מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״א 30.06.2011

עוגת מוס ● טייבי קמיסר, הולנד

השליחה טייבי קמיסר מאמסטרדם שבהולנד מתארחת השבוע במדור "מתכון מסביב לעולם" של COL ● היא נותנת לכן מתכון של עוגת מוס משובחת, מדברת על חיי השליחות ("לפני שנכנסנו לדירה קיבלנו טלפון מצעירה שרצתה להתארח"), משתפת בקשיים ("עדיין אין מבנה") ומספרת אפיזודות שונות על השגחה פרטית ("תקלה בגלאי-האש הביאה לתגלית") לסיפור המלא
עוגת מוס ● טייבי קמיסר, הולנד
מאת שלומית, COL

שם: טייבי קמיסר, אמסטרדם - הולנד.

על המאכל: מכיוון שאני חדשה בהולנד ועוד לא מכירה את המטבח ההולנדי, מה גם שאין זה קהל היעד שלנו, בחרתי במתכון שאהוב עלי במיוחד - עוגת מוס מוצלחת שתמיד קוצרת מחמאות ומתאימה לקינוח בסעודות שבת. לצערי, או בעצם לשמחתי, אני כבר לא מכינה אותה לשבתות ומשתמשת במתכונים קלילים יותר לקינוח כך שיתאימו לכמות של 80 איש...

מוצרים+אופן ההכנה:
- מוצרים

בצק:
● 100 גר' מרגרינה
● כוס קמח
● 2 כפות סוכר

מוס:
● 4 ביצים מופרדות
● 1/4 כוס סוכר
● 1/2 סוכר וניל
● 75 גר' מרגרינה
● 250 גר' שוקולד מריר
● 1/2 כפית נס קפה

ציפוי:
ריצ'

אופן ההכנה:

בצק -

● רככי את המרגרינה, ערבבי עם הקמח והסוכר והשטיחי על תבנית משומנת.
● הכניסי לתנור שחומם מראש ל180 מעלות ואפי במשך 20 דק'.

מוס:
● המיסי את השוקולד עם 4 כפות סוכר, סוכר וניל, מרגרינה וקפה
● המתיני שיתקרר וערבבי עם החלמונים
● הקציפי בקערה נפרדת את החלבונים עם 1/4 כוס סוכר
● הוסיפי את הקצף לשוקולד וערבבי בתנועת קיפול
● שפכי על הבצק הקר והקפיאי

ציפוי:
● הקציפי את הריצ' ושפכי מעל המוס שכבר קפא מעט.
● קשטי בשוקולד מגורד/ פרורי ביסקוויטים/ תותים וכו'.

קצת על השליחות:
יצאנו לשליחות לאמסטרדם – בירת הולנד לפני שבעה חודשים תחת חב"ד הולנד בראשות הרב י. פארסט והרב ב. יאקאבס ובתמיכתו של הרב משה קוטלרסקי.

הגענו הנה לשתי מטרות: האחת - לפתוח בית-חב"ד במרכז העיר לתיירים הרבים שממלאים את העיר במשך השנה כולה, והשנייה - לפעול בקרב הקהילה הישראלית באמסטרדם המונה 9,000 (!) איש.

מהרגע שנחתנו בשדה התעופה 'סכיפול' באמסטרדם העבודה לא מפסיקה (כבר בדרך מהשדה לדירתנו הזמנית צלצל הנייד ההולנדי של בעלי ועל הקו בחורה שמעוניינת להתארח אצלנו בשבת. כן, כבר בשבת הראשונה היו אורחים). מסתבר שהמקום היה זקוק לחב"ד ואנשים פשוט חיפשו את הנציגים של הרבי גם בעיר הזו.

לצערנו אין עדיין מבנה לבית-חב"ד ואנו מקווים שנמצא את המקום המתאים והמימון לכך, אך פעילות שוטפת קיימת כל הזמן: שיעורי תורה, ערבי נשים, אירועים סביב מעגל השנה וסעודות שבת רבות משתתפים.

ב"ה, מאז בואנו אנו נאלצים להתמודד עם מצוקה של מקום וצפיפות, בכל אירוע שנעשה עד עתה היו יותר אנשים משציפינו ואנו מנסים לעמוד בקצב ההתקדמות המהיר.

מאז הגעתנו למקום השליחות לא מפסיקים להתרחש סיפורים המראים לנו במוחש את ההשגחה העליונה בכל פרט וצעד שאנו נוקטים.

סיפורים כמו: תייר ישראלי שהתחיל לשמור שבת תקופה ונחת בטעות באמסטרדם ביום שישי והיה אובד עצות איך ישמור שבת בעיר זרה זו ולכן ביקש מה' שישלח לו משהו יהודי שיוכל לעזור לו בכך. בדיוק באותו יום שישי בעלי האריך את סיבוב הנחת התפילין הקבוע שלו בעוד כמה רחובות, הוא זיהה את הפנים הישראליות של אותו תייר וכמובן שהזמין אותו לסעודת השבת ולתפילות.

רק השבוע חווינו סיפור מעניין נוסף - סטודנטית שלמדה באמסטרדם בשנה האחרונה הייתה מגיעה אלינו כל שבת ומטבע הדברים הפכה לבת בית והייתה עוזרת לנו מאוד.

לקראת עזיבתה הזמנו אותה ל'על האש' באמצע שבוע כדי להיפרד. ערכנו את ה'על האש' בחצר ביתנו, העשן עלה לחלון ביתם של השכנים מלמעלה וגלאי העשן נדלק והתחיל לצפצף.

מכיוון שהשכנים לא היו בבית אחת השכנות נבהלה וחשבה שמדובר בשריפה, לאחר מספר דקות אנו רואים ברחוב אורות מהבהבים ושתי כבאיות עומדות בפתח ביתנו והכבאים בפעולה. הסברנו להם שהכל בסדר וזה רק עשן מהמנגל והעניין נרגע.

לאחר שהכבאיות עזבו את השטח הבחנו שהרחוב עמוס אנשים - כל דיירי הרחוב יצאו לראות מה מתרחש, בעלי פנה לשוחח עם כמה שכנים מוכרים ואז פנו אליו לפתע זוג שהציגו את עצמם מהבניין ממול ובדרך אגב הזכירו שהם יהודים... כמובן שהתרגשו לשמוע על פעילות יהודית ממש מול ביתם, למרות שאין להם שום קשר ליהדות ואני חושבת שכבר בסעודת שבת הקרובה הם יהיו בין אורחנו.

הכוח הנשי בשליחות: בנוסף ל'עזר כנגדו' - בתמיכה, ייעוץ ועידוד, השליחה היא 'השליחה'.

מסר-הוראה: אני עדיין בקשיי ההתחלה ולכן יכולה להעיד בפה מלא כי גם כשמאוד קשה ואף מדכא, אם מסתכלים קדימה למטרה הכל מתגמד.

תכנונים, שאיפות, מטרות: קצר הדף מלפרט... המשך יבוא!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.