מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״א 20.07.2011

ילדי "תורת אמת" הפתיעו בהופעה מרשימה בנושאי תפילה

כנס ומופע גדול ומרשים התקיים בירושלים ע"י תלמידי ת"ת תורת אמת לרגל סיום תכנית "ואני תפילתי" שהתקיימה בתלמוד תורה ע"י "מרכז אור החינוך" במשך חודשים ● התכנית כללה סדרת מפגשי פעילות שבועיים עם קבוצות שונות ע"י תלמידי התמימים מישיבת תורת אמת. בלווי הצוות המקצועי של מחלקת פעילות נוער במרכז אור החינוך לדיווח ולתמונות
ילדי
כתב COL

כנס ומופע גדול ומרשים התקיים בירושלים ע"י תלמידי ת"ת תורת אמת לרגל סיום תכנית "ואני תפילתי" שהתקיימה בתלמוד תורה ע"י "מרכז אור החינוך" במשך חודשים.

התכנית כללה סדרת מפגשי פעילות שבועיים עם קבוצות שונות ע"י תלמידי התמימים מישיבת תורת אמת. בלווי הצוות המקצועי של מחלקת פעילות נוער במרכז אור החינוך. האירוע כלל ארבעה מופעים והמחזות מדהימות ע"י ילדי כיתות ו' ז' בהנחיית הרב מיכאל וייגל.

את הכנס פתח והנחה המחנך והמשפיע הרב מנחם מנדל רוט, שבדבריו הדגיש את חשיבות התכנית ו"אני תפילתי" שבאה להחדיר את ענין התפילה החסידית, והאריך בחשיבות ענין התפילה כרצונו הק' של הרבי, וציין שכבר שנים ארוכות לא היה כנס כ"כ מושקע בנושאי תפילה. כן הודה להנהלת "מרכז אור החינוך" ששמה לעצמה את המטרה להחדיר את ערכי החסידות ולהטמיע אותם בקרב לבות צעירי הצאן.

כמו כן דיבר הרב דוד קוט המנהל החינוכי של ת"ת תורת אמת, שהביע את התפעלותו מהתכנית המדהימה של "מרכז אור החינוך" ועל היצירתיות ועל הצורה העמוקה והמקיפה שבו הטמיע והחדיר את ערכי התפילה הוא ציין במיוחד את מפגש השיא של קבוצת הילדים עם המשפיע הרה"ח ר' יוסף יצחק אופן בהתוועדות מיוחדת על "נושא התפלה" שקלחו השאלות מהילדים אל המשפיע ואיך שזרמו התשובות המעניינות וההתרגשות שאפפה את ילדי החמד החסידיים, כך שניכרת ההשקעה בקרב הילדים.

הרב קוט קרא לציבור ההורים לנצל הזדמנות מיוחדת זו לשיתוף פעולה מעמיק יותר להצלחת התכנית בעתיד. אח"כ דיבר הרב בנימין זילברשטרום יו"ר "מרכז אור החינוך", והזכיר את זכרו הבלתי נשכח של החסיד בעל המסירות נפש הרב ר' אליעזר ננס שעל שמו הוקם המרכז.

המופע הראשון: ממעמקים קראתיך ה'

בו המחיזו קבוצת ילדים מכתה ז' סיפור חטיפת ילד קנטוניסט לצבא הרוסי בעיצומו של שולחן שבת, והחל בקרבות הסוערים בצבא הרוסי עד שחייו ניצלו בזכות הסידור שהיה מתפלל בו מידי יום, עד לסיום המרגש שבו פגש את בן עירו מהכפר והצליחו לברוח מהצבא ולחזור הביתה

המופע השני התפילה שקירבה בין אחים

בו המחיזו קבוצת ילדים מכתה ו' את השליח ר' משה פלר העוסק במבצע תפילין במרכז השוק ומנסה לשכנע איש עסקים גדול להניח תפילין , הלה עומד בסירובו ובהמשך מציע לו לבקרו בלשכתו ולדבר על עניני השקפה, בביקור רואים את השליח והעשיר בוויכוח סוער שלא נגמר, ובאמצע הפגישה נזכר השליח שהגיע זמן תפילת מנחה ונעמד להתפלל בכוונה. העשיר ההמום לא מבין מה עושה השליח ונפגע, ולאחר ההסבר שקיבל ממנו, דווקא התפילה היא זו שסדקה את חומות לבו, עד שנעשה לשומר תורה ומצוות בתכלית, עד שהוא עצמו משפיע על אחרים להניח תפילין אף הם…

המופע השלישי "לא נפרדים לעולם"

בו המחיזו קבוצת ילדים מכתה ז' , סיפור על ילד שבוכה לאביו על רצונו העז לראות את הרבי בגלוי וכי אינו יכול מבלעדי כך! במענה על כך מספר לו אביו סיפור מימי אדמו"ר מוהריי"צ ברוסיה הסובייטית, על אחד מחסידיו שהוגלה לסיביר באמצע לימודו עם ילדים, ולפני פרידתם הסביר לילדיו שגם אם הרבי רחוק מאתנו, בכל זאת הוא חושב עלינו ושומר עלינו, ובודאי יהיה טוב, וכך עד לסוף המרגש - בשחרורו המפתיע של האבא, ובכל זה הומחש עד כמה עלינו להיות חזקים ובכל מצב להיות מקושרים לרבי ולמלא את רצון קדשו.

המופע האחרון ה"ניצוץ שנדלק"

בו המחיזו קבוצת ילדים מכתה ו' את הסיפור עם החסיד רבי הענדל שנשלח ע"י הרבי לתערוכת ציורים, ובאמצע התערוכה הוא נעמד להתפלל בכוונה, תפילה זו הגיעה לאזניו של יהודי שעדיין הי' רחוק משמירת תורה ומצוות, אך הוא כל כך התעורר מהתפילה עד שקיבל על עצמו שמירת תורה ומצוות בשלמות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.