מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשע״א 16.07.2011

וילנה: ארון הקודש של בית הכנסת הגדול נחשף בחפירות

ארון הקודש של בית הכנסת הגדול של וילנה מראשית סוף המאה ה-16, נחשף בחפירות של בית הכנסת בעיר. ראש ממשלת ליטא אנדריוס קוביליוס, מלווה בשליח בעיר הרב שלום בער קרינסקי, ביקרו באתר יום שישי, ביחד עם 25 סטודנטים יהודים, תלמידי מוסדות החינוך של חב"ד ● הרב קרינסקי אמר כי "בית הכנסת הגדול נהרס על ידי הסובייטים, וחשיפתו הוא ניצחון עבור כל יהודי", וקרא פרקי תהילים במקום  לסיפור המלא
וילנה: ארון הקודש של בית הכנסת הגדול נחשף בחפירות
ארון הקודש של בית הכנסת הגדול של וילנה מראשית סוף המאה ה-16, נחשף בחפירות של בית הכנסת בעיר. ראש ממשלת ליטא אנדריוס קוביליוס, מלווה בשליח בעיר הרב שלום בער קרינסקי, ביקרו באתר יום שישי, ביחד עם 25 סטודנטים יהודים, תלמידי מוסדות החינוך של חב"ד.

"עבורנו זה מאוד חשוב להחזיר חלק אותנטי של ההיסטוריה הליטאי שכללה את ההיסטוריה של הקהילה היהודית", אמר ראש הממשלה אנדריוס קוביליוס בראיון טלפוני עם האתר החב"די Lubavitch.com.

"הממצאים חשובים לא רק עבור ליטא, אלא לקהילה היהודית העולמית. זהו סמל גדול של מורשת ועוצמה, לצד טרגדיה גדולה, כאשר כל הקהילה היהודית נהרסה, וזה סמל חזק מאוד לגבי העתיד היהודי".

בחפירות נחשף גם חלק מהריצפה המקורית, וכן את החלק העליון של אחד מארבעת העמודים שהיו סביב הבימה של בית הכנסת הגדול, מבנה מפאר במרכז היהודי הגדול הזה פעם של לימוד התורה הידוע בשם "ירושלים דליטא".

הרב קרינסקי אמר כי "בית הכנסת הגדול נהרס על ידי הסובייטים, וחשיפתו הוא ניצחון עבור כל יהודי", וקרא פרקי תהילים במקום.

החפירות הן חלק ממאמץ רחב בחסות הממשלה, שיזמה בשנה זו לשחזר את הרובע היהודי העתיק של וילנה, במסגרתה, יערכו חפירות לחשוף שמונה בתי כנסת קטנים באזור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.