מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״א 20.07.2011

אחרי התאונה: משרד התחבורה התחייב לבצע שיפורים בכביש

חצי שנה לאחר התאונה המחרידה בה נהרג ר' מנחם מענדל אורנשטיין ע"ה תושב הישוב צופים שבשומרון, ומחנך בכפר הנוער סיטרין, כשחצה את הכביש בסמוך לכניסה לכפר סיטרין, קבע בית המשפט העליון כי העתירה של אחד המורים בכפר סיטרין תימחק, בתמורה שמשרד התחבורה מתחייב כי יבצע שיפורים בכביש שיבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל בכביש 4 מול כפר סיטרין לסיפור המלא
אחרי התאונה: משרד התחבורה התחייב לבצע שיפורים בכביש
כתב COL

חצי שנה לאחר התאונה המחרידה בה נהרג ר' מנחם מענדל אורנשטיין ע"ה תושב הישוב צופים שבשומרון, ומחנך בכפר הנוער סיטרין, כשחצה את הכביש בסמוך לכניסה לכפר סיטרין לאחר שסיים את עבודתו כמחנך בכפר סיטרין ובית המשפט העליון בראשות השופטת נאור מפרסם פסק דין לפיו העתירה של אחד המורים בכפר סיטרין יימחק בתמורה שמשרד התחבורה מתחייב כי יבצע שיפורים בכביש שיבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל בכביש 4 מול כפר סיטרין.

כזכור, לפני למעלה מחצי שנה בחודש טבת התרחשה תאונה מחרידה בכביש הגובל לכפר סיטרין שבו נהרג חסיד חב"ד כבן 45, ר' מנחם מענדל אורנשטיין ע"ה תושב הישוב צופים שבשומרון, ומחנך בכפר הנוער סיטרין כשחצה את הכביש בסמוך לכניסה לכפר סיטרין, מספר רכבים שעברו באזור, לא הבחינו בו בשל החשכה, והוא נפצע באורח קשה, צוותי מד"א ששעטו למקום, ניסו לבצע במקום החייאה ללא הצלחה.

ההרוג, ר' מנחם מענדל אורנשטיין, 45, תושב הישוב צופים שבשומרון, וממורה למתמטיקה בכפר הנוער סיטרין שבצפון. הקדיש את חייו לחינוך, והיה נשאר לישון יום בשבוע בסיטרין כדי לסייע לתלמידים.

אחד מעובדי ההוראה בכפר הנוער סיטרין מר אפרים כהן שראה את העוול והסכנה שנותר טמון בכביש 4 הסמוך לסיטרין החליט שלא לוותר וללכת עד הסוף ועתר לבית המשפט העליון נגד מדינת ישראל, שר התחבורה ומשרד התחבורה וגרר את המשרד לבית המשפט לתת הסברים מה בכוונתם לעשות כדי למנוע את הסכנה בכביש.

בית המשפט שהתכנס בסוף חודש קודם הציע לעותר למחוק את העתירה בתנאי שמשרד התחבורה יתחייב במסגרת פסק הדין לשפר את מצב הבטיחות בכביש, ומשרד התחבורה נאלץ להתחייב וכך פסקו השופטים במסגרת פסק הדין "רשמנו לפנינו את עמדת המשיבים לפיה בימים אלה ממש נבחנות האפשרויות השונות לשיפור בטיחותם של הולכי רגל בקטע כביש 4 מול כפר סיטרין ובכפוף לענין זה הסכים העותק למחוק את עתירתו".

כעת אומרים בהנהלת סיטרין: "לאחר שמשרד התחבורה התחייב במסגרת פסק דין לשפר את המצב, משרד התחבורה ייאלץ לבצע זאת, אם וכאשר משרד התחבורה לא יעשה דבר הרי שנעתור שוב נגד משרד התחבורה על ביזיון בית המשפט שכן מחיקת העתירה הייתה בתנאי שיבוצעו אכן שיפורים בכביש".

מאות התלמידים ועובדי ההוראה בכפר סיטרין קיבלו בסיפוק רב את פסק הדין הסמוך לשבת גיבוש מיוחדת המתקיימת בשבת זו לעילוי נשמת המנוח ר' מנחם אורנשטיין בכפר חב"ד שבו מתקיימות פעילות מיוחדת והתוועדות בצוותא חדא עם המשפיע החסידי הרב מיכאל טייב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.