מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״א 21.07.2011

חדש מצעירי חב"ד: קורס חדש על הבית השלישי

לרגל ימי "בין המצרים" בהם עורר הרבי לעסוק בהלכות בית הבחירה ובצורת בית המקדש השלישי, הפיקו בצעירי חב"ד קורס חדש, ראשון מסוגו, המאפשר ללמד להמונים את תורת הבית השלישי, תוך שימוש במצגות עם תמונות תלת מימד ● 276 סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ יעבירו שלוש הרצאות בנושא: "צורת הבית מהו המודל המקורי של המקדש"?, "הבית השלישי האם הכותל יזוז ממקומו?", ו"כך ייבנה המקדש מה הצעדים הנדרשים לבניית הבית השלישי?" לסיפור המלא
חדש מצעירי חב

לרגל ימי "בין המצרים" בהם עורר הרבי לעסוק בהלכות בית הבחירה ובצורת בית המקדש השלישי, הפיקו בצעירי חב"ד קורס חדש, ראשון מסוגו, המאפשר ללמד להמונים את תורת הבית השלישי, תוך שימוש במצגות עם תמונות תלת מימד.

לראשונה, יתוודע הלומד, ואולי גם המרצה, לפרטים רבים - הקשורים לבית השלישי, ואינם ידועים. השימוש במצגות מהווה חלק בלתי נפרד מקורס זה.

כיצד יראה הבית השלישי? התשובה לשאלות הללו נמצאת בספר יחזקאל. הקב"ה מלמד את יחזקאל כיצד ייראה הבית השלישי, ומצווה אותו ללמד את צורת הבית לבני ישראל, כדי שלא יהא "בניין ביתי בטל". דא עקא, שהנבואה עמוקה וסתומה. בפרט שמדובר בתיאור כתוב של בניין תלת מימדי, דבר המקשה-שבעתיים על הבנת תוכנית הבית השלישי. בשל כך רבים וטובים מתקשים ללמוד את ספר יחזקאל. הפיתרון נמצא בדמות פירוש רש"י, המפרש ומפרט בפרוטרוט את מבנה הבית השלישי.

276 סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ יעבירו שלוש הרצאות: א. צורת הבית מהו המודל המקורי של המקדש? ב. הבית השלישי האם הכותל יזוז ממקומו? ג. כך ייבנה המקדש מה הצעדים הנדרשים לבניית הבית השלישי?

הקורס יוצא לאור על ידי 'מכון בסוד התורה' שע"י בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, ובעריכת השליח הרב חיים הבר.

קורס זה מצטרף לקורס הראשון בסדרה 'ייבנה המקדש', שהתמקד בבית השני, ולקורס 'לגעת במקדש' של JLI, שהופקו בשנים האחרונות וזכו להצלחה רבה בבתי חב"ד בארץ ובעולם.

כדי לסייע בהמחשת צורת הבית בשיעורים ובהרצאות, מסופקים מודלים מיוחדים של בית-המקדש. המודלים הם תבנית מדוייקת של בית-המקדש השני והשלישי, ובגודל של כארבעים ס"מ.

לתועלת בתי חב"ד, המארגנים בימים אלו הרצאות ושיעורים בנושאי המקדש, פרסם אתר השלוחים 'שלוחים נט' רשימה של כ-15 מרצים ואמנים בנושא המקדש ופרטים ליצירת קשר.

הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר צאגו"ח, אומר כי במרכז לעזרי שליחות עמלים לפתח עזרים וחומרי הסברה מגוונים שיביאו את תודעת המקדש להמוני בית ישראל, כקריאת הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.