מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשע״א 19.07.2011

מגדל העמק: סיימו שנה מוצלחת וסיום מבצע שינון בע"פ ● גלריה

495 מסכתות משנה, 673 פרקי תניא ו- 2520 עמודי גמרא נלמדו בע"פ על-ידי תלמידי ת"ת חב"ד במגדל-העמק. בטקס סיום המבצע, שהתקיים במתנ"ס המקומי, נכחו כ-800 איש, בהשתתפות רבני הישיבה והאזור, התלמידים ובני ומשפחותיהם  לדיווח ולתמונות  
מגדל העמק: סיימו שנה מוצלחת וסיום מבצע שינון בע

495 מסכתות משנה, 673 פרקי תניא ו- 2520 עמודי גמרא נלמדו בע"פ על-ידי תלמידי ת"ת חב"ד במגדל-העמק. בטקס סיום המבצע, שהתקיים במתנ"ס המקומי, נכחו כ-800 איש, בהשתתפות רבני הישיבה והאזור, התלמידים ובני ומשפחותיהם.

המבצע, שנמשך כחודשיים, הקיף את כל תלמידי הת"ת כמעט.  במהלך הערב, חולקו כ- 200 תעודות למצטיינים שכל אחד מהם סיים מספר מסכתות ופרקי תניא וזכה לתואר "מצטיין" או "מתמיד", ע"פ הדירוג שנקבע. התלמידים זכו לפרסי ספרים יקרי ערך, בעלות של 22,000 ₪!

חומר הלימודים של המבצע כלל השנה 15 מסכתות משנה, 13 פרקי תניא ומבחני בקיאות בנ"ך על ספר שמואל ב'.

גולת הכותרת של המבצע היו המבחנים בכתב, שהוכיחו ידיעה מקפת ומדוקדקת בכל מילה ומילה. למבחן במסכת ברכות, ניגשו בהצלחה כ-70  תלמידים, ששולטים במסכת זו באותיותיה!

בגמרא, ניגשו תלמידי הכיתה הבוגרת לבחינות, מידי שבוע במהלך השנה על 100 דפי גמרא. היה זה מחזה שגרתי, לראות תלמידים יושבים ומנצלים את זמני ההפסקות ללימוד בחברותא.

מנהל הת"ת, הרב משה איזנברגר, ציין את חשיבות השינון בע"פ שהוא מיסודות החינוך החסידי כפי שמוצאים בדברי רבותינו נשיאינו. המנהל, ציטט מכתב שקיבל מאחת המשפחות: "בננו, שבכיתה ה' השתדל ללמוד בכל עת ובכל שעה פנויה. במשך כל המבצע הוא לא יצא אפילו פעם אחת להפסקה! ... רב ספרדי, מרבני שכונתינו , בחן את בננו והביע את התפעלותו מרמת הלימוד בחב"ד".

משפחת מלכה מעפולה, שבנם הוא אחד מסגני המשנה, כתבה למנהל: "השבוע מלאו אחד עשר חודש לפטירתה של סבתא אסתר בת סעדה ע"ה. סבתא זכתה ש-13 מנכדיה למדו בת"ת וכולם השתתפו בהצטיינות במבצע זה. מנדי ,הוא הנכד השלושה עשר והוא זכה להיות סגן לחתן המשנה"!

יצוין, שבהמשך הערב נערכה הגרלה על כרטיס טיסה לרבי ומנדי מלכה היה הזוכה בגורל...!

שיאו של המעמד, היה הכתרתם של חתני המשנה והגמרא, שנישאו אל הבמה על כתפי חבריהם. לאחר חלוקת התעודות ופרסי הספרים, יצא הקהל, ההורים והתלמידים בריקוד סוחף מסביב לאולם, כאשר הרבנים רוקדים אף הם  על בימת הכבוד.

בסיום הועלתה ההצגה: "הכל אלף אלף", בביצוע תיאטרון המעין.

בתואר "חתן המשנה" זכו התלמידים המצטיינים: מנדי דקל מכיתה ז' ומנדי קלמן מכיתה ו'.

סגניהם היו: סגן ראשון-מנדי מלכה. סגן שני-יוסי שמולביץ. סגן שלישי-מאיר קלמן. סגן רביעי-יוסף יצחק ג'רופי. סגן חמישי-שמוליק דורון. סגן שישי-ישראל ומני גולדברג. 

בתואר "חתני הגמרא" זכו התלמידים:  מוישי בורשטין ומוישי סופר- מכיתה ח'.
סגניהם היו:  סגן ראשון-מתן ציוני, לוי הושיאר, צבי בית-אל. סגן שני-מנדי אלימלך, אלעזר ביטון. סגן שלישי-דובער דייטש, אמיר דאהן. סגן רביעי-לוי ערד. סגן חמישי-גל קמושר.

השתתפו במעמד וכובדו בחלוקת תעודות הצטיינות: הרב ישעיהו הרצל – רבה של נצרת עילית, הרב יוסף יצחק וולוסוב - רבה של רמת ישי, הרב בית א-ל – רבה של קרית טבעון, הרב יצחק גולדברג - ראש ישיבת תומכי תמימים, הרב ישראל יוסף הכהן הענדל -  רבה של קהילת חב"ד במגדל העמק, הרב יוסף יצחק סגל - משפיע הישיבה, הרב יחזקאל סופר – הסבא של אחד מחתני הגמרא הרב שלום בורשטיין - ראש מדרשית הגליל – סביו של חתן הגמרא השני והרב הירש פרבר – שליח הרבי ומנהל מוסדות חב"ד גילה – ירושלים.

הנחה את המעמד בטוב טעם - ר' אברהם דהאן מרמת ישי, אחד מהורי הת"ת.
בין פרסי הספרים שחולקו:

יצוין, כי פרסי המבצע נתרמו על-ידי משפחות תלמידים מהת"ת לע"נ יקיריהם. המבצע נוסד לע"נ הרה"ח ר' צפריר ולנר ע"ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.