מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשע״א 19.08.2011

צעירי חב"ד מגישים סיוע חירום לפצועי הפיגועים

הטרור שב לדרום. עשרות פצועים ושמונה נרצחים בפיגוע משולב באזור הדרום בהם חיילים ולוחמים לצד אזרחים עוברי אורח. במטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור נפתח חמ"ל לקבלת עידכונים ממנהלי בתי חב"ד באזור הדרום וללהגיש סיוע חירום לצד עידוד וחיזוק למשפחות הנפגעים ● בצעירי חב"ד קוראים לכל אחד להרבות בתפילה ביום שבת לרפואת הפצועים ולהחלמה שלימה ומהירה לסיפור המלא ● בפנים: שמות הפצועים לרפואה שלימה >>>
צעירי חב
הרב מנחם קוטנר הבוקר בבית הרפואה 'סורוקה' בבאר שבע. צילום: COL
הטרור שב לדרום. עשרות פצועים ושמונה נרצחים בפיגוע משולב באזור הדרום בהם חיילים ולוחמים לצד אזרחים עוברי אורח. במטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור נפתח חמ"ל לקבלת עידכונים ממנהלי בתי חב"ד באזור הדרום וללהגיש סיוע חירום לצד עידוד וחיזוק למשפחות הנפגעים.

בבית הרפואה סורוקה בבאר שבע לשם פונו הפצועים קשה יותר מאושפזים עדיין שבעה מפצועי הפיגועים, הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד יחד עם השליח בעיר הרב זלמן גורליק ביקרו את הפצועים ובני משפחותיהם, הם שמעו על הניסים הרבים שקרו בשטח, לצד הכאב על הפציעות והניתוחים שעברו בשעות האחרונות.

כנציגי חב"ד הם ביקשו להעביר להם בביקור דברי עידוד וחיזוק ורגשי הזדהות ואהבת ישראל. בצעירי חב"ד קוראים לכל אחד להרבות בתפילה ביום שבת לרפואת הפצועים ולהחלמה שלימה ומהירה, הנה שמות הפצועים:

מתן בן אילתה
גיא בן רינת
חגי בן רחל
סהר בן רונית
שגיא בן חנה
גל בן הדסה
שמואל זאב בן אסתר
יצחק מאיר בן מלכה

במהלך הביקור צוות צעירי חב"ד עורך בדיקת צרכים ראשונית כדי לסייע לפצועים ובני משפחותיהם.

סיוע חירום

על אחד הביקורים והגשת הסיוע חירום מספר הרב מנחם קוטנר: "נכנסו למחלקה האורטופדית פגשנו בחייל תושב אילת שנפצע בירך מפגיעת 2 קליעים. הוא כעת מתאושש מניתוח שעבר במהלך הלילה. ההורים ובני משפחה יושבים סביב מיטתו וסועדים אותו. הצגנו את עצמנו כאנשי חב"ד שבאנו במיוחד כדי לחזק את ידיהם בשעה קשה זו. באמצע המפגש נכנסנו לחדר קצינות הנפגעים מטעם צה"ל וביקשו לבדוק עם המשפחה על ההתארגנות שלהם לימים הקרובים ועל כך שצה"ל יספק להם ארוחות ומקום לינה לשבת. ואם הם צריכים עוד עזרה הם ישמחו לעזור.

האמא סיפרה כי מיד עם היוודע להם שבנם נפצע בפיגוע והוטס לסורוקה בבאר שבע, היא היתה מאוד מבוהלת ורצתה לפגוש את בנה כמה שיותר מהר. הם שכרו באילת רכב קטן ויצאו במהירות לבאר שבע מרחק נסיעה של מאות קילומטרים. האמא מבקשת לדעת האם צה"ל יכול לשלם את השכרת הרכב. הקצינה ענתה שהיה עליהם לנסוע ברכבם הפרטי ולקבל החזר דלק, או לנסוע באוטובוסים ולקבל החזר נסיעה. האמא הגיבה שאין ברשות המשפחה רכב פרטי ובשעה מתוחה שכזו זה לא לעניין להתגלגל שעות ארוכות באוטובוסים... קצינת הנפגעים הביעה את צערה ואמרה כי "זה לא בספר החוקים" ולכן לא יוכלו לסייע.

עמדתי נבוך לנוכח המצב הבנתי את מצוקת המשפחה שבנוסף לדאגה לרפואת בנם החייל עליהם לדאוג עוד לכיסוי הוצאות גבוהות שניחתו עליהם לפתע. פניתי הצידה ולאחר בדיקה חזרתי למשפחה עם הבשורה שארגון צעירי חב"ד יסייע להם סיוע חירום במימון השכרת הרכב. מתוך תחושת הזדהות ונסיון להקל על מצבם הקשה. האמא הודתה במילים נרגשות על המחווה וכשדמעות בעיניה אמרה שכמה טוב לפגוש את חב"ד שגם בשעת צרה יודעים להיות עם עם ישראל לסייע ולחזק את רוחו".    

לקראת שבת יתקיים ביקור נוסף אצל הפצועים על ידי מתנדבי בית חב"ד עם חלות ויין לשבת ויערכו קידוש רבתי במחלקה עם כל הפצועים כדי שיוכלו לטעום מעט מאווירת השבת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.