מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ד 11.08.2004

"ירחי כלה" הישראלי ננעל בהצלחה מופלגה

ביום שלישי השבוע ננעל בהצלחה מופלגה "ירחי כלה" לחסידי חב"ד, שבו השתתפו יותר מאלף אברכים ובעלי-בתים מכל רחבי הארץ. ה"ירחי כלה" התקיים בהיכל ישיבת תומכי תמימים בכפר-חב"ד, והוא נמשך מהשעה שתים-עשרה בצהרים עד תשע וחצי בערב. האירוע אורגן על-ידי "הדרך הישרה". במשך יום שלם האזינו המשתתפים לסדרת שיעורים מעמיקים בנגלה ובחסידות, במגוון רחב של סוגיות, שנישאו מפי גדולי הרבנים וראשי הישיבות. השנה, לרגל שנת השישים להסתלקות רבי לוי-יצחק שניאורסון ע"ה, נערך ה"ירחי כלה" בשיתוף עם מפעל "ירחי כלה העולמי" שנערך במחנה "גן ישראל" בניו-יורק. גלריית תמונות מרשימה ב'כתבה מלאה'
הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רב ומרא דאתרא, כפר-חב"ד נושא דברים בי'רחי כלה'
התכנית נפתחה בשעה 12 בצהריים, בהקרנת שיחה של הרבי בווידאו, המדברת על עניינו של כ' מנחם-אב. לאחר מכן נפתח המושב לענייני גאולה ומשיח. הרב שלום דובער הכהן, ראש-ישיבת תות"ל בית הר"מ, נחלת-הר-חב"ד, דיבר על מעלת המקדש כשייבנה על-ידי משיח. אחריו נמסר שיעור בנושא ביטול גזרות דרבנן לעתיד לבוא, מאת הרב אברהם פרידלנד, ר"מ בישיבת תות"ל, קריית-גת.

בשלב זה יצא הקהל להפסקה קלה ולארוחת צהריים. ברחבה שלפני הכניסה להיכל הישיבה הוכנו בעבור הקהל כריכים, מגשים עמוסים 'מזונות', ומשקאות בשפע. על כל המלאכה ניצח ר' יהושע סגל, שדאג לכל פרט ופרט וזכה להתפעלות מהקהל.

המושב השני, נפתח בשעה 2:30 אחה"צ והוקדש לתורת החסידות ולתורת רבי לוי-יצחק. על עניינים מופלאים בתורת רבי לוי-יצחק דיבר הרב יוסף-יצחק גנזבורג, ר"מ בישיבת תות"ל קריית-גת ומשפיע ישיבת בית הר"מ, נחלת-הר-חב"ד. שיעור בנושא מוח שליט על הלב נשא הרב שניאור-זלמן גופין, משפיע ישיבת תות"ל, כפר-חב"ד.

לאחר מכן נפתח חלק הנגלה, שעסק בתחילתו בענייני אורח-חיים. על "לשמה" לעיכובא במצוות דיבר הרב יוסף-שמחה גינזבורג, רב אזורי, עומר, שגם סקר את המצב בשוק בנושא ציצית ורצועות תפילין. משא מאלף על דיני אמירה לנכרי בשבת השמיע הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רב ומרא דאתרא, כפר-חב"ד, שהציג את סבך הבעיות בנושא זה, והמחיש עד כמה ההבדל בין איסור והיתר יכול להיות דק כחוט השערה.

בשעה 6:00 אחה"צ התחיל החלק שעסק בעניינים שבין אדם לחברו. על "היתר עסקה" בבנקאות ובמסחר דיבר הרב צבי-יהודה בן-יעקב, דיין בביה"ד הרבני, תל-אביב, שניתח את "שטר היתר עיסקה" והסביר בבהירות מופלאה את עקרונותיו. בנושא דיני שכנים השמיע שיעור מרתק הרב שמואל-דוד הכהן גרוס, רב קהילת חסידי גור וראש כולל חסידי גור, אשדוד, שהציג מקרה קלאסי של סכסוך בנושא בנייה בין שכנים, והוכיח שכאשר מעיינים בשולחן-ערוך רואים שההלכה התייחסה לכל פרט ולכל מקרה.

הפסקה לתפילת מנחה ומיד אחריה חזר הקהל למושבים להמשך היום. על מעשי אבות סימן לבנים הרצה הרב יוסף-צבי הלוי סגל, ראש כולל צמח-צדק להוראה ולדיינות, ירושלים. במשאו חיבר קבלה, נגלה וחסידות וריתק את קהל השומעים. לסיום הוזמן לשאת דברים בנושא תולדות חב"ד, החוקר החסידי הרב יוסף-יצחק קמינצקי, מחבר הספר "קיצור תולדות חב"ד". הוא הציג סדרת שאלות בתולדות חב"ד, שהשאירן ללא מענה, כדי לדרבן את הקהל להתעניין ולקרוא. לאחר מכן הוקרן לראשונה סרטו התיעודי "מסע אל תולדות חב"ד" חלק ראשון, שנערך במקצועיות ובדרך מעניינת ומרתקת.

בסיום הערב חולק לכל המשתתפים שי מיוחד - הקובץ החדש "כ"ף מנחם-אב שישים שנה" - המכתבים שכתב הרבי להוריו ומסמכים חדשים ומפתיעים – שיצא לאור בימים אלה. הקהל הודה בחום לרב יואל הר-צבי, רכז "הדרך הישרה", לרב מנחם ברוד, מראשי 'הדרך הישרה', ולמנחי היום הנפלא, הרב חיים פרוס והרב יוסף-יצחק זילברשטרום, על הפעילות הברוכה, שמביאה נחת-רוח לרבי.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
טוב להתכנס ללימוד תורה
כ"ד אב ה׳תשס״ד
הייתי ונהנתי מהאירגון המופתי. מסימני מלך המשיח הוגה בתורה כאביו. ונמצא שזכות גדולה ביותר הוא מועד ההילולא של רבי לוי'ק, לקשור זאת עם לימוד התורה בשופי. טוב לראות שיש גלריה ארוכה שכזו, ויהי רצון שבשנה הבאה יתנו גם הזדמנות לצעירים יותר. רצינותו של הרב קמינצקי, לקחת נושא כביכול שולי, של הסטוריון, ולהחיות זאת, כאילו הוא נושא מרכזי - ראויה להערכה, ואכן סרטו מקרין את הרצון לפקוד את הציונים.
2.
תודה מקרב הלב
כ"ד אב ה׳תשס״ד
באתי השנה כמו בשנים הקודמות ואני חושב שמגיע תודה לאנשי הדרך הישרה שפועלים בלי הרף כדי לתת תוכן רציני לאנ"ש, בלי חיצוניות ופוליטיקות.
תמשיכו ותעשו עוד ועוד והציבור יכיר לכם תודה.
3.
למה לא היה פרסום?
כ"ד אב ה׳תשס״ד
בשנתיים הקודמות הייתי והתענגתי ביותר, ועכשיו אני רואה את התמונות ולבי נחמץ. אני לא מסתכל על מודעות בקירות אלא בעתון כפר חב"ד ושם לא היה שום מודעה ולכן לא ידעתי שזה מתקים אתמול!
אם עושים כזה דבר נפלא, אז למה לא לפרסם כמה שבועות בעתון?!
4.
קריית גת בכותרות
כ"ה אב ה׳תשס״ד
טוב מאוד שאנ''ש נחשפו לגאונים הרב פרינלנד . והרב גנזבורג מישיבת קרית גת שהם בעלי נגלה ובעלי חסידות ביחד והכל מתוך ביטול לנשיא הדור שזה הרבה בחב''ד צריכים ללמוד מהם,,,
5.
אלעד
כ"ה אב ה׳תשס״ד
טוב לראות אותך לומד תורה.
6.
נכון, אבל!
כ"ה אב ה׳תשס״ד
מאוד נהניתי בכינוס התורני, במיוחד מדברי הרב בן יעקב והרב גרוס. בכל זאת רבים שאלו, למה לא מצליחים להביא כמרצים את הגדולים באמת בחב"ד? חומר למחשבה!
7.
מי דבר על זבל"א
כ"ה אב ה׳תשס״ד
אני קורא שהגאון הרב ירוסלבסקי לא הגיע מי דיבר על הנושא שלו.
אגב, נושא מאוד מענין
8.
כמה פעמים בשנה
כ"ז אב ה׳תשס״ד
אירוע כזה של תלמוד תורה דרבים "במשך כל היום" צריך להתקיים כמה פעמים במשך השנה. אוהד "הדרך הישרה"
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.