מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשע״א 19.07.2011

בזכות השליח: השרה הגרמנית הקריאה פרק בתהילים

שליח חב"ד ורב העיר אולם (ULM) שבגרמניה הרב שניאור טרבניק, הצטרף לאחרונה למשלחת יוקרתית בראשות שרת החינוך והמדע של גרמניה אנט שוואן שנסעה לביקור של כבוד בישראל ● לרגל נאומה באוניברסיטה העברית שם קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד, ביקשה ממנו השרה לכתוב לה פרק מתהילים (קכ"ב) באותיות לטיניות על מנת שתקרא אותו בעת נאומה לדיווח ולתמונות 
בזכות השליח: השרה הגרמנית הקריאה פרק בתהילים

שליח חב"ד ורב העיר אולם (ULM) שבגרמניה הרב שניאור טרבניק, הצטרף לאחרונה למשלחת יוקרתית בראשות שרת החינוך והמדע של גרמניה אנט שוואן שנסעה לביקור של כבוד בישראל.

השרה, שמגיעה מאזור אולם וגם מייצגת אותו בפרלמנט הגרמני ראתה לנכון להזמין את הרב טרבניק ולבקש ממנו לכבד בנוכחותו את המשלחת רמת הדרג. צוות המטוס הממשלתי, בו טסו השרה, חברי הפרלמנט ונכבדים נוספים יצא מגדרו על מנת להנעים לרב טרבניק את השהות וכמובן דאגו לו לאוכל גלאט בהכשר מעולה וסגור לפי כל הכללים.

הרב טרבניק מספר כי במהלך הביקור בארץ שימש לשרה "יועץ" לענייני דת. לרגל נאומה באוניברסיטה העברית שם קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד, ביקשה ממנו השרה לכתוב לה פרק מתהילים (קכ"ב) באותיות לטיניות על מנת שתקרא אותו בעת נאומה.

הנאום, ובעיקר והפרק בתהילים שהוקרא במבטא גרמני מודגש, גרר התפעלות גדולה מהמשתתפים בטקס שהתרגשו מהעובדה שהיחידה שציטטה באירוע את הפסוק "עומדות היו רגלנו בשערייך ירושלים" הייתה דווקא השרה הגרמנייה.

במשך הביקור שוחח הרב טרבניק עם השרה על בית הכנסת ההולך ונבנה בעירו ועל  על מצב הקהילות היהודיות בגרמניה בכלל ובאזור אולם בפרט. השרה הבטיחה לבקר בבית חב"ד ולהמשיך ולתמוך בקהילה באולם ובשאר הקהילות היהודיות בגרמניה ככל יכולתה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.