מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשע״א 02.08.2011

חב"ד עמנואל: ה'לא יאומן' התרחש ● גלריה

מאות המשתתפים במסיבת הסיום השנתית של תלמוד תורה חב"ד "אור מנחם" עמנואל, ראו במו עיניהם כיצד הנבואה: "והיה ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאוד", מתממשת הן בגשמיות והן ברוחניות. הרב אפרים מלוב: "סוד ההצלחה הוא שיתוף הפעולה ההרמוני בין הצוות החינוכי בניהול המסור של המנהל החינוכי הרב דרור כהן להורי התלמידים והתלמידים" לסיפור המלא
חב
(צילום: ברלה שיינר, COL)
מאת: שמואל שמני
צילומים: ברלה שיינר 

דומה שאירוע ססגוני כזה לא ראתה 'עמנואל' זה עידן ועידנים.

בראשית השבוע מילאו מאות משתתפים את האודיטוריום העירוני מפה לפה לרגל מסיבת סיום שנת הלימודים הנוכחית. שליח הרבי ומנהל בית חב"ד בעיר הרב יהודה אלחרר פתח את האירוע בקריאת מכתבו של הרבי ובפרקו של הרבי ובדברי ברכה ועידוד לתלמידי החיידר.

בזה אחר זה צעדו בסך, חתני השנה לתורה, תפילה והתמדה, לקול תרועת ההמונים שהריעו להם מעומק ליבם, כדי לקבל את תעודתם בצירוף פרסים יקרי ערך, תוצאה של עמל ויגיעת כל השנה.

כמו כן הוענקה תעודת סיום לבוגרי התלמוד תורה שסיימו את הלימודים בהצלחה, ויעלו לישיבה קטנה לקראת שנת הלימודים הבעל"ט. רב קהילת חב"ד הרב חיים קיז'נר חיזק את הנוכחים בדברי תורה.

הערב חתם גם את מבצע השנה "בדרכי רבותינו נשאינו",שרכז את זה המחנך המסור הרב לוי כהן שהצעיד את התלמידים בחודשים האחרונים בתחרות רצינית, בתורה, עבודה וגמילות חסדים בכלל והנהגה חסידית בפרט. התלמידים אף הכינו בהקשר לכך הצגה מדהימה בסיוע המחנך הרב פישמן. לא פלא שברגעים נעלים אלו לא יכלו הנוכחים לעצור את רגשות ליבם.

אם נוסיף לכך את כברת הדרך הפתלתלה שעבר התלמוד תורה בשנה האחרונה, הרי שניתן לומר בפה מלא, שהמוסד זכה השנה לקפיצת דרך מדהימה בסולם ההצלחה, הן בגשמיות והן ברוחניות.

"והיה ראשיתך מצער"

תזכורת קצרה למי מאיתנו שהספיק לשכוח. מוסדות חב"ד בעיר בראשות רב קהילת חב"ד וחבר בית הדין האזור הרב חיים קיז'נר, עשו כברת דרך ארוכה להגיע עד הלום. 

התרחבות וגידול הקהילה והמוסדות הובילו את רבה של הקהילה  להחלטה לפתוח  מוסד חדש בשורת המוסדות המרשימה של הקהילה בעמנואל. ארוכה ורצופת הקשיים הייתה הדרך לקבלת האישורים הנדרשים. אמנם סייעתא דשמיא ודבקות  במטרה שהיו נר לרגלם של הרב חיים קיז'נר והמנכ"ל הרב אפרים מלוב הובילו את המהלך להצלחה עד שקבל המוסד הכרה רשמית מטעם משרד החינוך.

אמנם בכך לא הסתיימה מסכת התלאות. רק לפני כעשרה חדשים נתדפקו על דלתות אנ"ש, שני המנהלים החינוכי והאדמניסטרטיבי, בקריאת חירום להצלת המוסדות לאור השריפה האיומה שכילתה שתי קראוונים שהכילו יותר משליש כיתות המוסד.

במשך כמה שבועות נדדו תלמידי החמד ממעון למעון במסירות נפש, לבל ייפסקו קולות התורה והתפילה, ח"ו.

עם הזמן נרתמו להצלת המוסד כמה מעסקני חב"ד בהדרכתם של בית-דין רבני חב"ד בארה"ק ובראשם הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב יו"ר אגו"ח וצא"ח בארה"ק ובסיועם הבלתי נלאה של קרן "עזרת מנחם" בראשות ר' מנחם מענדל עמאר וראש מועצת עמנואל, ידיד המוסד העושה לילות כימים למען שגשוגו, הרב עזרא גרשי.

"ואחריתך ישגה מאוד"

בחסדי ה' הצליחו עם הזמן להקים המוסדות על רגליו, כאשר בתור עזרה ראשונה מיידית שופצו הקרוונים שנשרפו עם תוכנית להיכנס למבנה קבע בעתיד הלא רחוק בע"ה, ועוד והוא העיקר, זכה המוסד להכרה רשמית מטעם משרד החינוך, דבר שתורם רבות לעזרת המוסד.

כששואלים את המנהל האדמניסטרטיבי הרב מלוב, מה הסוד להצלחת המוסד, הוא מצידו עונה ללא היסוס: "הצוות החינוכי הצעיר והמרענן בניהולו של המנהל החינוכי הרב דרור כהן, באהבתם ועידודם לתלמידים, העלו את המורל אצל התלמידים להשקיע מרצם בתורה ועבודה, דבר שפתח שערי שמים להצלחת המוסד גם בגשמיות.

כל ההצלחה הזאת באה לידי ביטוי בערב מסיבת הסיום השנתית, שכיבד עצמו בריבוי משתתפים למעלה מהמצופה, דבר שביטא את רחשי לב כולם והערכתם למוסד על צוות עובדיו ותלמידיו.

ומה הלאה?

שני המנהלים לא שוקטים על השמרים. "אם זכינו ב"ה להכפיל בשנת הלימודים האחרונה את מספר התלמידים מ-40 ל-84 כ"י, אין בליבנו ספק שבשנת הלימודים הנוכחית נשליש בע"ה את מספרם ל-120 תלמידים לפחות"!! הם אומרים.

ולנו לא נותר אלא להצטרף לאיחוליהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.