מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״א 10.08.2011

כשהרבי עורר: לרכוש לתלמידים סידור חדש מידי שנה ● גלריה

קרוב ל-400 מחנכים ומורים מכל רחבי הארץ משתתפים בוועידת המחנכים השנתית של צעירי חב"ד שנפתחה הבוקר במלון "ניר עציון" שליד העיר חיפה ● הוועידה נפתחה בהרצאה מאלפת על "הדרכות מהרבי בעניני חינוך" שנמסרו מחדרו של הרב חודקוב ע"ה. את ההרצאה העביר הרב יחיאל מלוב, לשעבר מפקח ברשת החינוך החב"די ● הרב מלוב סיפר כי הרב חודוקוב אמר שמורה צריך לחשוב על תלמידו 24 שעות ביממה, וכן לעודד את התלמידים לרכוש סידור חדש מידי שנה כדי שתהיה לתלמיד התרגשות וחמימות מידי שנה  לדיווח ולגלריית תמונות  
כשהרבי עורר: לרכוש לתלמידים סידור חדש מידי שנה ● גלריה
צילום: יוסי פורמנסקי, COL

שרון גושן, ניר עציון

קרוב ל-400 מחנכים ומורים מכל רחבי הארץ משתתפים בוועידת המחנכים השנתית של צעירי חב"ד שנפתחה הבוקר במלון "ניר עציון" שליד העיר חיפה.

הוועידה תימשך שלושה ימים, ובמהלכה יתכנסו המחנכים לקבוצות לפי רמות כיתות וישתתפו במרתון חינוכי שיכלל הרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים. הוועידה מאורגנת על-ידי הרב נפתלי רוט העומד בראש 'המרכז החינוכי חסידותי' של צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. הוועידה תעמוד בסימן "להיות חסיד" שמטרתה הצגת דרכים וכלים להגיע אל כל תלמיד לפי רמתו.

עם הגעת המחנכים לבית המלון ציפתה להם קבלת פנים חמה, הם עברו מסלול רישום מהיר ויעיל, שנוהל בקפידה ובאדיבות על-ידי רכז הועידה ר' אברהם פרלשטיין והת' שאולי גולדברג. כל אחד מבאי הוועידה צוייד בתיק אישי עשיר שכולל חומר חינוכי מגוון.

הדרכות מהרבי בענייני חינוך

הוועידה נפתחה בהרצאה מאלפת על "הדרכות מהרבי בעניני חינוך" שנמסרו מחדרו של הרב חודקוב ע"ה. את ההרצאה העביר הרב יחיאל מלוב, לשעבר מפקח ברשת החינוך החב"די, שסיפר על הוראות אישיות מהרבי, שקיבל באמצעות הרב חודוקוב ע"ה.

הרב מלוב סיפר כי הרב חודוקוב אמר ש"ושננתם לבניך" מתיחס גם לתלמידים. כמו שאב חושב על בנו במשך 24 שעות ביממה, כך צריך גם מורה להרגיש כלפי התלמיד, בזמן שהותו בבית.

עוד סיפר הרב מלוב כי הרבי ביקש לתלות בכל כיתה פלקט עם הראשי תבות של חודש אלול, שיהיה תמיד לפני התלמידים. בתחילת שנה, ביום הראשון, יש לערוך צורת "ח" בכיתות כדי ליצור "חגיגיות", ולהניח על השולחן מפה לבנה, נרות וקישוטים.

עוד עורר הרב חודוקוב לעודד את התלמידים לרכוש סידור חדש מידי שנה כדי שתהיה לתלמיד התרגשות וחמימות מידי שנה. 

הרב אברהם שמואל בוקעיט משלוחי הרבי לארץ הקודש דיבר על "דברי הימים של חסידים כהשראה לחינוך חסידי", תוך הצגת יומן דברי ימי חב"ד לחיזוק האווירה חסידית.

מהי השפה "המדוברת" של הנוער הנושר?

מושב הצהריים נפתח בהרצאתו של הרב מנחם דוברוסקין, משפיע בישיבת תו"ת מגדל העמק בעניין "חי להחיות" - לדמותו של ה"מלמד" החסידי - כיצד צריכים להיות, כיצד יכולים להיות וכיצד המצב בפועל? הרב דוברוסקין אמר כי "תינוקות של בית רבן הם בבחינת "בית המקדש", שלכן לא מבטלים תינוקות של בית רבן כי הם עצמם בית המקדש.

הרב דורוסקין סיפר עוד כי פעם התלונן המשפיע הרב גירנגלס ע"ה בפני הרבי כי כאשר הוא מדבר עם תלמידים על תפילה לא נכנס דבר לליבם. ענה לו הרבי: "סחורה שאין לך אתה לא יכול לשווק.  אתה חיב להיות חדור באמת וחי בעניין כדי להעביר לתלמיד, וכדי שהדבר יופנם בתוכו", דברי הרבי. "אנחנו חייבים להיות חדורים בעניני הרבי, על מנת שנמוכל להשפיע עליו", אמר הרב דוברוסקין.

מאוחר יותר, תתקיים הרצאתו של הרב דובי ברוד, יועץ חינוכי ומתמחה בטיפול בנוער במעבר לישיבה, בתוך כותלי הישיבה ומחוץ לה, על "נשירה בכל עונות השנה" - תובנות ולקחים מהתמודדות בשטח עם תופעת הנשירה. במהלך ההרצאה יחשפו מחנכי חב"ד לשאלות רבות: האם הנשירה היא מוכרחת?, האם ניתן לנבא נשירה? לזהות, האם נערים שנושרים מעוניינים לקבל עזרה?, והאם "כל הנושרים שואפים לחזור"- עובדה או מיתוס?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.