מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״א 17.07.2011

היסטוריה: הוכנס ס"ת במקום הנמוך בעולם ● וידאו, תמונות

המועצה אזורית תמר לבשה חג, והישוב נווה זוהר קושט והואר לאירוע היסטורי: הכנסת ספר התורה וחנוכת בית הכנסת של הישוב ● את האירוע כיבדו: ראש המועצה מר דב ליטבינוף, השר לשירותי דת, יעקב מרגי, והשליח הרב שמעון אלהרר מנהל בית חב"ד ים המלח שיזם את הרעיון ● בית הכנסת נקרא בית על שם הרבי מליובאויטש, וראש המועצה הבטיח כי בתוך שנה וחצי יוקם יוקם בית הכנסת הקבוע של הישוב דיווח, וידאו, ותמונות 
היסטוריה: הוכנס ס
צילום: יהודה צילום ערד, חומרי שחף, דודי קדוש
ביום ראשון האחרון, המועצה אזורית תמר לבשה חג, והישוב נווה זוהר קושט והואר לאירוע היסטורי: הכנסת ספר התורה וחנוכת בית הכנסת של הישוב.

התרגשות רבה אחזה את המוזמנים תושבי האזור, חברי המועצה, אנשי עסקים, ורבנים, כאשר את האירוע בא לכבד השר לשירותי דת, יעקב מרגי.

בפתח הערב, סיפר השליח הרב שמעון אלהרר מנהל בית חב"ד ים המלח ויוזם הרעיון, על תחילתה של היוזמה, לפני כשנה וחודשיים במשרד ראש המועצה, כאשר הוחלט להתחיל בכתיבת ספר התורה ע"י ראש המועצה מר דב ליטבינוף לרגל יום הולדתו ה-50.

"המצווה האחרונה בתרי"ג המצוות היא כתיבת ספר התורה, אך מצווה כזאת לא כל אדם מסוגל לקיימה, אך כאשר משתתפים יחד בכתיבת ובמימון משותף של ספר תורהף זוכים כולם לכך", אמר הרב אלהרר, והוסיף כי ספר התורה מומן ע"י המועצה האזורית תמר, ובכך כל השייכים מבחינת מוניציפאלית למועצה, זוכים לקיים את מצווה כתיבת ספר התורה".

בזה אחר זה, הוזמנו הנוכחים, ובראשם ראש המועצה לכתוב אות בספר התורה עם הסופר סת"ם. בלטו בנוכחותם: סגני ראש העיר ערד, ראש המועצה הדתית, רבני האזור, אישי ציבור, ומכובדים.

המשתתפים קיבלו מזכרת מהרב אלהרר: חתיכת בד שארית בד מכיסוי ספר התורה. באותיות האחרונות כובד השר יעקב מרגי ששיבח את את ראש המועצה ואת השליח לים המלח יוזם הרעיון. באות האחרונה כובד ראש המועצה, ולאחריו הוגבה ספר התורה לקול שופרות וריקודים.

כעת יצאה תהלוכה לכיוון בית הכנסת הישוב נווה זוהר, מלווה בכליזמרים ומתופפי המדבר ותלמידי ישיבת חב"ד מקרית גת שהרקידו את כולם. עת הגיע ספר התורה לבית הכנסת, הוזמן ראש המועצה לגזור סרט ולהסיר את הלוט מעל שלט בית הכנסת ולקבוע מזוזה לכל מחיאות הכפיים ושופרות.

בית הכנסת נקרא בית הכנסת ממעמקים קראתיך ה' ע"ש הרבי מליובאויטש. כאשר הרב אלהרר ציין שזה בית הכנסת זמני הוסיף בהפתעה ראש המועצה שעד שנת 2012 יוקם בית הכנסת הקבוע של הישוב.

צדוק, מוותיקי הישוב, מחה דמעה למראה עיניו אחרי 40 שנה של נסיונות שווא להכניס ספר תורה לישוב, זכה הישוב לבית כנסת והכנסת ספר התורה ראשון בתולדות הישוב.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.