מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשע״א 27.06.2011

שר החינוך: "חב"ד היא החוליה המחברת את העם" ● גלריה

האורח המרכזי במושב הצהריים של וועידת המנהלים שנערכה במרכז האירועים המפואר TERRA בקיסריה, היה שר החינוך גדעון סער שהתקבל בחמימות על ידי מנהלי חב"ד ● "אני רואה בחב"ד את אותם התכונות שאנחנו רוצים לראות בחברה הישראלית: אהבת הזולת, הרצון לחבר ליהדות, הנתינה לזולת, שהם כל התכונות המאפיינים את העבודה החינוכית בחב"ד" אמר שר החינוך ● "חב"ד היא החוליה המקשרת והמחברת את העם", אמר השר, וזכה למחיאות כפיים סוערות לדיווח ולתמונות + ח"כ מופז: "יש לכם משימה לאומית: לאחד את העם" ● גלריה ראשונה + סגן השר יעקב ליצמן: "חייבים חב"ד בכל העולם" ● גלריה שניה + ארוחת צהריים חגיגית בסימן הצדעה למנהלי המוסדות ● גלריה שלישית
שר החינוך:
צילום: שמוליק סופר, COL

שרון גושן, TERRA בקיסריה
צילום: שמוליק סופר

בתום ארוחת הצהריים החגיגית שעמדה בסימן הצדעה למנהלי מוסדות חב"ד, פנו המנהלים לאולם במליאה להמשך הדיונים.

את מושב הצהריים פתח מר אהרון פוגל, יו"ר דירקטריון קבוצת מגדל, ומנכ"ל משרד האוצר בעבר. בדברים שנשא בפני המנהלים הוא עמד על סדרי הקדימויות בניהול תקציב, והתמודדות עם משברים.

האורח המרכזי במושב הצהריים של וועידת המנהלים שנערכה במרכז האירועים המפואר TERRA בקיסריה, היה שר החינוך גדעון סער שהתקבל בחמימות על ידי מנהלי חב"ד, שחלקם עוסקים בניהול מוסדות חינוך.

סער ציין בפתח דבריו כי הוא גאה בכך שהצליח להכניס לתוכנית הלימודים בבתי הספר "מורשת ישראל", וכן את תוכנית ביקורי התלמידים בחברון ובירושלים.

בהתייחסו למוסדות חב"ד, שיבח שר החינוך את אגודת חסידי חב"ד והעומד בראשה הרב יוסף יצחק אהרונוב על אירגון הוועידה, ועל התמיכה הגדולה של אגודת חסידי חב"ד למוסדות חב"ד ברחבי הארץ, וציין כי היה חשוב לו מאוד להגיע לוועידה, למרות ישיבת הקבינט הבטחוני שנערכה בבוקר הוועידה בירושלים.

"אני בנתיים לא חב"דניק, אבל אני רואה בחב"ד את אותם התכונות שאנחנו רוצים לראות בחברה הישראלית: אהבת הזולת, הרצון לחבר ליהדות, הנתינה לזולת, שהם כל התכונות המאפיינים את העבודה החינוכית בחב"ד. זה הדבר שאיתו חב"ד מזוהה ביותר: השליחות לקרב יהודים ליהדות בנועם ובאהבה", אמר שר החינוך.

"חב"ד היא החוליה המקשרת והמחברת את העם", אמר השר, וזכה למחיאות כפיים סוערות. הוא ציין גם את העובדה שמרבית בתי הספר של חב"ד פועלים ונטועים עמוק בתוך החינוך הממלכתי-דתי בישראל, ואמר כי הוא רואה בכך חשיבות גדולה בהשקפה של חב"ד: לכבד את השותף, לחפש את המאחד, ולא לוותר על אף תלמיד.

דינא דמלכותא - דינא

חלק מרכזי במושב הצהריים היה פאנל מרכזי עם שלושה מחברי בית דין רבני חב"ד שדנו בדילמות וסוגיות פנים חב"דיות. על חברי הפאנל נמנו: הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הרב אברהם מיכאל הלפרין, והרב מנחם מענדל גלוכובסקי. הרבנים השיבו לשאלות שהופנו אליהם על ידי המנהלים, ודיברו על החשיבות של בית הדין בחיי אנ"ש והמוסדות, ועל ההוראות הרבות שהיו מהרבי לבית דין רבני חב"ד. הוא דיברו הרבנים על הסכנות החמורות שיש כיום לדור הצעיר, ועל הצורך לעמוד על המשמר, לחזק ולבצר את כרם חב"ד, בעיקר בחינוך ובצניעות הילדים.

בהמשכו, פנו המנהלים לסדנאות נוספות: האחת עסקה בזכויות וחובות של מעביד ועובד עם עו"ד יוסי חכם, בעלים ושותף במשרד עו"ד "חכם את זך". סדנא נוספת עסקה ב"טכנולגיה משרדית מתקדמת", מגוון פתרונות טכנולגיים לשידרוג ואבטחת סביבת העבודה המשרדית" עם מר לובו ויזנר.

את וועידת המנהלים נעל פאנל מוניציפאלי בהנחיית איש התקשורת קובי אראלי. הפאנק עסק במינון הנכון של מרקם היחסים עם הרשות המקומית שיביא לניצול תקציבי מירבי. בפאנל השתתפו: הרב יצחק הבלין סמנכ"ל מוסדות חב"ד בקריית גת, הרב מנחם מענדל ליברמן מנכ"ל המוסדות באשקלון, והרב לוי יצחק טייכטל סמנכ"ל המוסדות בנתניה. 

וועידת המנהלים נערכה בחסות חברת אורנג'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.