מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשע״א 19.07.2011

הנאום המדובר של ראש-הממשלה ● עכשיו ב-COL: וידאו מלא

COL מתכבד להגיש את הוידאו המלא מנאומו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו באירוע ההצדעה לשלוחי חב"ד בחבר העמים שנערך בסוף-השבוע שעבר בתל-אביב ● על הפגישה עם הרבי: "אני זוכר את השיחה עם הרבי, הוא אמר לי שאני צריך להיאבק עם ה- 119, לא השאיר לי אפילו אחד" ● על מפעל השליחות: "פעם היו אומרים שבכל מקום שיש בו יהודי יש חב"ד, היום אני יכול להגיד שיש מקומו שיש חב"ד והיהודים עוד לא שם, אבל הם יגיעו. בכל מקום!" ● על הפיגוע בבית-חב"ד מומביי: "ראינו את גדולת הרוח של חב"ד גם ברגע הזה" ● "אני מצדיע לכם! תודה לכם ידידיי, על כל מה שאתם עושים למען עמינו! תודה לכם!" צפו בוידאו (ויש תמליל מלא)
הנאום המדובר של ראש-הממשלה ● עכשיו ב-COL: וידאו מלא
ראש-הממשלה בנאומו (צילום: ברלה שיינר. צילום וידאו: אהרלה זנד)
תמליל הנאום:

לב,

ריגשתם אותי עד עומק הנשמה.

אני זוכר את השיחה עם הרבי, הוא אמר לי שאני צריך להיאבק עם ה- 119, לא השאיר לי אפילו אחד, אבל למען האמת אנחנו כולנו נאבקים, כל ה-120 או לפחות רובם המכריע למען חזון משותף ועתיד משותף של עם ישראל בארץ ישראל שחי בביטחון ובשלום ושמחבק את תפוצות עם ישראל ברחבי העולם. והמחויבות הזאת לאותה האחדות הוא הדבר הנפלא שיש בערב הזה ולב, אתה הראשון שמייצג את זה, אתה עם הלב הפועם שלך עושה עבודה נפלאה.

וכולכם מסייעים לזה. גם חבריי שנמצאים כאן, השר יולי אדלשטיין, וסגן השר יעקב ליצמן וסגן השר מוזס וחברי הכנסת דני דנון ואברהם מיכאלי, וישראל אייכלר, אני רוצה לברך את כולכם ואת ידידי הרב הראשי לישראל יונה מצגר, והרב הראשי לרוסיה ברל לזאר, אני רוצה לברך אותך מיכאל מירלשווילי על עבודה מצוינת שאתה עושה למען הקהילה היהודית ברוסיה ואני רוצה לברך אתכם, מנהיגי וראשי הקהילות ושליחי חב״ד בחבר העמים.

אנחנו מציינים פה היום שני אירועים גדולים. אחד זה כמובן החזרה לארץ ישראל של שבט עצום ורב של יהודי מדינות חבר העמים. אני רוצה להגיד לכם שזה היה קיבוץ גלויות שחזו אותו נביאינו והוא שינה את גורלינו. אתם העולים ממדינות חבר העמים, אתם שיניתם את פני מדינת ישראל, אתם חיזקתם אותה, אתם בניתם אותה, אתם מבטיחים את עתידה, את עתידינו ואנחנו גאים בכם.

והאירוע השני הוא האירוע של המפגש של קהילת מובילי ומנהיגי תנועת חב״ד. פעם היו אומרים שבכל מקום שיש בו יהודי יש חב״ד, היום אני יכול להגיד שיש מקומו שיש חב״ד והיהודים עוד לא שם, אבל הם יגיעו. בכל מקום! במדינות חבר העמים ששם היה חושך ואתם הדלקתם את האור בגבורה בלתי רגילה. היום יש מציאות אחרת ואתם עושים שם חיל. אבל אתם הייתם שם במחשך והיום אתם בכל מקום, מהרי ההימלייה ועד הרי הרוקיז, ברוסיה, באמריקה ובאסיה.

אנחנו זוכרים את התמונות הטרגיות ממומבאיי, זוכרים את גבי וריבקי, שליחי חב״ד ואת מוישה שנשא עכשיו אבוקה ביום העצמאות. ראינו את גדולת הרוח של חב״ד גם ברגע הזה.

הטרור היכה שוב במומבאיי ואני יודע שאני מדבר בשם כל אזרחי ישראל. אנו שולחים את תנחומינו לכל אזרחי הודו שנפגעו, ולהודו כולה.
 
כל הדמוקרטיות מותקפות על ידי הטרור, כל הדמוקרטיות חייבות לעמוד יחד ולהילחם יחד נגד הטרור. ואנחנו יודעים שחלק נכבד מהמאבק הזה מתחיל קודם כל ברוח, ברוח של עמים חופשיים, של בני האדם שמקדשים את החירות, מקדשים את החיים נגד אלה שמקדשים את המוות. ואין עם שעושה זאת טוב יותר מעם ישראל. העם שלנו והמדינה שלנו בנויים על אהבת ישראל.

אומרים עלינו שאנחנו לא דמוקרטיים. אנחנו דמוקרטיה עם אהבת ישראל, חוקי ישראל, פה בארץ ישראל. אני אומר אהבת ישראל זו קבלה של כל חלקי העם. אני נגד חרמות. אני נגד הרעיון שמחרימים ציבור זה או ציבור אחר, פוגעים במשפחות ובילדים. אני נגד חרמות ובעד אחדות.

ישראל היא מגדלור של דמוקרטיה באפלה גדולה מסביב. שם אין חוקים, אין מחוקקים, אין שופטים. אצלנו זה אחרת. לדמוקרטיה יש יסודות איתנים ואחד מהם הוא בית המשפט ואני אגן על בית המשפט.

אני חושב שהדבר הזה הוא חיוני, אני לא הייתי מתייחס לזה בביטול ולא הייתי מאפשר לפגוע במוסד הזה שהוא חיוני לעתידינו. בדמוקרטיה יש הפרדת רשויות. יש רשות מחוקקת שקובעת את החוקים, יש רשות מבצעת שאוכפת את החוקים ומוציאה לפועל את מדיניותם, ויש רשות שופטת ששופטת במקרה שצריך לדון בשאלות אלו. יש הפרדת רשויות בדמוקרטיה. במדינת ישראל לא חסרים חוקים, יש מספיק חוקים לטפל בבעיות, בחתרנות ובעיוותים. מה שחסר זה האכיפה, צריך יותר אכיפה. ואני לא מציע לערבב בין הרשויות. ולכן אני לא מציע להקים ועדות חקירה פרלמנטאריות. אם יש מישהו שחושב אחרת, בבקשה - אני אאפשר חופש הצבעה, אבל אני אתנגד לזה.

אני בעד הפרדת רשויות ואני אומר את זה בצורה הכי ברורה. אנחנו צריכים לשמר את המדינה שלנו, את אהבת העם, את אהבת הארץ, את השמירה על החוק והשמירה על הביטחון, ואת השמירה על האמת. זה לא קל. יש מתקפה על עצם הלגיטימיות שלנו. זה נכון, אני זוכר את הרגע הזה עם הרבי, אני לא האמנתי שאתם תמצאו את זה. אני זוכר שהוא אמר לי את הדברים. הוא אמר לי שיהיו ניסיונות להכניס אותנו שוב למחשך. בים בלתי פוסק של שקרים. הוא אמר שנר אחד יגרש את החושך ואת השקר. זה נכון שאפשר להביא לאו״ם כל הצעה, רוב יהיה להם, אבל האמת תהיה שלנו והנה האמת: האמת היא שאיננו זרים בארץ הזאת, זאת ארצנו מזה 4000 שנה וירושלים היא בירתנו 3000 שנה.

והאמת השנייה היא שהסכסוך של שכנינו עימנו הוא על דבר אחד: לא על המדינה הפלסטינית, אלא על המדינה היהודית. הם עדיין לא הסכימו ואינם מוכנים להכיר בכך שתהיה פה מדינה יהודית.

והאמת השלישית היא שאילו הם היו רוצים באמת בשלום, הם היו יושבים למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. אין תחליף למשא ומתן. צעדים חד צדדיים לא יקרבו את השלום ולא יקרבו שום פיתרון.

אלה שלוש אמיתות פשוטות, ברורות ונכונות ואנחנו צריכים לחזור עליהם.

אני יודע שאתם יודעים את כל זה. אני יודע שאתם משלבים אמונה יוקדת עם פתיחות נפלאה לכל בני האדם, לכל בני האדם וקודם כל לאחינו בני עם ישראל. ההקרבה שלכם, המנהיגות שלכם, טוב הלב שלכם, העבודה שלכם והמסירות שלכם הוא דבר שמרגש את כל חלקי העם.

אני באתי הנה בעצם להגיד לכל אחד מכם: שאו ברכה. אני מצדיע לכם! תודה לכם ידידיי, על כל מה שאתם עושים למען עמינו! תודה לכם!

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.