מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשע״א 08.08.2011

במעמד "ירחי כלה": כשרות, שכנים, ממונות ורפואה ● התוכניה

הלכה ואגדה, נגלה וחסידות, ממונות וכשרות ורפואה והלכה. אלו הם הנושאים המרתקים שיעמדו במוקד מעמד ה"ירחי כלה" הארצי, שייערך בשבוע הבא, ביום חמישי י"ח מנחם אב, בסמיכות ליום ההילולא של רבי לוי-יצחק שניאורסאהן ● נאום מרכזי ב"ירחי כלה" יישא הרב משה-יהודה לייב לנדא, רב ואב"ד בני-ברק  לסיפור המלא
במעמד
ירחי כלה בכפר-חב"ד (צילום ארכיון: COL)
מאת כתב COL

הלכה ואגדה, נגלה וחסידות, ממונות וכשרות ורפואה והלכה.
אלו הם הנושאים המרתקים שיעמדו במוקד מעמד ה"ירחי כלה" הארצי, שייערך אי"ה בשבוע הבא, ביום חמישי י"ח מנחם אב, בסמיכות ליום ההילולא של רבי לוי-יצחק שניאורסאהן זצ"ל.

המעמד מאורגן על ידי ישיבת "תומכי-תמימים" המרכזית באה"ק, והוא יתקיים בע"ה בהיכל הישיבה, בהשתתפותם של ראשי הישיבה, רבנים וגדולי התורה והחסידות, ואורחים מחוגים שונים.

התוכנית תחל אי"ה לקראת השעה שתים עשרה בצהריים של יום חמישי ח"י מנחם אב, בהתכנסות ובלימוד משותף, ולאחר-מכן יתקיימו אי"ה עד שעות הלילה סדרת הרצאות תורניות מרתקות במספר פאנלים.

ההרצאות התורניות יתפרסו על פני שלושה מושבים מרכזיים. המושב הראשון יעסוק ב"הלכה בתורת רבותינו נשיאינו", וישאו בו דברים הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, מד"א כפר חב"ד, שישא דברים אודות השילוב המופלא שבין שולחן ערוך אדמו"ר הזקן וסידור אדה"ז; וכן הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית, שידבר אודות חידושו של אדמו"ר הרש"ב בענייני המקוואות.

המושב השני יעסוק בנושא "ממעייני החסידות", ובו ישתתפו הרב שניאור-זלמן גופין, משפיע תות"ל המרכזית, שילמד מתורתו של רבי לוי-יצחק, וביאוריו המופלאים על ספר התניא; וכן הרב יוסף יצחק הבלין, ראש מכון "היכל מנחם" ורב קריית ליובאוויטש בירושלים, שיעסוק בנושא "נפלאות בתורת רבינו", ושיטתו המופלאה בלקוטי-שיחות.

המושב השלישי יעסוק בנושא "הלכה למעשה בעידן המודרני", וישאו בו דברים מפי השורה הראשונה של המומחים בארץ הקודש בענייני כשרות ורפואה. במושב זה ייטלו חלק בין השאר הרב מאיר אהרן, ראש כולל "אור יעקב" ברחובות, שידבר בענייני ממונות, הלוואות ושכנים; הרב אברהם סופר, מחבר סדרת הספרים ההלכתית-רפואית "משנת אברהם" ועוד יעסוק בדיני חולה בשבת הלכה למעשה; והרב מרדכי הסופר, ראש מחלקת חומרי גלם במערכת הכשרות של בד"צ הרב לנדא, ייתן משא מרתק בנושא "האם אתה יודע מה אתה אוכל"?, בו יעסוק בחידושים האחרונים בתחום הכשרות ומורכבותה.

נאום מרכזי ב"ירחי כלה" יישא הרב משה-יהודה לייב לנדא, רב ואב"ד בני-ברק.

ראשי-הישיבה וחברי ההנהלה קוראים לציבור הרחב, בעלי בתים ותופסי תורה כאחד, וכן אל בוגרי הישיבה ברחבי הארץ, להקדיש את מחופשת הקיץ את יום זה כיום שכולו תורה ולהשתתף במעמד זה, אשר מעמד זה מהוה ללא ספק הזדמנות פז עבור כל אחד לשוב ולהתבשם מניחוח הישיבה הקדושה, בהאזנה לשיעורי תורה מפי טובי מגידי השיעורים והרבנים בנושאים המגוונים שנבחרו, ולטעום את טעמה של תומכי תמימים, ובד בבד להתעשר במלוא חופניים של תוכן עיוני מעמיק ומרתק.

כזכור, מעמד ה"ירחי כלה" הוא מהמעמדים שהיו חביבים ויקרים במיוחד לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, אשר כדברי הרבי בעניין לרב אברהם הרשברג, רבה הראשי של מקסיקו על השתתפותו ב"ירחי כלה" תשד"מ,"הנני מחבב מאוד את העניין בכללות והרי זה מכבדו, (בחייו ו)גם לאחר מותו ועל-ידי תורה הוא כבוד הכי גדול".

מעמד ה"ירחי כלה" ייחתם בע"ה בהקרנת מראות קודש מיוחדים מהתוועדות כ"ף מנחם אב תשל"א.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.