מערכת COL | יום כ"ח תמוז ה׳תשע״ד 26.07.2014

צעירי חב"ד מציגים: 'סיומי מסכת' ברדיו ב'תשעת הימים'

סיומי מסכת יערכו מעל גלי האתר במהלך תשעת הימים שבין ר"ח מנחם אב ויום תשעה באב ויגיעו לאזניהם של מאות אלפי יהודים. הסיומים יערכו ברשת 'מורשת' של 'קול ישראל', ברדיו 'קול חי', וברדיו 'קול ברמה' ● הרבי עורר לערוך בכל אחד מתשעת הימים שבין ר"ח מנ"א לתשעה באב, בהם מתרבים מנהגי האבלות, 'סיום' על מסכת מהתלמוד כדי להרבות בשמחה מותרת בימים אלה כל הפרטים
צעירי חב
סיומי מסכת יערכו מעל גלי האתר במהלך תשעת הימים שבין ר"ח מנחם אב ויום תשעה באב ויגיעו לאוזניהם של מאות אלפי יהודים. התהודה לסיומים תהיה לא רק בישראל אלא גם בעולם כולו, שםישנם מאזינים הקשובים לתחנות הרדיו הישראליות באמצעות רשת האינטרנט. הסיומים יערכו ברשת מורשת של קול ישראל, ברדיו קול חי, וברדיו קול ברמה.

כידוע, עמד הרבי לא אחת על החשיבות הגדולה לערוך סיומי מסכת דווקא בימי תשעת הימים, בהם על פי ההלכה יש חובה להוסיף בענייני האבלות והצער על חורבן הבית.

הרבי מליובאוויטש עורר לערוך בתשעת הימים שבין ר"ח מנ"א לתשעה באב - 'סיום' על מסכת מהתלמוד. הרבי הסביר כי בימים אלה שבהם מתרבים מנהגי האבלות, סיום מסכת מהווה גורם של שמחה רוחנית גדולה, הנקשרת אף בשמחה גשמית – בסעודת מצווה הנוהגת במעמד זה. הרבי הסביר כי "בדרך זו נמצאת הדרך המתאימה להוסיף בעניינים טובים ושמחים, ועל-ידי-זה לגלות את הטוב-הפנימי שבירידה הקשורה עם ימים אלו, החל מ"פיקודי ה' ישרים משמחי לב".

הרבי דיבר גם על החשיבות הגדולה של עריכת הסיומים דווקא ברשתות הרדיו. בין השאר הסביר זאת הרבי בכך שעל ידי הרדיו אפשר לזכות בשמיעת הסיום המוני יהודים שלא ישמעו זאת בדרך אחרת. מאז נעשים מאמצים מיוחדים ע"י הרב ברוד לקיים את הסיומים ברשתות הרדיו.

זה המקום להודות לכל אותם רבנים, אברכים ותמימים שהתגייסו למשימה ומכינים מבעוד מועד מסכתות שלמות בש"ס אותם הם מייעדים לסיים בשידור חי מעל גלי האתר במהלך תשעת הימים.

עיסוק בבניין הבית

הרבי מליובאוויטש הנהיג ללמוד בימים אלה בחלקי התורה העוסקים בגאולה ובבנין בית- המקדש - הפרקים בנביא יחזקאל מ - מג, משניות מסכת מידות ומסכת תמיד והלכות בית הבחירה לרמב"ם בספר "היד החזקה". הרבי הסביר כי ימים אלה מסוגלים במיוחד ללימוד ענייני הגאולה ובנין הבית, על-פי המובא במדרש תנחומא (פ' צו, יד) שהקב"ה אמר ליחזקאל הנביא: "גדול קרייתה בתורה - כבניינה. לך אמור להם ויתעסקו לקרות צורת הבית בתורה, ובשכר קרייתה אני מעלה עליהם כאילו הם עוסקים בבניין הבית".

הרבי אף קרא להרבות בימים אלה במתן צדקה והוספה בלימוד התורה כדי להביא להגשמת הנאמר בפסוק: "ציון במשפט (=תורה) תיפדה ושביה בצדקה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.