מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״א 03.07.2011

"כל הכינוס היה שווה רק בשביל נאומו של שר החינוך"

"מדהים, פשוט מדהים", פלט בהתרגשות אחד מהמנהלים הותיקים שישב בוועידת המנהלים מיד עם תום נאומו של אורח הכבוד שר החינוך מר גדעון סער. "היה שווה כל הכינוס הגדול הזה, אך ורק בשביל הנאום הכל כך חשוב והכל כך משמעותי הזה  ● "יש לך מושג כמה מאמצים ויזע השקיע הרבי להכנסת תכנים יהודיים אותנטיים לתכנית הלימודים הממלכתית בישראל?  לסיפור המלא
שר החינוך בוועידת המנהלים ● צילום: שמוליק סופר, COL

כתב COL

"מדהים, פשוט מדהים", פלט בהתרגשות אחד מהמנהלים הותיקים שישב בוועידת המנהלים מיד י, מייד עם תום נאומו של אורח הכבוד שר החינוך מר גדעון סער. "היה שווה כל הכינוס הגדול הזה, אך ורק בשביל הנאום הכל כך חשוב והכל כך משמעותי הזה".

"על מה אתה מדבר?" פניתי אליו בתמהון, "אתה מתכוון לנאום של השר? הרי לא היה בו כל בשורה, את מי מעניין הכנסת תכנית לימוד לפרקי אבות בביה"ס הממלכתיים או טיולים לירושלים ולחברון לתלמידי ביה"ס היסודיים, איפה הדברים המשמעותיים באמת, לא שמעתי בנאום מילה על ביטול תכנית הליבה בביה"ס חב"ד, לא היתה שם בשורה עבור הכרה בביה"ס חב"ד בחדרה כממ"ד, או בניית מבנה לת"ת בחולון ומבנה חדש לביה"ס בנס ציונה או לחילופין הקצאת תקציב שיפוץ ביה"ס לבנות בנתניה שקוצץ בשמונים אחוז ללא הודעה מוקדמת, ועוד כהנה וכהנה ענינים שצריכים לפתור בדחיפות לקראת שנת הלימודים הבעל"ט, אני יושב בין מאות המנהלים כולם סביב שולחן אחד ענק בהרגשה של שבת אחים גם יחד, מאזין בקשב רב לאורח הכבוד של הכינוס ולא מבין מה מדהים בנאום ללא כל בשורה.

המנהל הותיק שנמצא בתפקידו משלהי שנת תשמ"א הניח יד על כתפי בחיוך והפטיר "אני רואה שהח"כים החרדיים שהופיעו כאן במשך היום הספיקו להשפיע עליך..."

"יש לך מושג כמה מאמצים ויזע השקיע הרבי להכנסת תכנים יהודיים אוטנטיים לתכנית הלימודים הממלכתית בישראל?, האם אתה יודע שבמשך עשרות שנים חל כרסום מתמשך בלימודי התנ"ך ומחשבת ישראל, הן בקיצוץ שעות והן באופי הלימוד שהפך להיות על גבול האתאיזים, שרי החינוך לדורותיהם כולל מחוג המפד"ל נזהרו שלא להעיר דובים מרבצם, ולא נגעו באופן אמיתי בענינים הללו".

"מגיע לכאן שר החינוך ומתפאר בהשיגיו, הוא מספר כי הרגע הכי מרגש בהיותו שר חינוך כשראה שביתו חוזרת עם ציון לפרקי אבות בתעודת סוף שנה, וכי הצליח להכניס שעות בתכנית הלימודים כולל טיולים וכו' בנושאים יהודיים אוטנטיים. בפני מי הוא יכול להתפאר על ענינים מעין אלה? הרי התקשורת בודאי לא תקשור זרים לראשו של שר החינוך על הישגים שכאלה, ואילו החרדים והדתיים לסוגיהם נמצאים בביה"ס משלהם, ומי באמת מתפעל ומתרגש על הישגים מעין אלה?

רק חסידי הרבי שבמשך שנים רבות בפקודתו והדרכתו של רועה ישראל האמיתי זיכו עוד יהודי במצוות תפילין ועוד יהודייה בדלקת נש"ק במאור פנים, ועשו כל שבידם לקרב ולאחד את עם ישראל עם התורה הק' ומצוותיה יכולים לאחר נאום שכזה להתרגש ולהתפעל על כך שעם המעשים נמשכים הלבבות וחזונו של הרבי הולך ומתממש ושר חינוך בישראל מצליח להכניס תכנים יהודיים ואף להתפאר בכך.

"אינני יודע אם שר החינוך הבין את עומק משמעות דבריו, מה שבטוח שבהשגחה פרטית בחר שר החינוך לדבר על החינוך הממלכתי הלא דתי דווקא בכינוס של חב"ד, כאילו רצו משמיים להפנות את תשומת ליבנו, ראו את פירותיכם, בכח הרבי הצלחתם, ובכח הרבי נכבוש את היעד החשוב ביותר בו "לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.