מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשע״א 28.06.2011

ז'יטומיר: השר פלד התרשם במרכז 'עלומים'

במהלך ביקורו של השר יוסי פלד באוקראינה, הגיע השר לביקור במרכז עלומים שבעיר ז'יטומיר שבאוקראינה, והתקבל במקום על ידי מנהלי המרכז הרב שניאור זלמן ומלכי בוקיעט ● בשיחה התעניין השר מאוד בנעשה במוסד, במטרות ששמה ההנהלה לנגד עיניה ובפרטים כמו - סדר היום של הילדים, תוכניות הלימודים שלהם ועוד  לדיווח המלא  
ז'יטומיר: השר פלד התרשם במרכז 'עלומים'
במהלך ביקורו של השר יוסי פלד באוקראינה, הגיע השר לביקור במרכז עלומים שבעיר ז'יטומיר שבאוקראינה, והתקבל במקום על ידי מנהלי המרכז הרב שניאור זלמן ומלכי בוקיעט.

בשיחה התעניין השר מאוד בנעשה במוסד, במטרות ששמה ההנהלה לנגד עיניה ובפרטים כמו - סדר היום של הילדים, תוכניות הלימודים שלהם ועוד.

השר הביע התפעלות מהפעילות ההומניטארית המיוחדת וציין שהביקור מעלה בו זיכרונות מימי ילדותו בבלגיה שלאחר המלחמה במוסד, שכמובן לא דמה כלל לתנאים אותם מקבלים הילדים היום בפנימיית עלומים.

במשלחת השר השתתף נציג קרן היסוד באוקראינה מר אורי אוהלי, ידיד מרכז עלומים.

בסיום הביקור פנה השר לסייר במוסד, התפעל מהפאר ומהרמה הגבוהה של מגורי הילדים, ופגש פנים אל פנים בחלק מילדי המוסד ששהו באותו שעה במקום. מראה הילדים הקטנים שמקום זה הוא ביתם, לא הותיר את השר ומלוויו אדישים.

השר פלד הודה למארחים באומרו, כמי שחי בבית ילדים לאחר השואה אני יודע להעריך את התנאים והחום שאתם מעניקים לילדים. זוהי סולידריות יהודית ואחריות לאומית במיטבה לדאוג לכל ילד וילדה יהודיים ולתת להם סיכוי לחיים טובים ומאושרים חרף גורלם, ולתת להם זהות יהודית איתנה שתאפשר להם בבגרותם לבחור בעליה לישראל. התלמוד במסכת קידושין אומר שהעושה מצווה אחת מכריע את כל העולם לכף זכות ומי יודע אולי בית הילדים שלכם הוא זה שמביא את העולם למקום טוב יותר. אני גדלתי בתנאים קשים הרבה יותר ללא הפרטיות, הספורט והלימודים שאתם מעניקים והפכתי להיות גנרל ושר במדינת היהודים, אולי כאן גדל השר הבא בממשלת ישראל.

אין ספק שהביקור בעלומים ריגש עמוקות את השר, ילדי וצוות עלומים הודו לשר על שפינה מזמנו לבקרם ואחלו לו המשך הצלחה בעשיה למען ניצולי השואה ולמען עם ישראל ועמידתו האיתנה על בטחון היהודים ושלמות ארץ הקודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.