מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשע״א 07.08.2011

עליה לרגל לבית המקדש הגדול בעולם בצפת ● תמונות

בהתרגשות רבה, הגיעו הורי וילדי ת"ת 'אור מנחם בצפת - לחוות ולחזות בבית המקדש בתפארתו: המדובר בדגם בית המקדש גדול ומפואר שהוכן על ידי התלןמידים בחצר התלמוד תורה ● הכהן שקיבל את פני הבאים לבית המקדש העביר בצורה מוחשית ומדהימה את כל פרטי הלשכות ותפקידיהם השונים, וכך תוך כדי שילוב האנשים בכל העבודות במקדש, הוביל אותם צעד אחר צעד בכל מבואות הבית  לסיפור המלא
עליה לרגל לבית המקדש הגדול בעולם בצפת ● תמונות

כתב COL

בהתרגשות רבה, הגיעו הורי וילדי ת"ת 'אור מנחם בצפת - לחוות ולחזות בבית המקדש בתפארתו: המדובר בדגם בית המקדש גדול ומפואר שהוכן על ידי התלןמידים בחצר התלמוד תורה.

הכהן שקיבל את פני הבאים לבית המקדש העביר בצורה מוחשית ומדהימה את כל פרטי הלשכות ותפקידיהם השונים, וכך תוך כדי שילוב האנשים בכל העבודות במקדש, הוביל אותם צעד אחר צעד בכל מבואות הבית.

הנוכחים עברו דרך עזרת הנשים, חזו בלשכות השונים, נכנסו דרך שער ניקנור לשערי העזרה. שם מיששו את המזבח, ראו את מערכותיו השונים, שעשן מיתמר עולה מהם, הטבעות, הננסים, ובצידו השני של העזרה ראו את הכיור לקידוש ידי ורגלי הכוהנים.

בהמשך ראו מקרוב את הכלים המרהיבים: השולחן, המנורה, ומזבח הזהב שעמדו בהיכל, ובתוך קודש הקדשים את ארון הקודש מצופה זהב כשבתוכם הלוחות, שברי הלוחות, ספר התורה, ולצידם המן ושמן המשחה.

"שנים שאנו לומדים על בנין בית המקדש ורק עכשיו הבנו את מה שלמדנו על בית המקדש. אין ספק שזה המחיש לנו בצורה החזקה ביותר את בית המקדש" אמרו ההורים בהתרגשות.

לצד בית המקדש עמדה תערוכה מפוארת ומרשימה של כלים ופריטים שונים, שהיו בשימוש בבית המקדש.

בית המקדש על בניינו וכליו נבנה ע"י כל תלמידי ביה"ס והת"ת, זאת לאחר שהשקיעו במשך כל החודש בלימוד עיוני אינטנסיבי במסכתות העוסקות בבנין הבית, מסכתות: מידות, תמיד ויומא. התלמידים שיננו ולמדו בע"פ את המשניות, לבסוף אף סיימו בהצגה מוחשית ומרתקת על 'העליה לבית המקדש', ונערך חידון פומבי לבחירת חתן המבצע וסגניו.

ההורים יצאו פעורי פה נפעמים נוכח החוויה המרגשת מהדגם המפואר שהמחיש להם יותר מכל את בית המקדש בתפארתו, ובוודאי יעמיק את הצפייה והתפילה על בנייתו במהרה.

על התכנית והפעילות כולה, ניצחו כלל המורים ובראשם רכז הפעילות הרב מלכיאל מחפוץ שאף הנחה את האירוע בחן מיוחד, והרב יוסי שי' מרקוביץ שהשקיעו את כל כוחם ומרצם. דגם בית המקדש נבנה בהדרכתו המקצועית של הרב דרור שמואליאן שעבד עם התלמידים על יצירות המקדש במלא החיות וההתלהבות.

הכינוס הסתיים בסיום מסכת ע"י נציג כיתות ח' המחזור המסיים והוקדש לכבוד ולע"נ רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל.

יישר כח להנהלת הת"ת שעמלו ללא לאות למען הצלחת הפרויקט האדיר. המנהל החינוכי הרב י. לבקיבקר וסגנו הרב מ. ידגר. המנכ"ל הרב ש"ז הענדל והסמנכ"ל הרב ש. זילברשטרום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.