מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״א 20.07.2011

הכינוס החגיגי של ת"ת חב"ד צבאות מנחם חיפה ● גלריה

הכינוס החגיגי של ת"ת חב"ד צבאות מנחם חיפה והקריות התקיים השנה ברוב פאר והדר, באולם רחב הידיים של "בית נגלר" בקריית חיים בהשתתפות קהל רב של תלמידים, הורים ואוהדי החינוך החב"די ● רבה של קריית אתא ורב קהילת חב"ד בעירהרב שלמה חים דיסקין כובד להעניק את הפרסים לשלושת חתני הגמרא, ושר המדע הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ כובד בהענקת הפרסים לחתני המשנה  לדיווח ולתמונות
הכינוס החגיגי של ת
צילום אלחי דיין

הכינוס החגיגי של ת"ת חב"ד צבאות מנחם חיפה והקריות התקיים השנה ברוב פאר והדר, באולם רחב הידיים של "בית נגלר " בק. חיים בהשתתפות קהל רב של תלמידים, הורים ואוהדי החינוך החב"די. את פני הבאים קיבל שלט מרהיב מעשה ידי הרב ישראל דוד, היועץ החינוכי המכריז ואומר "תנו כבוד לתורה".

הכינוס שהיה מאורגן ומתוכנן למופת חולק לשניים. בחלקו הראשון התקיים מעמד הוקרה מרגש לתלמידים שלמדו בע"פ משניות תניא ודפי גמרא שקלא וטריא. התלמידים זכו בסטים מפוארים של ספרי קודש שנתרמו ע"י ידידי מפעל מבצע השינון השנתי שבתלמוד תורה אשר נהנו לקריאתו של מנהל הת"ת הרב יוסף אברהם פיזם. צוינו במיוחד, משפחות סלהוב, דדון, טולדנו וגוטליב על תרומתם החשובה. בחלקו השני של הכינוס, צפה הקהל בהצגה המרתקת "הירייה שהחזירה בתשובה" אשר הובא עפ"י ספר הזכרונות של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ זי"ע, בעל הגאולה "י"ב תמוז" יום חג גאולתו ממאסרו ברוסיה הסובייטית ב"עוון" עמידה על משמר קודשי ישראל. התזמון היה מוצלח שכן הכינוס עצמו התקיים ב"י"ב תמוז".

מהלך הכינוס היה מורכב ומגוון. תחילה פתח מפיק ומנחה הכינוס, מנהל הת"ת הרב פיזם בדברים קצרים אודות מהותו של יום ומשמעותו לגבינו ומיד פתח באמירת פרק ק"י בתהילים פרקו של הרבי בשנה זו, והמשיך בשירת "י"ב תמוז " עם כלל התלמידים צאן קדושים. 

לאחר מכן, כובד הרב לייבל שילדקרויט, יו"ר ומנכ"ל של מוסדות החינוך חב"ד חיפה והקריות, להקריא מכתב ברכה של הרבי המוקדש לחג הגאולה י"ב תמוז ומעודד להעמדת תלמידים הרבה, ברוחו של בעל הגאולה שמסר את נפשו על חינוך ילדי ישראל.

הרב שילדקרויט אשר כאמור פותח ב"דבר מלכות" ממכתב הרבי ובדברי ברכה ממשנתו הקדושה, מפתיע את הקהל בהזמינו את נציג הציבור החרדי בחיפה חבר מועצת העיר הרב אריה בליטנטל לבוא ולקבל תעודת הוקרה מטעם הת"ת בכלל ובפרט במימוש הפרויקט הנוכחי שהושלם בימים אלו,  פרויקט מיזוג בתי הספר בית חיה (בנות) ובהמשך מיזוג ת"ת חב"ד "צבאות מנחם "בטו"ב  מזגנים נוספים במימון מלא של עירית חיפה.

עתה הגיע תורו של המנהל הרב פיזם להפתיע את הרב שילדקרויט בהענקת תעודת הוקרה מטעם הנהלת הת"ת, על פועלו המיוחד במסירות אין קץ למען הת"ת ועל כך שהוא האיש שטרח והתרוצץ חודשים רבים , עד לגמר ביצוע פרויקט ה"מיזוג אויר" של המוסדות הרב שילדקרויט שהגיע לכינוס הישר ממסע מחו"ל למען המוסדות זוכה כאן לשבחים רבים מאת חברי מועצת העיר הרב אריה בליטנטל ור' שי בלומנטל והעסקןהח"בדיהרב  איתן יעקב פיזם חבר הועדה לתרבות תורנית של עירית חיפה שציינו את חריצותו הרבה במלחמה מול נבכי הבירוקרטיה יחד עם יד ימינו סמנכ"ל המוסדות הרב בועז קלי.

והנה מגיע תור חלוקת הפרסים:

תחילה מוזמנים לבמה ארבעת ילדי החמד ישראל יצחק ריכמן , שניאור זלמן ליסון , טוביה גיזבורג , ונתנאל קהניאל, שעמדו במשימה של אמירתכל פרקי אבות ברצף הם זכו בגביע כסף לקידוש  לכל אחד תרומת החפצים בעילום שמם הרב שילדקרויט מתכבד בהענקת הגביעים.

אחריהם מוזמן לבמה אורח הכבוד של הכינוס רבה של אחוזה ושר המדע הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ להעניק לחתני המשנה את הפרסים חתני המשנה שלמדו את מספר המניות הרב ביתר התלמידים מנחם מענדל קידר, מנחם מענדל גדסי, שניאור זלמן ליסון, נבחנו על כל משניות סדר מועד ברכות ואבות בדברי תורה וברכה שנשא האורח החשוב ציין את התפעלותו מהישגם המרשימים של תינוקות של בית רבן ושיבח את שלוחי הרבי הפועלים באהבת ישראל למען כל יהודי בעולם.

בשלב הבא מוזמן הרב הראשי לק. אתא ורב קהילת חב"ד בעיר ורב הת"ת הרב שלמה חים דיסקין להעניק את הפרסים לשלושת חתני הגמרא התלמידים הת' מנחם מענדל איזנבך (כיתה ח') 180 דף, סגן ראשון הת'  שלמה יעקב וילהלם (כיתה ח') 170 דף , וסגן שני הת' שניאור זלמן ליסון (כיתה ח') 160 דף. הרב דיסקין נושא דברי התעוררות על הלקחים שצרכים להפיק מעצמם העובדה שהרבי הריי"צ בעל הגאולה ,העמיד בסכנה את  עצמו ואת כל ממפעלו אך ורק למען ילדי ישראל שיזכו להתחנך על טהרת הקודש.

עתה מוזמן הרה"ג הרב יגאל פיזם ראש ישיבות חב"ד בקריות להעניק את הפרסים לשלושת חתני התניא שהצליחו לעמוד במשימה המכובדת ידיעת י"ב הפרקים הראשונים של ספר התניא ונבחנו על כך ברצף התלמידים טוביה גינזבורג (כיתה ז') יעל אפרים רון (כיתה ז') שניאור זלמן ליסון (כיתה ח'). הרב יגאל פיזם  מדבר בלהט חסידי על כך שלימוד הנגלה והחסידות על ידי התלמידים היקרים מזרז את בואו של המשיח שהרי בזכות המשניות הגלויות מתכנסות ו"עם ספר התניא וקבל פני משיח צדקינו ובכך שכל תלמיד מוסיף בזה הרי הוא מחזק את התקשרות לרבי ומקים בזה את שליחותו ויעודו בעולם , הבאת הגאולה.

כאן מודה מנהל הת"ת לסגנו ומרכז החינוך החברתי חסידי בת"ת הרב שמעון אייזנבך שניהל את החלק הלימודי של מבצע השינון בתנופה וביסודיות , ובעזרת תלמידים בהם בלט התלמיד טוביה גינזבורג (כיתה ז')ניהל בהצלחה את חלוקות הפרסים בסדר מופתי באירוע חשוב זה , הרב סוקר בפני הקהל את תוצאות המבצע : א. עליה של 200,000 נקודות ביחס לשנה החולפת. ב. כ12,500 משניות בעל פה , ג. 20,000 שורות תניא בע"פ . ד. כ800 דפי גמרא שקו"ט בע"פ בכיתה ח' בלבד לסיום הרב אייזנבך משבח את המחנכים שהתמסרו לדרבון התלמידים וכך הביאו לתוצאות לדבר בעד עצמן.

חלקו של הרב הראשי של ק. מוצקין ור' קהילת חב"ד בקריות הרב מאיר דרוקמן לא נפקד הגם שהיה זה יום הקימה מהשבעה על פטירת אמו מרת דבורה ע"ה שמנוחתה כבוד בהר הזיתים ירושלים ולכן לא היה הרב להשתתף בגופו אך הוא השתתף בפועל שכן נכדו הת' מנחם מענדל אייזנבך , זכה להיות חתן הגמרא של הת"ת וכן הוקרא מכתב עידוד שכתב הרב דרוקמן להנהלת הת"ת בחודש ניסן השנה ולהלן ציטוט באתי בזה להביע את רגשי התפעמותי ממפגש שהיה לי בימי ערב הפסח השתא עם תלמידי הכיתות הגבוהות בת"ת שוחחתי עם התלמידים שיח' בענייני הלכות והליכות הפסח ,וממש השתוממתי נוכח היקף ידיעותיהם ולא פחות מזה מרמת רגישות שלהם לכל ענין שבקדושה ויר"ש שהשתקפו נאמנה בשיגם ושיחם". את ליחשושי הקהל על הישר כח שמגיע למחנכי הכתות הגבהות הרב מנחם מענדל דונין והרב דב בער פנחס פיזם  ניתן לשמוע למרחקים.

מנהל הת"ת מברך את המנהל הגשמי של הת"ת הרב אייל מנדלוביץ' בוגר הת"ת בעצמו ,על עבודתו החשובה פעמים רבות גם מאחורי הקלעים, ומדה לאב הבית ר' אייל מזרחי ולמזכירה גב' א. טולדנו על ההשתתפות הפעילה להצלחת הכינוס כולו

בשלב זה גואה המתח לקראת חלקו השני של הכינוס ההצגה החינוכית והחסידית האולם הגדול ממשיך להתמלא בצופים שמצטרפים לחלק זה ובזריזות רבה מתקיימים בזה אחר זה במכירה פומבית דולרים של הרבי תרומת משפחת לירנבוי ומשפחת חמו לכיסוי הוצאות הכינוס והמבצע כמו כן מרכז לימודי אחה"צ בתלמוד-תורה הרב דב בער פנחס פיזם סוקר ומסכם את מבצע  כרטיסי מצטיין שערך בשליש ג' להעלאת רמת ההשקעה בלימודים ובהתנהגות למופת.

ההגרלה בין מצטייני התלמידים במבצע,נערכת במקום. התלמיד מנחם מענדל דונין (כיתה ו') זוכה באופניים יחד עם תלמידים נוספים הזוכים בפרסים מגוונים הגרלה נוספת נערכת לאות הערכה על ההתנהגות הנפלאה במהלך הכינוס ועשרה תלמידים נוספים זוכים בספרי קודש ודיסקים חינוכיים תעודות הוקרה למצטיינים בתפילה בהתנהגות ובאהבת ישראל ,מחולקים ע"י המחנכים באולם בצירוף שי אישי לכל ילד  מתנת ועד ההורים ע"י גזבר הוועד הרב יצחק וייסגלס חוברת מרהיבה "הרבי שנצח את הקומוניסטים" ממתק לכל ילד אף הוא לא נשכח.

עתה צופה הקהל כולו בנשימה עצורה במחזמר..."הירייה שהחזירה בתשובה"... את המחזמר כתב הרב עופר גוטליב מחנך בחסד יוצר ובמאי כשעמיתו המחנך רב האנפין הרב חיים מזרחי שותף להפקה מאמן את השחקנים ומביא אותם לרמה מקצועית ולהזדהות עמוקה עם הדמות.

בנוסף לילדים הופיעו גם מבוגרים ממורים והורים : הרב זאב בן-חורין הרב ישי קלי הרב שם-טוב אברביה הרב ישראל מזרחי.

המסר החינוכי החד-משמעי יחד עם המקצועיות וההשקעה והתפאורה הייחודית מעשה ידי אמן של הרב חיים מזרחי בתלבושות ובציוד המקצועי ביותר בתחומי ההגברה והתאורה הובילו בסיעתא דשמייא להצלחה חינוכית אדירה.

הסיפור שהוצג עוסק בבעל-שם-טוב-הקדוש ששלח את תלמידו רבי ניסן להחזיר בתשובה את פייר לואי שהבעל שם-טוב מגלה ברוח קודשו שאינו אלא פסח צבי היהודי.

המסר הוא השליחות. צדיק הדור שולח את שליחיו כדי להגיע לכל יהודי ולהביא לו גאולה פרטית ועל ידי כך גאולה כללית לו ולעולם כולו.

את המסר גילמו באחריות רבה כל תלמידי כיתות ו' ו- ז' בת"ת ,כאשר בתפקידים המרכזיים בלטו התלמידים חיים בוטמן (הבעש"ט) שניאור זלמן אקסלרוד (ר' ניסן) מענדי עינב (פייר לואי) מענדי דונין |(הנסיך) יוסי וובר (משרת הנסיך) אליסף בן חורין (הרופא) יוסף יצחק אברביה (משב"ק הבעש"ט). בהצגה המיוחדת כ"כ שותף הקהל בדרכים מקוריות ומפתיעות.

הערב הסתיים בתפילת ערבית שכללה הודיה לה' יתברך על הנחת-רוח שזיכה בה את משפחת ת"ת חב"ד "צבאות מנחם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.