מערכת COL | יום י"ג אב ה׳תשע״א 13.08.2011

כשהטכנאי שאל: למה אין תמונה של הרבי בבית? ● גלריה

את וועידת המחנכים הכ"ג של צעירי חב"ד חתמה התוועדות עם הרב שבתי סלבטיצקי שליח חב"ד באנטוורפן שריתק את המחנכים עד השעה 3 לפנות בוקר ● בפתח ההתוועדות חשף מנהל הוועידה הרב נפתלי רוט שורה של הוראות שקיבל ברבות השנים מהרבי ● הרב סלבטיצקי ריתק בסיפורים רבים, וביניהם על טכנאי המזגנים ששאל את הרבנית, מדוע אין להם תמונה של הרבי בביתם... לסיפור המלא
כשהטכנאי שאל: למה אין תמונה של הרבי בבית? ● גלריה
צילום: יוסי פורמנסקי, COL
שרון גושן, ניר עציון

את וועידת המחנכים הכ"ג של צעירי חב"ד חתמה התוועדות עם הרב שבתי סלבטיצקי שליח חב"ד באנטוורפן שריתק את המחנכים עד השעה 3 לפנות בוקר.

בפתח ההתוועדות חשף מנהל הוועידה הרב נפתלי רוט שורה של הוראות שקיבל ברבות השנים מהרבי. הרב סלבטיצקי ריתק בסיפורים רבים

הוא סיפר כי פעם התקלקל המזגן בביתו של הרבי, והזמינו טכנאי מזגנים, חסיד פולין לתקן את המזגן. לא רצו להזמין חב"דניק שלא יתרגש מהמשימה, ובמקום לתקן הוא יהרוס יותר...

לאחר שסיים הטכנאי את עבודתו, הוא פנה לרבנית, ושאל: "יש כאן הרבה חב"דניקים בשכונה"?, "כן", השיבה הרבנית. "אבל אתם לא חב"דניקים, נכון"?, שאל הטכנאי. "למה אתה חושב כך"?, שאלה הרבנית, והטכנאי ענה לה: "כי אין לכם תמונה של הרבי בבית"... הרבנית ענתה לו: "אצלנו התמונה יכולה להיות גם בתוך הלב"...

עוד סיפר הרב סלבסטיצקי כי היה חסיד פולין אחד שהתקרב לחב"ד ואמרה אשתו על כך: בהתחלה חשבתי כי בעלי הביא רבי חדש לבית. אבל אחר כך הבנתי שהרבי הביא בעל חדש לבית...

לגלות את הפוטנציאל

אומרת הגמרא בסנהדרין דף ק"א ע"א, כשחלה רבי אליעזר נכנסו ארבעה זקנים לבקרו: ר' טרפון ור' יהושוע ורבי אלעזר בן עזריה ורבי עקיבא. נענה ר' טרפון ואמר: טוב אתה לישראל יותר מטיפה של גשמים, שטיפה של גשמים בעולם הזה, ורבי בעולם הזה ובעולם הבא. נענה ר' יהושוע ואמר: טוב אתה לישראל יותר מגלגל חמה, שגלגל חמה בעולם הזה, ורבי בעולם הזה ובעולם הבא. נענה ר' אלעזר בן עזריה ואמר: טוב אתה לישראל יותר מאב ואם. שאב ואם בעולם הזה ורבי בעולם הזה ובעולם הבא.

המהר"ל מסביר – למה דווקא נאמר במשל על טיפה של מים? זאת מאחר והמים מצמיחים את הזרע ומוציאים את הכוח הטמון בו ואת כוח הצומח הטמון בארץ לידיי פועל. מגלים את הפוטנציאל הגלום בדבר ומצמיחים אותו. אבל עם זאת הם רק מגלים ולא מוציאים דבר חדש לגמרי. במידה דומה פועלת גם השמש מוציא את הכוח הטמון בצמח ומגדלת אותו. אבל אבא ואמא עושים משהו אחר.

אבא ואמא יוצרים בריאה חדשה- שותפים ביצירת חיים. כך הוא הרבי – לוקח את האדם ומיציא ממנו משהו חדש לגמרי. הרבי רואה בכל אדם את הפוטנציאל הגלום בו, כאשר הוא מביט ביהודי, הוא לא רואה את מצבו עכשיו, אלא את האפשרי להיעשות על-ידו, לאן הוא יכול להגיע. ובנוסף הוא יוצר אדם אחר ממש חדש לגמרי מאותו האדם, הוא מדליק בו את הניצוץ היהודי ומוציא ממנו כוחות, אשר גם האדם עצמו לא הכיר שיש בו.

וכך הוא המלמד – בו נתון הכוח לראות את התלמיד העומד מולו, לא לפי מעשיו בהווה אלא לפי הכוח הטמון בו, לפי האפשרות אליה יכול לבוא.

התפתחות העשייה החינוכית מול צמיחת הילד

קודם להתוועדות, ובמקביל ליציאת חלק מהמחנכים לטיול, נערכו סדנאות נוספות שעסקו במגוון נושאים: הרב יעקב פלדמן, יועץ חינוכי מוסמך ומרצה בכיר לחנוך מיוחד ותקשורת בין אישית, נשא דברים על התפתחות העשייה החינוכית מול צמיחתו הטבעית של הילד, ועל זיהוי ואיתור קשיים של תלמידים והמענה להם.

הרב מנחם מענדל גלינסקי, מרפא בדיבור, העניק טיפים לשמור על בריאות ואיכות הקול, והרב מנחם מ. פויגל דיבר על דרכים יעילות לבדיקת הישגים ועריכת מבחנים בכתב ובע"פ.

בבוקר היום השלישי, נערכה הרצאה במליאה - הפתעת סיום מרתקת עם טעם של "עוד" - "ערוצי תקשורת בין אישית באמצעות חמשת החושים" - כלים יחודיים לשיפור משמעותי באפקטיביות, התקשורת הבין אישית בכל תחומי החיים ובעיקר לעוסקים בתחום החינוך וההוראה, עם מר אברהם (ממוש) סלע, יועץ ארגוני בכיר עתיר נסיון.

בתום הוועידה נפרדו המחנכים והודו לרב נפתלי רוט ולבנו ר' נועם על אירגון הוועידה במסירות רבה מידי שנה. וועידת המחנכים השנתית מאורגנת על ידי צעירי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ומשתתפים בה למעלה מ-400 מחנכים ומורים מכל רחבי הארץ.

וועידת המחנכים הכ"ג: סיקור מלא ב-COL:
 המחנכים יצאו לסיור בכרמל ובעמק יזרעאל בעקבות התנ"ך ● גלריה
 
השר ישי ל- COL: "הוועידה תורמת לחינוך הילדים" ● גלריה, וידאו
 במעמד מפואר: ערב הצדעה חגיגי לשלוחי הרבי בחינוך ● גלריה
כיצד לזהות קשיים ולחצים אצל ילדים? ● גלריה מוועידת המחנכים
כשהרבי עורר: לרכוש לתלמידים סידור חדש מידי שנה ● גלריה
בניר עציון נפתחה וועידת המחנכים השנתית ● תמונות ראשונות
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.