מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ד 11.08.2004

"כל חייו של הרב ביסטריצקי היו מלאים בעזרה לזולת"

רבים מבני העיר צפת, מוקירי זכרו של הרב לוי ביסטריצקי זצ"ל, שכיהן כרב העיר צפת במשך למעלה מעשור שנים, התאספו ביום ראשון האחרון כ"א באב באולם 'בית יגאל אלון' שבעיר, לערב זיכרון מיוחד, בו ציינו את יום השנה השני לפטירתו. הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו שהיה ידיד אמת לרב ביסטריצקי במשך שנים רבות, ונעזר בו רבות, כיבד אף הוא את האירוע. "וללוי אמר תומיך ואוריך לאיש חסידיך" פתח הרב לאו את דבריו בפסוק מספר דברים, והמשיך: "ר' לוי יישם את הפסוק הזה באופן מעשי, כל מסכת שנות חייו היו ארוגים בפסיפס מדהים של עזרה לזולת, אך בד בבד הוא היה הדוגמה לעניו אמיתי, אדם הבורח מן הכבוד באמת ובתמים, איש כזה כיבד את התואר 'רב', והעמיד אותו במקום המתבקש לו".
הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו שהיה ידיד אמת לרב ביסטריצקי נושא דברים באירוע
בסיום דבריו, ביקש הרב לאו לשתף את קהל המשתתפים בתחושה אישית, "בדרכי לערב הזה, דמיינתי במוחי מה היה מבקש ממני הרב ביסטריצקי ז"ל, ולאחר שהפכתי בדברים הגעתי לידי מסקנה ברורה כי הוא היה רוצה שבנו, ממלא מקומו, הרב מרדכי ביסטריצקי ימשיך למלאות את מקומו בתפקיד רב העיר צפת, זה היה רצונו האמיתי" סיים לקול תשואות המשתתפים.

האולם היה מלא מפה לפה ברבים מבני העיר שהגיעו לאירוע, על מנת לכבד את המעמד בהשתתפותם. הערב עמד בסימן 'לזכור – ולהיזכר', דברים אלו גם היוו את תמצית דבריו של מנחה הערב העיתונאי מנחם מיכלסון, שעמד על הנושא במילים קצרות: "הרב לוי ביסטריצקי היה לנו כאב לכל דבר, רבים התייעצו עימו בכל פרט בחייהם, אך לנו הדבר אינו מספיק, כולנו מוכרחים ליטול חלק במפעל הגדול 'חסדי ל"ב' שהקימו בני משפחתו לעילוי נשמתו, לסייע להם במידת האפשר ואולי כך נוכל להחזיר לרב קצת מכל אותם שנים שהוא היה עימנו כאן".

"הוא היה הרבה יותר מרב", ציין בסיום הערב אחד המשתתפים שאינו שומר תומ"צ, "הוא שינה בפניי את כל הסטיגמות שדאגו תמיד לטפח בתקשורת על אישיות של רב בישראל, ההיכרות שלי איתו החלה במהלך בעיות בחיי הזוגיות שלי, ומאז התייעצתי איתו בכל עניין. מיותר לציין עד כמה חסרונו נוגע אליי באופן אישי". 
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
אפשר לראות את הווידיאו
כ"ד אב ה׳תשס״ד
היה ווידיאו מאד מוצלח אולי אפשר לפרסמו ?
2.
מנכ"ל סונול
כ"ד אב ה׳תשס״ד
שמעתי שמנכ"ל סונול יוסף פרויליך היה באירוע
משהו יודע על מהות הקשר בינו לבין הגה"ח הרב ביסטריצקי?
3.
תגובה ל-2
כ"ה אב ה׳תשס״ד
נתן לו הכשר על הדלק. אולי תרגעו ותפסיקו לחפש קשר בין כל אחד שבא לארוע אל הרב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.