מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״א 29.06.2011

גורמים מקצועיים מחו"ל מבקשים להשתלם ב"עלי שיח"

בסוף השבוע שעבר התקיים בת"א הכנס השביעי הדו שנתי של האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי. במשך יומיים עלו ובאו מומחים ישראלים בשלל תחומים הנושקים לעולמו של בעל הצרכים המיוחדים, בעלי פיגור ומסתגלי חיים. הכותרת שעליה נסב הכנס הייתה "שונה זה שווה?!"
גורמים מקצועיים מחו

בסוף השבוע שעבר התקיים בת"א הכנס השביעי הדו שנתי של האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי. במשך יומיים עלו ובאו מומחים ישראלים בשלל תחומים הנושקים לעולמו של בעל הצרכים המיוחדים, בעלי פיגור ומסתגלי חיים. הכותרת שעליה נסב הכנס הייתה "שונה זה שווה?!" .

הרצון של החברה והרשויות בישראל גדול וראוי לשבח, אולם מתברר שבניגוד להצגת תיאוריות ותובנות מוצלחות, ככל שיהיו, הרי שארגון עלי שיח, הציג "משהו" מעשי. בעוד שרבים מאנשי המקצוע מתלבטים מה נכון, מה מתאים ואת מה ניתן לאפשר, בשטח מתרחשת מהפיכה רצינית. המצגת שהוקרנה בפני אנשי המקצוע הסבירה את הבעייתיות ופירטה את הפתרונות, שזכו אגב, לברכת גדולי התורה.

אנשי עלי שיח מקיימים כבר חמש שנים מחקר סביב הסיכון והסיכוי של בעלי צרכים מיוחדים להינשא. בתום בדיקה עם חוקרים בארץ ובעולם והתייעצות עם גדולי הפוסקים שבדור, הרים הארגון את הכפפה, הלכה למעשה, וסיפק מענה באמצעות הכשרה וליווי מקצועי של זוגות עם צרכים מיוחדים. התגובות החמות בכנס, והתשואות הרבות שקיבלו עובדי הארגון מאנשי המקצוע והאקדמיה מלמדים שכשמתאמצים למצוא פתרון – הוא נמצא. נציגי הממשלה הבטיחו כי יצרפו את נציגי הדיירים לוועדות שונות במשרד הרווחה, למשל, בוועדה לקידום נושא מערך הזוגות הנישאים, וועדת הבטיחות של הרכבת הקלה ועוד.

בארגון עלי שיח מביעים סיפוק מהעובדה שגופים בישראל ובעולם מבקשים ללמוד את השיטה שפותחה בעמל רב. למעשה, אין עוד בארץ מערך רציני ועקבי, שעובד כבר 5 שנים ובהצלחה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.