מערכת COL | יום א' אב ה׳תשע״א 01.08.2011

כפר חב"ד: מעמד סיום לישיבת ערב ● גלריה

בשבוע שעבר, נערך ערב סיום ישיבת הערב של כפר חב"ד, המנוהלת מזה 50 שנה על ידי הרב יהושע משה יוסף היילפרין ● למעלה משעה עוסקים הם ברתחא דאורייתא, ולאחר המבחן קיבלו התלמידים תעודות שעליהם חתום המרא דאתרא הרב מרדכי שמואל אשכנזי, והרב משה היילפרין לדיווח ולתמונות
כפר חב
צילום: מאיר דהן, COL

כתב COL

זר שנקלע במשך השנה בשעות הצהריים לבית הכנסת בית מנחם בכפר חב''ד השתאה למראה עיניו: עשרות תלמידים מהתלמוד תורה ומחידר אהלי תורה, יושבים ומשננים בע''פ את דפי הגמרא שלמדו זה עתה ומוותרים על הפסקת הצהריים.

איתם יושבים הרב יהושע משה יוסף היילפרין, העומד למעלה מ-50 שנה אחר הארגון הנפלא "ישיבת ערב", ומעודדם ומדרבנם בלימוד ובוחנם בע''פ. על כל דף בע''פ מקבלים הם מלגה כספית. כך חורף וקייץ לא ישבותו.

לקראת סוף שנה בקיאים הילדים בפרקים שלימים גפ''ת. השיא הוא כאשר עשרים ושבע תלמידים נבחנו בהצלחה והגיעו לשלב הגמר. התלמידים הם:

כתה ז' ת''ת: יחזקאל מלכא, מ''מ בר''צ מרנץ, מ''מ בר''י מרנץ, שמואל מרוזוב שנבחנו על כל פרק שור שנגח את הפרה ממסכת ב"ק.

כתה ט' מהחדר אה''ת שנבחנו על פרק ארבע אבות ממסכת ב"ק: שלום קרוגליאק מ''מ בר''י הלפרין, מ''מ בר''מ הלפרין, מ''מ גופין, ישראל אולידורט, אברהם לבנוני, משה רייכמן, ושלמה בורקיס .

כתה ח' מהת''ת שנבחנו על פרק ראשון ממסכת פסחים אור לארבע עשר: אריאל אמיתי, זושא מרגולין, אשר זליג שאער, מ''מ מיכלאשוילי, י''י פרוס, מ''מ גרינוולד, יעקב קופרמן .

מכתה י' באה''ת שנבחנו על פרק א' ממסכת גיטין המביא גט: מ''מ אשכנזי, מ''מ דמיחובסקי, מ''מ רבינוביץ,  מ''מ פרוס, ישי שרגא, יצחק לוריא, י''י סוקניק, ישראל פלס.

השיא היה במבחן הפומבי שהתקיים ביום ג' וד' כ''ג וכ''ד תמוז. התלמידים יחד עם הוריהם ורבנים משפיעים אורחים התכנסו בבית הכנסת "בית מנחם".

על בימה גדולה בו ישבו התלמידים המצטיינים כשהמנחה חבר וועד כפ''ח הרב שמעון רבינוביץ פותח את המעמד על הזכות הגדולה של לימוד התורה ואת הרב משה הלפרין העומד מאחרי המפעל החשוב הזה. הרב הלפריי שאל את התלמידים שאלות רבות, והם ענו בע"פ תשובות בשטף נפלא. למעלה משעה עוסקים הם ברתחא דאורייתא. לאחר המבחן קבלו התלמידים תעודות שעליהם חתום המרא דאתרא הרב אשכנזי והרב משה היילפרין.

המנחה ציין את את עזרתם של משפחת סטמבלר לע''נ אביהם ר' יעקב ע''ה, וכן את ר' נמרוד חפץ, ר' מנחם אשר אדרעי, וכמובן המדריכים של ישיבת הערב התמימים מישיבת תו''ת המרכזית: באריש ביר, שמריהו קובעט'שיק, ולוי מרינובסקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.