מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשע״א 11.08.2011

תלמידי חב"ד בקריית גת מציגים: ספר פלפולים עשיר

תלמידי ישיבה גדולה "תומכי תמימים ליובאוויטש" בקרית גת הוציאו ספר "לכבודו של מלך" חלק י"א – ובו חידושים וביאורים בתורת הנגלה ובתורת החסידות, מפרי עטם של הרבנים ותלמידי התמימים דהישיבה ● בספר, מתפרסם בפרסום ראשון תצלום מגוכתי"ק כ"ק אדמו"ר, מענה על שאלותיו של ראש הישיבה הרב משה הבלין, בנוגע לדו"ד שהיה לו עם מערכת הקובץ "אור תורה" בקשר לפלפול שכתב על 'מבצע נש"ק', לתרץ את קושיות המתנגדים למבצע קדוש זה לסיפור המלא, להורדה
תלמידי חב

מתוך הפתח דבר:

תלמידי ישיבה גדולה "תומכי תמימים ליובאוויטש" בקרית גת שמחים להגיש בפני קהל שוחרי התורה ולומדיה את הספר "לכבודו של מלך" חלק י"א – ובו חידושים וביאורים בתורת הנגלה ובתורת החסידות, מפרי עטם של הרבנים ותלמידי התמימים דהישיבה.

ספר זה, יוצא לאור על פי הוראתו הקדושה והמפורסמת של הוד כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש נשיא דורנו, שדרש שוב ושוב, ובמיוחד מתלמידי התמימים, להוסיף בשקידה והתמדה בלימוד התורה ולחדש בתורה, ולאחר מכן לפרסם את חידושי התורה בדפוס.

חלק גדול מהפלפולים עוסקים בביאור סוגיות במסכתות בבא קמא ופסחים שנלמדו בשנתיים האחרונות בישיבות חב"ד ברחבי תבל. וכמה מתוכם התפרסמו כבר בקובץ 'הערות התמימים ואנ"ש – קרית מלך רב' היו"ל ע"י ישיבתנו, ובאו כאן בעריכה מחודשת ובתוספת מרובה על העיקר.

כידוע אשר "פותחים בדבר מלכות", בהתאם למסכת שנלמדה בישיבתנו, הצבנו בראש הספר שיחת כ"ק אדמו"ר – הדרן על מסכת פסחים, בה מפלפל רבינו בסוגי' האחרונה במסכת, העוסקת בדין ברכת פדיון הבן, ומבאר יסוד מחלוקת הבבלי והירושלמי במקור הלימוד דקטן שלא פדאו אביו חייב לפדות עצמו כשיגדיל, שתלוי במחלוקת על מי מוטל עצם החיוב דפדיון הבן, וכן מבאר עפ"ז את השייכות דסוגי' זו לכללות המסכת.

בנוסף לכך, הבאנו כאן בפרסום ראשון תצלום מגוכתי"ק כ"ק אדמו"ר, מענה על שאלותיו של ראש הישיבה הרב משה שי' הבלין, בנוגע לדו"ד שהי' לו עם מערכת הקובץ "אור תורה" בקשר לפלפול שכתב על 'מבצע נש"ק', לתרץ את קושיות המתנגדים למבצע קדוש זה.

בראש הפלפולים מופיעים שני ביאורים של ראש ישיבתנו, בתשובת הצמח-צדק להדברי-נחמי' על שאלתו כי לכאורה לא די במכירת החמץ לנכרי בלבד על-מנת להפטר מחיוב הבדיקה בליל י"ד, כפי הראיות שמביא לכך, ובתשובתו מחדש הצמח-צדק בגדר בדיקת חמץ ומבאר לפ"ז כמה סוגיות במסכת פסחים. מקצת מביאורים אלו נאמרו על-ידו בשיעור כללי בעת עסקו בישיבה בסוגיות אלו, ונדפסו בשעתו בקובץ "קרית מלך רב", כאן מופיעים הם בעריכה מחודשת שנעשתה על-ידי א' התלמידים, ונחלקו לפי סדר הסוגיות.

לאחמ"כ הכנסנו תשובה מאת הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב שלמה משה שי' עמאר – אשר חלקים מתוכה נאמרו בשיעור שמסר בישיבה בעת ביקורו בה בחורף האחרון – בה דן באריכות במקורי הדינים ושיטות הפוסקים בדין ברכת העירוב, בנוגע למעשה שארע לו בטקס שנערך לרגל הגדלת העירוב באחת הערים בארץ, שכובד ע"י הרב המקומי לומר את ברכת עירובי החצרות על אף שאינו מבני העיר.

להורדת הקובץ: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.