מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״א 13.07.2011

חשיפה: הרבי אישר לשופט צבי טל להתמודד לכהונת שופט

בטרם החליט השופט צבי טל לקבל על עצמו את משרת כהונת שופט החליט לשאול את דעתו של הרבי שלא איחרה לבוא ● "קבלה על עצמו הוספת עניין בקיום משפטיו של השופט כל הארץ בחייו הפרטיים", כתב הרבי, ואכן השופט טל קיבל על עצמו לייסד שיעור דף יומי, ועד היום הוא מוסר שיעור בדף היומי בשכונת בית וגן בירושלים והוא כבר סיים את הש"ס חמש פעמים לסיפור המלא
חשיפה: הרבי אישר לשופט צבי טל להתמודד לכהונת שופט
השופט צבי טל

הבטאון 'יום ליום' חושף כי בטרם החליט השופט צבי טל לקבל על עצמו את משרת כהונת שופט החליט לשאול את דעתו של הרבי וכך מתאר צבי טל:

"יום אחד מספר טל טילפנו אלי מלשכת עו"ד ושאלו האם יהיה מוכן להציג את מעמדתי לכהונת שופט מחוזי. היססתי וסברתי כי מורי הרבנים הגאון רבי שאול ישראלי והגאון רבי שלמה מן מהסוברים כי בית המשפט הוא כערכאות של גויים ולכן הם יתנגדו.

טל טוען כי לא הבין אף פעם את סברת רבותיו שכן לשיטתו מדובר 'בתקנות הקהל'. שלהם שותפים אף הנציגים החרדים. אולם בסופו של דבר החליט טל לשאול בעצתו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל.

טל סבר כי האדמו"ר מחב"ד יורה לו לוותר על העניין אך תשובתו המפתיעה של האדמו"ר לא אחרה לבוא הרבי הורה השיב : "קבלה על עצמו הוספת עניין בקיום משפטיו של השופט כל הארץ בחייו הפרטיים".

ואכן השופט טל קיבל על עצמו לייסד שיעור דף יומי ומשנת 1975 עד היום מוסר השופט טל שיעור בדף היומי בשכונת בית וגן בירושלים והוא כבר סיים את הש"ס חמש פעמים.

למרות התנגדויות של חלק מחברי הועדה זכה טל בכהונת שופט מחוזי בין המברכים היה גם הגאון הרב אליעזר גולדשמיט שהיה חבר בית הדין הגדול. כאשר שאל טל את הגר"א גולדשמיט כיצד אתה מברך אותי השיב הרב: "לו שאלת דעתי מלכתחילה, אינני יודע מה הייתי מייעץ לך עכשיו בדיעבד טוב ויפה ועדיף שאדם שומר תורה ומצוות יחזיק במשרה זו".

עיתוי פרסום הכתבה בעקבות פרישתם של ארבעה שופטים מבית המשפט העליון. ובראשם נשיאת בית המשפט דורית בייניש. רישמה מיוחדת מתפרסמת על השופטים הדתיים והדרך שהובילה למינויים לבית המשפט. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.