מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשע״א 03.08.2011

בני נוער מחו"ל נהנו בקעמפ חב"די חוויתי בישראל ● תמונות

18 צעירים מארצות הברית, קנדה ואוסטרליה, הגיעו ארצה להשתתף בטיול במסגרת קעמפ חסידי שנערך עבורם בימי בין הזמנים ● לצד תפילות, לימוד והתוועדויות הם נהנים גם מטיולים ותכניות חברתיות מוצלחות לדיווח ולתמונות
בני נוער מחו
צילום: דודי כפלין
בשנים האחרונות נראות יותר ויותר ישיבות, פעילויות ויוזמות למען בני הנוער שלא מוצאים את עצמם במסגרות הישיבותיות הרגילות. לשם כך נפתחו ישיבות מתאימות, בהן הדרישות פחות מחמירות, והן בעלות צוות רחב יותר של אנשי מקצוע, זאת לצד פתיחת מגמות נוספות לשעות הלימוד של אחר הצהריים.

אלא שכל היוזמות והישיבות טובות לימי הלימוד הרגילים, אך לא פועלות בימי בין הזמנים, בהן חוזרים הבחורים לבתיהם, ושם חשופים שוב בפני סכנת הדרדרות רוחנית שמאיימת למחוק את ההתקדמות במהלך השנה כולה.

כדי למלא את החסרון הזה בדיוק, החליטו הת' אייזיק חאנין והת' לוי בליזינסקי להרים את הכפפה ולפתוח מסגרת לצעירים אמריקאיים לימי בין הזמנים. השניים שהיו שלוחים בשנה האחרונה בישיבה בקליפורניה עבור צעירים במצב רוחני ירוד, צירפו את הת' דודי כפלין ויחדיו פתחו את תכנית "VIP בחורים".

בתכנית משתתפים שמונה עשרה צעירים מארצות הברית, קדנה ואוסטרליה, והיא מתקיימת במתכונת של קעמפ, כך שלצד תפילות, לימוד והתוועדויות הם נהנים גם מטיולים ותכניות חברתיות מוצלחות.

מספר הת' דודי כפלין: "אחרי שעלה הרעיון, יצרנו קשר עם חברת VIP ישראל בהנהלת ר' ישראל חאנין והם אירגנו טיול למשך חמישה שבועות בארץ הקודש. במהלך תקופה זו למדו הנערים להכיר את הארץ מתוך שילוב של טבע ואתגר, התוועדויות עם משפיעים, סדרי לימוד חסידות והכל מתוך אווירה חסידית מהנה במיוחד, וברמה של חמישה כוכבים".

התוצאות נראות בשטח: הבחורים התחזקו וכולם בלי יוצא מן הכלל יחזרו להמשך הלימודים בישיבותיהם בזמן הלימודים של חודש אלול.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.