מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״א 08.07.2011

לראשונה: הקהילה הישראלית בקראון הייטס התאחדה

למעלה ממאה אברכים דוברי עברית השתתפו אמש באירוע מיוחד שנערך באולמי "חובבי תורה", לכבוד ג' תמוז. הנוכחים נהנו מהרצאותיהם המרתקות של הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, הרב יוסף ישעי' ברוין והרב יוסק'ה לוין. לדברי מארגני האירוע, מדובר ביריית פתיחה של פעילות קהילתית עניפה עם הישראלים בשכונה. הקורס הראשון - מיוחד לישראלים - מתחיל כבר בשבוע הבא  לדיווח ולתמונות
לראשונה: הקהילה הישראלית בקראון הייטס התאחדה
צילום: בנצי ששון
למעלה ממאה אברכים גדשו אמש את אולם "חובבי תורה" לערב מיוחד לכבוד ג' תמוז. המשתתפים כללו צעירים ומבוגרים,   כשלכולם פן משותף אחד: דוברי עברית - ישראלים תושבי השכונה. מספר אברכים ישראלים צעירים החליטו להרים את הכפפה ולהתחיל לארגן כינוסים מרכזיים ברמה גבוהה, בהם ישתתפו כל הישראלים בשכונה. אם לשפוט לפי האירוע הראשון שנערך אתמול, אפשר לומר בהחלט שהאברכים הישראלים נענים ליוזמה ומעוניינים במסגרת קהילתית.
 
הערב נפתח באמירת פרקו של הרבי על ידי הרב שלום בער ליפסקר, ולאחר מכן הוקרן ווידאו של הרבי מכ"ח ניסן תנש"א, המזכיר שהרבי הטיל עלינו את המשימה לעשות כל אשר ביכולתנו כדי להביא את משיח בפועל ממש.
 
המנחה, ר' דוד פרקש, מזמין את הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, חבר בית הדין רבני חב"ד באה"ק ורבה של קהילת חב"ד ברחובות, לשאת דברים בנושא 'שלום בית בתורת הרבי'. שעה ארוכה העלה הרב גלוכובסקי רעיונות לשיפור הזוגיות, מבוססים על שיחותיו של הרבי, תוך שהוא מתמקד באחד היסודות לשלום בית: כבוד הדדי.
 
לאחר ניגון התעוררות על ידי אמן הקלידים יוסי כהן, הזמין המנחה את חבר הבד"צ ומרא דאתרא בשכונת קראון הייטס, הרב יוסף ישעי' ברוין, לשאת דברים בנושא חינוך הילדים. הרב ברוין התייחס לכותרת של נאומו "טיפים לחינוך ילדים", וסיפר שפעם הגיע אברך לרב גדול וביקש שיאמר לו סגולה לפרנסה, אבל סגולה שעובדת במאה אחוז. אמר לו הרב: יש רק סגולה אחת כזאת: תעבוד קשה! גם בחינוך, יש אמנם 'טיפים' לשיפור החינוך, אבל מי שחושב בטיפים בלבד יצליח בחינוך, הוא טועה. כדי להצליח לחנך, צריכים לעבוד קשה.
 
בין נואם לנואם ניגשו המשתתפים אל הבר העשיר, אמרו 'לחיים', והשקיטו את הנפש הבהמית שתאפשר להם להשאר באירוע למרות השעה המתאחרת.
 
הנואם האחרון באירוע היה הרב יוסק'ה לוין, שהתגורר במשך כמה שנים בשכונת קראון הייטס, ופעל רבות בשיעור החסידות הקבוע שקיים בכל בוקר ב-770. הרב לוין דיבר על התענוג שבלימוד החסידות, ועל השיפור באיכות החיים, אפילו הגשמיים, של מי שמתחיל את סדר יומו בשיעור חסידות. "תתחילו ללמוד, ותראו כמה היום שלכם הרבה יותר טוב, מכל הבחינות", קרא הרב לוין לאברכים הישראלים.
 
חתם את האירוע ר' אברהם רייניץ, ממארגני האירוע, שהציג את הפעילות הבאה למען האברכים הישראלים: קורס להשתלמות בהלכות טהרת המשפחה. מדובר בסדרה של ארבעה מפגשים, שיתחילו ביום חמישי הבא, י"ב תמוז, ויקיפו את דיני טהרת המשפחה. המפגשים יתקיימו בימי חמישי בבית הכנסת "ר' געצל שול" שבמרכז קראון הייטס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.