מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״א 14.08.2011

קיץ מהנה בלוגנסק: מחנות קיץ על חוף הים ● גלריה

בימים אלו הסתיימו ב"ה בהצלחה מחנות קיץ, שארגנה הקהילה היהודית בלוגנסק, אוקראינה. המחנות התקיימו על חוף הים, כשהנופשים בהם זוכים לארוחות מזינות, חדרים ממוזגים, ופעילויות מרתקות לסיפור המלא 
קיץ מהנה בלוגנסק: מחנות קיץ על חוף הים ● גלריה
בימים אלו הסתיימו ב"ה בהצלחה מחנות קיץ, שארגנה הקהילה היהודית בלוגנסק, אוקראינה. המחנות התקיימו על חוף הים, כשהנופשים בהם זוכים לארוחות מזינות, חדרים ממוזגים, ופעילויות מרתקות.

מחנה הקיץ לבנים ציין את השנה ה-11 להיווסדו, כשחלק גדול מהמדריכים הם בוגרים של המחנה בשנותיו הראשונות. בשנה זו השתתפו תשעים ילדים מערים רבות באוקראינה: קייב,  דונייצק, לוגנסק, קריוורוג, זיטומיר,  וכן  מרוסיה השכנה: מרוסטוב וממוסקבה. לחלק גדול של הילדים זו לא הפעם הראשונה, גם לא השנייה.

הם מחכים כל השנה למפגש השנתי, לחברים היהודיים, שהכירו אשתקד ולצוות המסור. כך למשל, שמחה, שהגיע מקייב  התקבל בשמחה על ידי כל חברי הקבוצה. הם זוכרים אותו משנה שעברה, אם כי מראהו השתנה לגמרי. היום הוא אינו מסיר את המגבעת, ציציותיו מתבדרות ברוח הקייצית, ופיו מנגן כל העת ניגונים חסידיים באידיש עסיסית. את הדחיפה קדימה הוא קיבל כאן, והוא לא היחיד.

"יש במחנה אווירה יהודית משפחתית, שנותנת מקום לכולם. כאן כל אחד רצוי", מספר הרב שלום גופין שיחי', שליח הרבי לעיר לוגנסק והמחוז. "בשנים האחרונות אנחנו ב"ה לא זקוקים לפרסומת מאסיבית חודשיים מראש. ההורים יודעים, שהמחנה מאורגן כראוי, הילדים עסוקים כל היום בפעילות איכותית, התנאים מעולים, אז למה לא להשתתף?" ביום האחרון ניגשו אליי זוג הורים  מעיר קרובה, שבנם משתתף במחנה כבר שנה שלישית ברציפות. והם איתו. נופשים לצידו במחנה משפחות שמארגנת הקהילה. הם לחשו באוזניי, שבמשך כל חודש מאי הפציר בהם בנם לבדוק אם הקהילה בלוגנסק מארגנת גם השנה לאגר, כי את החוויה הזה הוא לא מוכן להפסיד".

ועוד על מחנה משפחות. לצד מחנה הקיץ לבנים ובהמשך אליו התקיים מחנה משפחות בו זכו למנוחת הגוף והנפש מעל למאה וחמישים איש מרוסיה, אוקראינה, ישראל, קזחסטן, קירגיסטן ועוד. שיעורי נשים, מנייני תפילות וסתם שיחות של בין הערביים היו לנופו של המחנה. השנה הרכב הנופשים היה הטרוגני, החל במשפחות אנ"ש, דרך משפחות מסורתיות וגם כאלה, שזו להן הפעם הראשונה שהן נופשות במסגרת יהודית. קיבוץ גלויות דאוקראינה.

זה המקום להודות ל"קרן לבייב" בראשות הנדיב ר' לוי לבייב ומשפחתו וכן לרב דוד מונדשיין והרב חיים פרידמן על תמיכתם בתוכנית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.