מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״א 10.08.2011

כיצד לזהות קשיים ולחצים אצל ילדים? ● גלריה מוועידת המחנכים

במרכז יומה הראשון של ועידת המחנכים השנתית עמדה הרצאתו של הרב דובי ברוד, יועץ חינוכי מוסמך ומטפל בנוער. ההרצאה עסקה בנושא "נשירה בכל עונות השנה, תובנות ולקחים והתמודדות בפועל עם תופעת הנשירה" ● הרב ברוד עמד על מאפייניה של הנשירה - תופעה שהיתה קיימת מאז ומעולם, ועם הגידול המספרי המבורך בקהילות החרדיות, התופעה התעצמה וגדלה ● וועידת המחנכים השנתית מאורגנת על ידי צעירי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ומשתתפים בה קרוב ל-400 מחנכים ומורים מכל רחבי הארץ   לדיווח ולגלריית תמונות  כשהרבי עורר: לרכוש לתלמידים סידור חדש מידי שנה ● גלריה   בניר עציון נפתחה וועידת המחנכים השנתית ● תמונות ראשונות 
כיצד לזהות קשיים ולחצים אצל ילדים? ● גלריה מוועידת המחנכים
צילום: יוסי פורמנסקי, COL
שרון גושן, ניר עציון

במרכז יומה הראשון של ועידת המחנכים השנתית עמדה הרצאתו של הרב דובי ברוד, יועץ חינוכי מוסמך ומטפל בנוער, במסגרת המועצה האזורית עמק לוד.

ההרצאה עסקה בנושא "נשירה בכל עונות השנה, תובנות ולקחים והתמודדות בפועל עם תופעת הנשירה". הרב ברוד עמד על מאפייניה של הנשירה - תופעה שהיתה קיימת מאז ומעולם, ועם הגידול המספרי המבורך בקהילות החרדיות, התופעה התעצמה וגדלה.

הרב ברוד הדגיש כי הנשירה אינה מתחילה בשלב הישיבה, אלא שאז מתפרצים כל הקשיים והבעיות שלא טופלו בשלב הרבה יותר מוקדם, ולכן יש חשיבות עליונה לזיהוי הבעיות, לאבחונן המדוייק ולמתן מענה הולם כבר בשלב הילדות.

בהרצאה המרתקת, שזכתה להקשבה מלאה מצד מאות המחנכים, תיאר הרב ברוד את הקשיים המגוונים שמהם עלולים לסבול ילדים. אלה יכולים להיות קשיי למידה, הפרעות קשב וריכוז, בעיות רגשיות, ועד פגיעות שונות. "איך אנחנו מצפים מילד הסובל סבל קשה כל כך להתרכז בלימוד ולהיות 'תמים' מן המנין, אם איננו מטפלים בסבלו ומרגיעים את נפשו?", שאל.

הרב ברוד הרחיב בנושא קשיי הלמידה וציין כי רבים מהילדים הסובלים מהקשיים האלה הם בעלי יכולות גבוהות, אבל הקשיים האלה תוקעים אותם, ומכאן נובעות הבעיות. כשהילדים האלה מתחילים להתנהג בדרך חריגה, בין מבחינת שמירת הסדרים או חוצפה, ובין בירידה ביראת שמים - זו הדרך שלהם לזעוק את זעקתם ולהודיע לנו שהם סובלים וזועקים לעזרה. תפקידם של הורים ומורים לפענח נכון את הזעקה ולטפל בהקדם בבעיות, בעזרת אנשי מקצוע המתאימים לבעיות הספציפיות שמהם הילדים סובלים.

הרב ברוד קרא לציבור המחנכים לגלות את הענווה הדרושה כדי להכיר בצורך לתת מענה מקצועי חיצוני בבעיות, ולא לחשוב שאפשר לפתור  בעיות כאלה בכוחות עצמם.

את הרצאתו סיים בחזון שדווקא הישיבות החזקות יתחילו להכיר בעובדה שאי אפשר לצפות מכל התלמידים ללכת באותו תלם, וכי צריך לשאוף 'לתפור' מעין 'חליפה' אישית לכל תלמיד, בדרך שתביא כל תלמיד למיצוי מושלם של כישוריו.

פרוייקט חדש להנחלת ענייני גאולה ומשיח

בהמשך נערך המושב "חלוצים לפני המחנה" - הצגת פרוייקטים חינוכיים ולימודיים מוצלחים.

דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, מחבר הספר "ימות המשיח" הציג פרוייקט חינוכי חדש - ספר לימוד לילדים בנושאי הגאולה. המדובר במהדורה מיוחדת לילדים, מתוך הספר "ימות המשיח", כדי לאפשר גם לילדים ללמוד את ענייני הגאולה. הספר לילדים ייקרא 'סודות הגאולה', ויהיו בו פרקים נרחבים המקיפים את סוגיות הגאולה: חובת האמונה והציפייה, מהי גלות ומהי גאולה, סימני הגאולה, תהליכי הגאולה, דמותו של המשיח, פעולותיו של המשיח, מה יהיה בזמן הגאולה, בית-המקדש השלישי, ועוד.

סדנאות רבות ומגוונות

סדנאות נוספות שהועברו היום: כיווני עבודה חינוכיים עם תלמידים מחוננים עם הרב פנחס אלטהויז, מחנך כיתת יום העשרה שבועי למחוננים; הקניית ערכים ותכנים בדרך חווייתית עם הרב רפאל בכר, מחנך בת"ת חב"ד נווה זאב באר שבע; טיפים למניעת בעיות בחינוך, דוגמאות מהשטח עם הרב ינון הכהן רוט, מג"ש במכינה לישיבה ת"ת 'תורת אמת' ירושלים, ניצול תקציבים לילדים הזקוקים לעזרה עם הרב לוי רוזנברג והרב ישראל ויינפלד, מהנהלת ישיבת חב"ד בני ברק, ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.