מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשע״א 31.07.2011

המידע הביטחוני נחשף: בזכות חסיד חב"ד נחשפה גופת לייבי

בעוד גופי הביטחון הגדולים בניו-יורק מתחרים ביניהם מי הצליח לגלות את מקום הימצאו של הילד לייבי קלצקי ז"ל שנרצח לפני מספר שבועות, חושף הרב יעקב גרומן אברך חסידי מבורו-פארק, שהצליח ברוב תושייה לחבר את הפזל ולעלות על עקבותיו של לייבי: בזכות חסיד חב"ד - נחשפה גופתו של לייבי וזהות הרוצח לסיפור המלא
המידע הביטחוני נחשף: בזכות חסיד חב
לייבי הולך ברחוב, רגעים לפני שנחטף. בקטן: תאריך הצילום (מתוך מצלמת האבטחה)
מאת כתב COL

בזכות חסיד חב"ד נחשפה גופתו של הילד לייבי קלצקי ע"ה שנרצח באכזריות לפני מספר שבועות - כך גילה הרב יעקב גרומן מבורו-פארק, מי שהצליח ברוב תושייה לעלות על עקבותיו של הילד האובד, בראיון בלעדי לעיתון 'בקהילה'.

 רצח לייבי: כתבות אחרונות ב-COL
מיזם עולמי: שלוחי חב"ד יסיימו את הש"ס לזכרו של לייבי
צפו בוידאו מצמרר: ילד חב"דניק השיק קליפ לזכרו של לייבי
למען לייבי: משפחת קלצקי מבקשת שתצטרפו למיזם ההנצחה
לייבי בא לעולם: ינוק חב"די במיאמי נקרא על שם הילד לייבי קלצקי

"אני רואה זאת כזכות גדולה. מבחינתי זה גם קידוש השם. כל גופי הביטחון נוכחו לראות ולדעת כיצד אנשים שלנו עובדים ביסודיות ומגלים פרשיות נעלמות כמו היו בעצמם חוקרים מיומנים ועתירי ניסיון", אומר הרב גרומן.

הייתה כאן חשיבה מיוחדת שבסופו של דבר הוכיחה את עצמה. לא פלא אפוא שרבים ניכסו את ההצלחה לעצמם, אבל עתה מתברר כי מי שהצליח לעלות על עקבותיו של לייבי ז"ל, הוא לא אחר מאשר אברך חסידי שמיוחס לאחת המשפחות החשובות בחסידות באבוב.

"כל בורו-פארק עמדה על הרגליים באותו יום", משחזר גרומן את רגעי האימה, "אך אני חשתי קשר יותר חזק, מאחר ובני היה המלמד של לייבי ז"ל בת"ת של באיאן, ולכן הייתי ער כל הלילה וניסיתי לחשוב כיצד אנו עולים על עקבותיו של הילד".

מבצע לייבי

לפי התכנית המקורית, היה לייבי אמור להגיע לשדרה ה-13. גרומן ניסה תחילה את מזלו בבדיקה אישית במצלמות האבטחה של החנויות הראשונות בשדרה ה-13. אחרי שעבר על סרטי ההקלטה של החנות הראשונה והשנייה ולא ראה את הילד, הסיק כי לייבי טעה והלך ככל הנראה לכיוון ההפוך מהמתוכנן.

כולם המשיכו 'לחפור' בשדרה ה-13 וסביבותיה אך גרומן הלך לכיוון השני, לא לפני שעבר על הסרט במצלמת האבטחה במשרדי ת"ת באיאן, שם הצליח לראות את צבע הבגדים שלבש הילד, את התרמיל שהיה לו ועוד פרטים מזהים.

"בפינה הייתה חנות, נכנסתי אליה וביקשתי לראות במצלמות האבטחה. הם הרשו לי ולהפתעתי הרבה גיליתי כי לא טעיתי והילד האבוד אכן הלך לכיוון השני. הידיעה הזו הזרימה לי דם חדש והמשכתי לחנויות נוספות באזור. כך הלכתי רחוב אחרי רחוב, עד שהגעתי לרחוב ה-19. שם כבר לא ראיתי את הילד, הבנתי שעלי לחפש ברחוב ה-18", מספר גרומן.

לפתע נראתה דמותו

"האמת היא שעוד קודם הייתי ברחוב הזה אך לא מצאתי בו מצלמות, ולכך המשכתי לרחוב הבא אבל עכשיו שגיליתי כי מדובר ברחוב האמיתי וניסיתי להעמיק את הבדיקה בכל אפיק אפשרי.

"גיליתי שם מוסך של חסיד חב"ד שהייתה לו מערכת כזו אך הוא לא ידע כיצד להפעיל אותה. גם אני לא מומחה גדול במחשבים ולכך הזעקתי את אחד מידידיי, ר' יהודה בורנשטיין, והוא הפעיל לנו את הסרט ובו ראינו דבר מפתיע. ראינו את לייבי הולך הלוך וחזור, ראו עליו שהוא הבין שאיבד את דרכו עד שגילה אותו הברנש המסוכן. אחר כך ראינו בבירור איך לייבי נכנס למכוניתו".

ניכר על גורמן כי הוא עדיין נרגש ולמרות שחלפו שבועיים מאז אותו ליל ביעותים, התמונות עדיין מרצדות מול עיניו. את המידע החם העביר גרומן למשטרה וזו פתחה במצוד אחר אותה מכונית שנראתה בסרט. הייתה זו מכונית זהובה שרבים כמותה בניו יורק ולא היה קל לאתרה.

גם הפעם גילה גרומן תושייה והזעיק שוב את ידידו יהודה בורנשטיין, כדי לעבור שוב על הסרט. הפעם החליטו לעבור עליו לאט לאט, בתקווה לגלות ולדלות ממצאים נוספים. הבדיקה האיטית גילתה כי בטרם נכנס הברנש המסוכן למכוניתו, יצא מתוך בניין לבן.

השנים מיהרו לאותו בניין לגלות מה יש בו וגילו שבו שוכנת מרפאת שיניים. הם לא התעצלו, נכנסו לתוכה, וביררו אם אתמול היה במרפאה אדם בעל מכונית זהובה. התשובה הייתה חיובית. כעת ידעו השניים כי עוד מעגל נסגר. מנהל המרפאה בדק את פרטי כרטיס האשראי שהותיר האיש וכך היו בידיהם שם האיש וכתובתו המלאה.
מיידית העבירו השניים את החומר לידי המשטרה ואכן הפרטים היו מושלמים. המשטרה הגיעה למקום וכיתרה אותו, אך למרבה הכאב והתדהמה התברר כי האיש אמנם נמצא, אבל היה זה כבר לאחר מעשה רח"ל.

לא קיבלתי פרס

את הפרס הגדול בן מאה אלף הדולרים שהובטח למי שימצא את לייבי קלצקי ז"ל לא קיבל גרומן. "דברתי עם איש הקונגרס דוב היקיינד שיזם את הפרס, אבל הוא אמר לי שהפרס הובטח למי שימצא את הילד בחיים", אומר גרומן ותכף מוסיף: "אמרתי לו שאינני רוצה את הכסף לעצמי, ואם יש משהו, צריך לעזור בו למשפחתו של לייבי ז"ל", דברי גרומן ל'בקהילה'.

ר' יעקב גרומן, שבנו היה המלמד של לייבי, מפטיר בדברים על הילד הקסום שהעולם כולו עצר את נשימתו במעקב אחר עקבותיו האבודים. "הבן שלי, שהיה המלמד שלו לא חדל לשבח אותו. הוא היה ילד עם ענוות חן, ילד טוב מבית טוב. זו אבידה גדולה וקשה למשפחה ולכל הקהילה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.