדו (אפשרות)
4 תותים (אפשרות)

לרוטב:
2 כפות דבש, 4\1 כוס שמן, 2 כפות חומץ \ 1 לימון סחוט, כפית מלח

אופן ההכנה:

חותכים: את החסה לרצועות דקות, את המנגו לקוביות, את התותים לרצועות והאבוקדו לקוביות.

מפזרים את החמוציות ומערבבים בכוס את מרכיבי הרוטב יחד עד שיתקבל רוטב אחיד ושופכים על הסלט. סלט מעניין ומרענן מתאים לחגים וימים מיוחדים. לבריאות!

על השליחות:
לרחביה הגענו אחרי חיפוש מתמשך של מקום שליחות, לאחר 7 שנים בארה''ב ומתוך בחירה ברחביה מתוך שיקול דעת וזיהוי האתגרים שהיא טומנת בחובה. האוכלוסייה בשכונה מגוונת מאד, אנשי שמאל וותיקים, מלח הארץ, אקדמאים, זוכי פרס נובל, שרים ואנשי העלית המובחרת של הארץ. כך לדוגמא גילינו כי בית מולנו מתגוררת אשתו של אבן שושן...

מבחינת המיקום אנו במרכז הקלחת הירושלמית - בית הנשיא, בית רה''מ, הבית כנסת הגדול וגובלים בגן סאקר.

תושבי השכונה בעלי הדירות הינם אנשים עשירים מאד, אך עם זאת ישנה תחלופה בלתי פוסקת של צעירים המעוניינים לגור בשכונה בגלל מיקומה כמו סטודנטים או זוגות אמריקאים כך שהמצב כיום הוא שכמעט 70% מאנשי הסביבה דוברי אנגלית והפעילות שלנו פונה גם אליהם.

ישנם הרבה מרכזי תרבות באזור כמו תיאטרון, מסעדות ועוד ובכדי למשוך אנשים לבוא לפעילות שלנו אנו משתמשים בגימיקים ומתכננים אירועים יצירתיים ומקוריים.

בשנה האחרונה ערכנו מס' לא מבוטל של פעילויות גדולות אשר הפגישו אותנו עם אנשי השכונה חוץ כמובן מהפעילות השוטפת של שיעורים, קורסי תניא וכו' בסוכות, בתור פעילות השקה לבית חב"ד הבאנו גמל לגן העצמאות ושם בנינו עם הילדים סוכה ע"ג הגמל מה שעורר עניין רב ומאות ילדים והורים התקבצו במקום והתוודעו בעצם לבואנו לשכונה.

בחנוכה הקמנו 9 חנוכיות ענק במוקדים שונים בשכונה (שאינה גדולה כלל) ובכל יום נערכה פעילות ליד חנוכייה אחרת.

בפורים עשינו מהפך של ממש ברח' עזה המרכזי ברחביה שבו ישנם מסעדות רבות. חילקנו ברחבי השכונה פלאיירים תחת הכותרת "עזה זזה" ובמשך החג ערכנו קריאת מגילה כל שעה עגולה במס' מסעדות ברח', הפרויקט הזה זכה להצלחה אדירה ומאות אנשים זכו לשמוע מגילה בכל מסעדה מה גם שהעניין הסב פרסום למסעדות ששמחו לשתף פעולה.

במקביל ל"פעילויות הרחוב" והאירועים הגדולים אנו שמים דגש חזק מאד על היחס האישי ומאמינים בו מאד, אם זה הרמת טלפון לכל משתתף בתהלוכה (כן, גם אם זה 2000 איש) להודות לו על ההגעה, או חלוקת מצות ומשלוחי מנות בית בית ושליחת כרטיסי "שנה טובה" בדיוור ישיר.

עם הזמן החלנו להיות מוצפים בטלפונים למזוזות, הכשרת מטבחים ועוד ובעצם נהינו כתובת יהודית ברחביה שאליה פונים בכל עניין יהודי.

אני, כשליחה, הפכתי להיות "מרכז מידע" בנושא טהרת המשפחה ומען לייעוץ והכוונה בכל הקשור. בירושלים יש המון אנטגוניזם לציבור החרדי והקרע החילוני-חרדי מאד מורגש שם, כך שהרבה מהעבודה מופנית להפשרת החומות, חיוך ויחס אישי ששובר את כל המחיצות.

הכח הנשי בשליחות: האשה אמונה על ההיגוי והמח שמאחורי כל אירוע, היד התומכת וגיבוי בלתי פוסק לריצותיו של הבעל.

בשנה הבאה אי"ה אפתח פעוטון ייחודי שיכלול חוגים פסיכו דרמה,השף הצעיר וכו' עם המון השקעה ותכנים יהודיים המועברים בחוויה.

מסר: יחס אישי מעל הכל,אנשים אוהבים יחס אישי!

עקביות, וכמובן חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.