מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשע״א 23.08.2011

הרב שפרן לרב אזדאבא: "אסור לך לשבת בדין עם הרב ברוין"

הרב מנחם מנדל שפרן, חבר בי"ד בבני ברק, ומחשובי הפוסקים בישראל, יוצא בחריפות נגד הרב יוסף ישעיה ברוין, שנבחר כרב בקראון הייטס לפני כשנה ● במכתב לרב אברהם אזדאבא מרבני השכונה, כותב הרב שפרן: "אתה לא חייב לשבת עם הרב ברוין, ואף אסור לך לשבת עימו, ולא לקחת חלק כלשהו בנושאים אחרים של הרבנות, כל עוד יש לך סיבות להטיל ספק בלגיטימיות שלו" ● וועד הקהל: "הרב שפרן קיבל מידע לא מדוייק" לדיווח ולצילומי המכתבים
הרב שפרן לרב אזדאבא:

כתב COL

הרב מנחם מנדל שפרן, חבר בי"ד בבני ברק, ומחשובי הפוסקים בישראל, יוצא בחריפות נגד הרב יוסף ישעיה ברוין, שנבחר כרב בקראון הייטס לפני כשנה.

במכתב לרב אברהם אזדאבא מרבני השכונה, כותב הרב שפרן: "כתבתי לך לפני כחצי שנה כי אתה לא חייב לשבת עם הרב ברוין, ולא לקחת חלק כלשהו בנושאים אחרים של הרבנות, כל עוד יש לך סיבות להטיל ספק בלגיטימיות שלו".

"כעת, כאשר אתה מאוים כי אם לא תשתף פעולה יפגעו לך במשכורת שלך, לא רק שאתה לא מחויב לשתף פעולה עימו, אלא אסור לך להשתתף איתו, כי על ידי כך אתה נותן לו לגיטימציה כסמכות רבנית חוקית.

עוד כותב הרב שפרן כי "חל איסור על וועד הקהל לעכב את התשלום שלך בניסיון לכפות עליך לשתף פעולה עם הרב ברוין", ומוסיף כי: מעניין שוועד הקהל מצא לנכון לשאול אותי, באם הם צריכים לשלם משכורת לרב החדש, אבל לא שאלו אותי אם הם יכולים לעכב את שכרם של הרבנים"...

בהמשך, כותב הרב שפרו כי "אין להסתמך על הרב ברוין כרב עד שיתברר כי הוא מוסמך לפסוק למעשה בהלכות איסור והיתר, מוסמך לשבת בדין תורה, ומוסמך לערוך גט".

תגובת וועד הקהל

ר' זכי תמיר, יו"ר וועד הקהל של קראון הייטס, שהתייעץ בעבר בנושא עם הרב שפרן הגיב:

"המידע של הרב שפרן, לפיה ועד הקהל הלין את שכרם של הרבנים בשל עמדות פוליטיות, אינה נכונה כלל, ומעולם לא היה איום להפסיק לשלם כל הרבנים על סמך החלטה של ​​הוועד.

תמיר מאשים כי למרות ניסיונות רבים לבדוק את הספרים של מערכת הכשרות כדי להתחיל להפעילה כמערכת תחת שלושת הרבנים בצוותא, לא הסתייע הדבר, ולא חלה שום התקדמות בנושא. מערכת הכשרות נועדה להיות מקור הכנסה לתשלום משכורותיהם של הרבנים, ולכן, אם צד מסויים מנכס לעצמו כספים ממערכת הכשרות, הוא פוגע ברבנים אחרים ומעכב את שכרם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.