מערכת COL | יום ט"ז אב ה׳תשע״א 16.08.2011

הציור הגדול ביותר של אמן התבליטים: דיוקן מרהיב של הרבי

עשרות דמויות דיוקן של גדולי הדורות ניבטים מכל עבר. כל אלו, מעשי ידיו של אמן התבליטים ר' שמעון לוי, שנולד בספרד, קיבל 'חינוך אינדיאני' קלוקל באופקים, הפך לתצפיתן בחיל הים, התקדם בחברת 'מקורות' - ויום אחד גילה את מקורותיו. היצירה הגדולה ביותר המפארת את כותליו של בית האומן, היא תמונתו של הרבי. בשילוב ייחודי של כסף וזהב, הנעשה בטכניקה מיוחדת של 'עלי זהב' - בולטת תמונתו מלאת ההוד של הרבי, יחד עם תנועת ידו המפורסמת ● באדיבות 'משפחה'  לסיפור המלא
הציור הגדול ביותר של אמן התבליטים: דיוקן מרהיב של הרבי
(צילום: עיתון 'משפחה')
דיוקנאות ההוד של עשרות דמויות דיוקן של גדולי הדורות ניבטים מכל עבר. כל אלו, מעשי ידיו של אמן התבליטים ר' שמעון לוי, שנולד בספרד, קיבל 'חינוך אינדיאני' קלוקל באופקים, הפך לתצפיתן בחיל הים, התקדם בחברת 'מקורות' - ויום אחד גילה את מקורותיו.

היצירה הגדולה ביותר המפארת את כותליו של בית האומן הירושלמי, היא תמונתו של כ"ק האדמו"ר מליובאויטש זיע"א. בשילוב ייחודי של כסף וזהב, הנעשה בטכניקה מיוחדת של 'עלי זהב' - בולטת תמונתו מלאת ההוד של הרבי האחרון, יחד עם תנועת ידו המפורסמת.

דמות דיוקנו של הצדיק משולבת במנורה בעלת קנים מלוכסנים. "כך היא המנורה לפי שיטת חב"ד", הוא מסביר. לצד התמונה כתב לוי מתורתו של הרבי: "בנוגע לפועל, המעשה הוא העיקר, צריך כל אדם ואדם מישראל להוסיף ביתר שאת וביתר עוד בהרגשת העניין... שזוהי עצם מציאותו של כל ואחד מישראל".

ר' שמעון לוי: "כיתתי את רגלי לבית חב"ד, חיפשתי שם מאמר מתאים... באחד הימים עבר פה יהודי חסיד חב"ד. הוא ראה את התמונה וביקש ממני רשות לשבת כאן במשך מחצית השעה. נעניתי לו בחפץ לב. אותו אדם ישב כאן כמהופנט, ולא יכול היה להסיר את עיניו מתמונת רבו... ניסיתי לדבר אליו, הוא בכלל לא שמע אותי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.