מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״א 03.07.2011

רגע לפני המעצר: הרב יוסף קרא מהספר "פדה בשלום" ● בלעדי

48 שעות לפני שנעצר הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, הוא קיבל ספר חדש המלמד כיצד להתנהל מול חקירות בולשביקיות. בתום שיעורו של הגר"י יוסף ברחובות, הוא הופתע לקבל את הספר החדש "פדה בשלום" העוסק במאסרו וגאולתו של כ"ק האדמו"ר הריי"צ נ"ע, לקראת יום י"ב תמוז "חג הגאולה" ● ומה הקטע מהספר שהרשים במיוחד את הרב יוסף?  לסיקור מלא, תמונות
רגע לפני המעצר: הרב יוסף קרא מהספר
שי גפן מקריא לרב יוסף קטע מהספר "פדה בשלום" (צילום בלעדי ל-COL: אגודת תצפית)

מאת חיים ברון, כתב COL

48 שעות לפני שנעצר הרב יעקב יוסף, הוא קיבל ספר חדש המלמד כיצד להתנהל מול חקירות בולשביקיות. בתום שיעורו של הגר"י יוסף ברחובות, הוא הופתע לקבל את הספר החדש "פדה בשלום" העוסק במאסרו וגאולתו של כ"ק האדמו"ר הריי"צ נ"ע, לקראת יום י"ב תמוז "חג הגאולה".

בסיום השיעור הגיש שי גפן מנכ"ל "ארץ-ישראל שלנו" את הספר לרב יוסף, וגם הקריא קטע רלוונטי מאד מהספר בפני הרב והנוכחים, לקראת החקירה הצפויה. הרבי יוסף שהתמלא חיוך על הקראת הקטע, הציע לשלוח את הספר עם הקטע הרלוונטי ל...שי ניצן.

הרב יוסף נעצר הבוקר, לאחר שסיים את תפילת ראש-חודש - בעקבות חתימתו על הספר "תורת המלך" העוסק בהריגת ערבים בשעת מלחמה. בסוף-השבוע נעצר גם הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בישראל.

הקטע שהוקרא בפני הרב יוסף ומשתתפים השיעור מתוך סיפור המאסר. בימים ההם בזמן הזה:

"כשהגיעו ל"חצר-מוות", כפי שמכנה זאת הרבי הריי"ץ, הושיבוהו באולם גדול מול חמישה עשר אנשים, אשר הציגו עצמם כ"וועד מבקרי הדתות". הם טענו, כי עסוקים הם בביקורת דת ישראל, ולשם כך זימנו כבר כמה רבנים והאזינו לתשובותיהם. וכעת, מעוניינים הם לשמוע את דעתו של הרב שניאורסאהן בסוגיות, הקשורות לקבלה ולחסידות.

"שאלותיהם הובעו בשפה הרוסית, אך אדמו"ר הריי"ץ התעקש להשיב בשפת האידיש. הרבי הבהיר, כי "עוד לא נולד ולא ייוולד בן אדם או שד, אשר יזיז אותי מהפרינציפים שלי, אפילו זיז כל שהוא". אחד החוקרים כיוון את אקדחו לכיוונו של הרבי, ואמר: "צעצוע זה מסיר את הפרינציפים, ואימתו פותחת את הפה, וגם אילם נעשה דברן".

"הרבי השיב לו בקור רוח: "טעות גמורה. צעצוע זה עושה רושם רק על הבלתי מאמינים, מוגי הלב, שאין להם אלא עולם אחד והרבה א-לים. אולם אנו, שיש לנו א-ל אחד בלבד ומאמינים בשני עולמות, הנה צעצוע זה, שאתם מראים לי, לא לבד שאינו מבהיל אלא גם אינו עושה עלי רושם".

בני הבית, סיפרו כי במהלך השבת הזכיר הרב יעקב יוסף את הסיפור המופלא עם האדמו"ר הריי"צ שסופר בתום שיעורו ברחובות.

הסיפור הזה להזכירכם לא קרה השבוע, אלא לפני 84 שנים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.