מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״א 30.06.2011

בולגריה: ספר תורה ראשון הוכנס לבית חב"ד בורנה ● גלריה

לראשונה, הוכנס ספר תורה מהודר לבית חב"ד בעיר וורנה שבבולגריה בהנהלת השליח הרב יוסף הלפרין, בהשתתפות אנשי עסקים, שלוחים, תיירים ובני הקהילה המקומית ● השליח הראשי בבולגריה הרב יוסף סלמון פתח את מעמד סיום כתיבת האותיות ● הרב בערל לאזאר רבה של רוסיה הגיע לאירוע ונשא דברי ברכה   לדיווח ולתמונות
בולגריה: ספר תורה ראשון הוכנס לבית חב
צילום: מנדי הכטמן, COL

כתב COL

הם גרים כל השנה בניזני נובגורוד שברוסיה, בבוקרשט שברומניה, בסופיה ובוורנה שבבולגריה. הם מכירים אחד את השני דרך מסך המחשב של בית-הספר נט. הם כמעט ולא נפגשים פיזית. אמרנו כמעט.

השבוע הם נפגשו, הם גם רקדו יחד, והם גם הרקידו עוד עשרות ילדים.

וורנה, בולגריה. רחובה הראשי של העיר. טקס הכנסת ספר תורה ראשון לבית חב"ד בעיר.

הקהל הגדול יוצא מהאולם בו נכתבו האותיות האחרונות של ספר התורה, כשספר התורה נישא בהתרגשות בידיו של התורם הנדיב מר ישראל בן דוד בראלי, ואת פניהם ברחוב מקבלים ילדי השלוחים מניזני נובגורוד, בוקרשט, סופיה, והמארחים – ילדי השלוחים בוורנה, כשלפידים של אש בידיהם.

"ברוך שהחינו וקימנו והגיענו לזמן הזה" ... במלים אלו פתח את נאומו שליח הרבי בעיר וורנה שבבולגריה, הרב יוסף הלפרין את מעמד הכנסת ספר התורה הראשון לעיר, בפני מאות מיהודי העיר, אורחים מישראל, מרוסיה, מעיר הבירה סופיה, ומהעיר בורגס. אנשי עסקים, שלוחים, תיירים ובני הקהילה המקומית.

לאחר דברי הפתיחה על גודל המעמד והשעה ועל החשיבות הגדולה שבהכנסת ספר תורה ראשון לעיר ורנה, הוזמן השליח הראשי בבולגריה הרב יוסף סלמון לפתוח את מעמד סיום כתיבת האותיות בעזרתו של הסופר הרב שלמה אייזנבך.

אחריו בזה אחר זה משלימים את האותיות, איש החסד הרב יעקב הלפרין נציג חב"ד וחבר מועצת העיר ירושלים, הרב משה פינקוביץ רב בחולון, הרב שמעון ברגמן שליח הרבי ורבה של ניזני נובוגרוד, הרב נפתלי דייטש השליח הראשי ברומניה, הרב שניאור הלפרין מהשלוחים למוסקבה, רבה של העדה הגרוזינית במוסקבה השליח הרב אברהם אלאשווילי, רבה של העדה הגרוזינית באשדוד חכם סימון, אישי ציבור ונציגי הקהילה היהודית בורנה.

נגן הקלידים ר' אלימלך ויסברג משלוחי הרבי במוסקווה, מנעים את האווירה בשירה חסידית, והקהל מגיב בפרץ שמחה בשירה ובריקודים. קשה להסתיר את דמעות ההתרגשות שזולגות מעיני המשתתפים.

באולם סמוך מתקיימת פעילות לעשרות ילדים שהגיעו למעמד, בהנחיית השליחה הגב' רחלי הלפרין ובסיוע של חיה מושקא הלפרין. הילדים אומרים פסוקים ויוצרים דגלים שישמשו אותם בתהלוכה הקרובה.

רגע השיא מגיע כאשר לאולם נכנס אורח הכבוד הרב בערל לאזאר שליח ראשי ורבה הראשי של רוסיה, הקהל נעמד על רגליו ומקבל בברכה את הרב.

באותיות האחרונות בספר התורה מתכבדים ידידי וקרובי משפחת התורם ביניהם שתי בניו; דוד בן ישראל ואליהו בן ישראל. במילה ישראל שמסימת את כל התורה מכובד התורם הנכבד מר ישראל בראלי הקהל פוצח בשיר ישראל בטח בה' ועם ישראל חי.

לאחר הגבהת התורה וגלילתו, התהלוכה יוצאת לרחובה של עיר. הרחוב עוצר מלכת, מטיילים רבים מצטרפים לחגיגה ולריקודים. הספר עובר מיד ליד והשמחה גדולה.

לאחר סדר ההקפות בסימן טוב ובמזל טוב, מתכבד התורם להכניס את הספר להיכל בבית חב"ד.

הקהל מוזמן לסעודת מצווה במהלך הסעודה מסביר לקהל הרב בערל לאזאר את גודל מעלת הכנסת ספר תורה ראשון . התורם הנדיב מר ישראל בראלי מספר על מהלך ההחלטה שהביאה אותו לתרום את ספר התורה דווקא לעיר ורנה.

בסיום דבריו ובהתרגשות גדולה הוציא התורם שלשה זוגות תפלין וטליתות והעניק אותם תרומה לבית חב"ד בורנה.

לקראת סיום סעודת המצווה נוטל הרב יעקב הלפרין את המקרפון ומספר לקהל שברגעים אלו נכנס נכדו הילד מנחם מנדל שי' בנו של הרב שלומי הלפרין לגיל שלש ומזמין את הרה"ח הרב לאזאר שליט"א להתחיל בטקס החלקה  המסורתית.

כאן המקום גם להודות למי שעוזר ומסיע בלב ובנפש במשך כל ימות השנה לפעילות בבית חב"ד ורנה הרב' משה יהודה קוטלרסקי ששלח את ברכתו לארוע חגיגי זה.

האירוע הופק בעזרתם הרבה של ר' מני סודקביץ, ר' משה חזן, ר' שלומי הלפרין, הת' דודי בורש, הת' לוי הלפרין, והת' דובי הלפרין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.