מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשע״א 02.08.2011

מאות ב'מחאה' בתל-אביב דרשו: "שייבנה בית המקדש!"

מאות מתושבי מרכז תל-אביב והשכונות התכנסו אמש ל'מחאה' אדירה מסוג חדש – מחאה נגד התמשכות הגלות, ולימוד הלכות בית הבחירה והגאולה – כדי לזרז את בנין בית המקדש במהרה ● המדובר ב'כינוס-תורה' המרכזי של תל-אביב, הנערך מידי שנה על-ידי בית חב"ד בת"א, בימי תשעת ימי האבל על חורבן בית-מקדשנו. השנה נערך הכינוס בבית-הכנסת המחודש – בית הכנסת חב"ד גאולת-ישראל, אחד מבתי הכנסת המפוארים בארץ, ומספר המשתתפים בו כמעט הוכפל לדיווח ולתמונות
מאות ב'מחאה' בתל-אביב דרשו:

מאות מתושבי מרכז תל-אביב והשכונות התכנסו אמש ל'מחאה' אדירה מסוג חדש – מחאה נגד התמשכות הגלות, ולימוד הלכות בית הבחירה והגאולה – כדי לזרז את בנין בית המקדש במהרה.

המדובר ב'כינוס-תורה' המרכזי של תל-אביב, הנערך מידי שנה על-ידי בית חב"ד בת"א, בימי תשעת ימי האבל על חורבן בית-מקדשנו. השנה נערך הכינוס בבית-הכנסת המחודש – בית הכנסת חב"ד גאולת-ישראל, אחד מבתי הכנסת המפוארים בארץ, ומספר המשתתפים בו כמעט הוכפל.

כדי להרבות בשמחה באופן המותר בימים אלו, נערך בתחילת הכינוס 'סיום מסכת' הנלמדת בכולל 'תפארת-זקנים לוי יצחק' – מה'כוללים' החשובים בעיר, שמונה למעלה מ-50 מתושבי העיר בגיל הפנסיה, השוקדים בו מידי יום על לימודם. ה'סיום' נאמר בטוב טעם על-ידי הרב יצחק ביר – ממגידי-השיעור בכולל, ומן הפעילים המרכזיים של חב"ד במרכז העיר.

נשאו דברים: רב מרכז העיר ורב קהילת חב"ד בתל-אביב, שליח הרבי הרב יוסף גרליצקי, שהסביר את משמעות האמור על חורבן בית המקדש – "שאינו אלא בבנינים", אך יסודו וקדושתו קיימת לעד. הרב גרליצקי פלפל גם בסוגיית ייחוסו של משיח לזרע דוד ושלמה.

אורח הכבוד, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, שקישר את הכמיהה לגאולה ולבית המקדש, למאורעות הקשים שאירעו בשבועות האחרונים. הרב מצגר קרא לשאוב כוחות מתאריך הכינוס – יום פטירתו של אהרן הכהן שהיה "אוהב שלום ורודף שלום", כדי להגביר את אהבת ישראל בעם, ולחנך לערכים של אהבת וכבוד האדם וקדושת חייו. "יוקר המחייה הוא דבר חשוב לדבר עליו, אבל לפני זאת יש לדבר ולזעוק על יוקר חיי האדם", אמר הרב מצגר בכאב.

מר מאיר אינדור, יו"ר עמותת נפגעי הטרור 'אלמגור', ריתק את הקהל בסקירה היסטורית של שלושים השנים האחרונות בארץ הקודש, והראה במוחשיות כיצד כל מילה מנבואות ואזהרות הרבי מליובאוויטש לגבי ההתנהלות בארץ הקודש היא מדוייקת, והתגשמה במלואה. מר אינדור סקר עם הקהל מאורעות שונים בעשורים האחרונים, שהינם ביטוי מובהק לעמדת ההלכה בשולחו ערוך הלכות שבת סי' שכ"ט, ש"נכרים שצרו .. אפילו באו על עסקי קש ותבן" – כל ויתור קטן גורם לפיקוח נפשות מיידי.

מר יהודה וינוגרד הציג במולטימדיה מרהיבה את בית המקדש השלישי, והצליח 'להוביל' את הקהל בתוך מבואותיו ופינותיו של בית-המקדש הוירטואלי, לפרטי פרטים.
השתתפו בכינוס: הרב שלום דובער בוטמן, משפיע קהילת חב"ד בת"א, שקרא פרקי תהילים לזירוז הגאולה הקרובה; הרב שניאור זלמן כהן, משפיע ישיבת חב"ד בת"א, שהנחה את הכינוס כולו בשילוב דברי תורה מעמיקים בסוגיות הגאולה והמקדש; כ"ק האדמו"ר מביטשקוב שליט"א; הרב משה זנדר, מגדולי רבני תל-אביב; הרב יוסף בא-גד, ראש ישיבת נחלים; הרב מאיר אריה שמרלינג, ראש ישיבת חב"ד בת"א; הרב אברהם שמואל לוין, ושלוחי חב"ד בשכונות תל-אביב. מרכז חב"ד בת"א הפיק לקראת הכינוס חוברת מפוארת שכללה את הלכות בית-הבחירה להרמב"ם עם ביאורי הרבי.
הנעימו בקטעי חזנות ותפילה: החזנים ר' חיים אדלר ור' בערל צוקר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.