מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״א 22.06.2011

חג בברלין: רבנים חדשים הוסמכו על אדמת גרמניה ● גלריה

מאות השתתפו בטקס הסמכת שישה רבנים, 'תמימים' מארץ-הקודש, שהתקיים בבית-הכנסת הגדול של חב"ד בברלין ● באירוע השתתפו, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, רבה של חולון הרב יוחנן גוראריה, שלוחים ורבנים לסיפור המלא
חג בברלין: רבנים חדשים הוסמכו על אדמת גרמניה ● גלריה
(צילומים: COL ברלין)
מאת כתב COL

כ-350 איש השתתפו בטקס הסמכת שישה רבנים, שהתקיים בבית-הכנסת הגדול של חב"ד בברלין. הרבנים החדשים, התלמידים השלוחים בישיבה גדולה בברלין: הרב ישראל ביסטריצקי, הרב מאיר איידלמן, הרב חיים ריבקין, הרב חיים וייסמן, הרב יעקב איגרמן והרב יחיאל וייצמן.

באירוע השתתפו, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, רבה הראשי של חולון הרב יוחנן גוראריה, שלוחים ורבנים מרחבי אירופה, פוליטקאים לצד נגידים ועיתונאים.

את האירוע פתח בדברי ברכה ראש-הישיבה הרב אורי גמסון שדיבר על ההרגשה האישית שלו, לאחר שנה של מאמצים, לראות רבנים חדשים מוסמכים דווקא על אדמת גרמניה, הוא הודה להקב"ה על היום הגדול הזה, וסיים בברכת שהחינו וקימנו והגיעינו לזמן הזה.

לאחמ"כ הוזמן לנאום הרב יהודה טייכטל השליח הראשי של ברלין, שדיבר על ההיסטוריה וכי במקום בו רצחו מיליוני יהודים וניסו להשמיד את העם היהודי, ניתנת התשובה והיא פריחת היהדות עם הסמכה של רבנים חדשים, יראי שמים וחסידיים, שכעת יוכלו גם לשמש כמנהיגי אמת לקהילות הן בגרמניה והן מחוצה לה.

אחריו הוזמן רבה של חולון הרב גוראריה, נציג הרבנים המסמיכים, שדיבר על האחריות הגדולה המוטלת על כתפי הרבנים שנקראים בשם "עיני העדה", שכן בידיהם ובאפשרותם לגרום לכלל הקהילה להצליח, הוא הוסיף ודיבר על כך שרב צריך להיות זמין לקהילתו 24 שעות ביממה.

נאומו של השליח בהמבורג ובוגר הישיבה, הרב שלמה ביסטריצקי גרם להתרגשות עצומה בקהל.

הרב סיפר על השנים שהוא עצמו למד בישיבה גדולה בברלין, שם קיבל את ההסמכה לרבנות, וציין את העובדה שהיום הוא עצמו סגר בזכות זה מעגל בחייו בכך שהוא משמש כרב בהמבורג, מקום שממנו סבו, הרב יהודה-לייב ביסטריצקי, ברח בהיותו ילד, ובאותו ה"תלמוד תורה" שבו למד סבו לומדים ילדיו שלו.

הוא סיים כשקולו נשנק מהתרגשות שהיום אחיו הצעיר מקבל באותו המקום את תעודת הסמיכה, "ובזה ממשיך את שושלת הרבנות של המשפחה אחרי אביו הרב לוי ע"ה".

נציג תלמידי הישיבה הת' אליהו בורדין, דיבר על ההזדמנות הנדירה שהעניקה לו הישיבה גדולה, "להתחזק ולהכיר את יהדותו בזמן שלמד מתמטיקה באוניברסיטת ברלין". הוא דיבר בשם חבריו שלומדים במסגרת המיוחדת לבעלי תשובה בישיבה והצהיר כי הישיבה גדולה בברלין היא המקום הטוב ביותר עבור מי שרוצה ללמוד ולהכיר את היהדות בהתאם לרמתו שלו.

לאחר-מכן עלה הרב הראשי על הבמה בכדי לחלק את תעודות הסמיכה, יחד עם חבר הוועד המסמיך הרב גוראריה, בשעה שהרב הקריא את שמות המוסמכים ניכרה התרגשות רבתי בקהל שלא רגיל באירועים מסוג זה.

מיד לאחר-מכן פנה הרב הראשי לשאת את נאומו. הוא פתח ואמר שכבר כמה שנים הוא עוקב אחרי ההתפתחות האדירה של חב"ד בברלין וציין בהתפעלות את העובדה שחב"ד מצליחה לפתח קהילה פורחת ותוססת דווקא במקום כזה.

הוא ציין באופן מיוחד את העובדה שלימודי הסמיכה לרבנות נעשו ברמה גבוהה באופן מרשים, דבר שבא לידי ביטוי בעובדה שחשובי הרבנים חתומים על תעודת הסמיכה. בהמשך הוא פנה לרבנים הצעירים וסיפר את הסיפור הידוע על אדמו"ר הזקן ששמע את קול התינוק הבוכה ואיחל לרבנים שיצליחו לשמוע את קולות התינוקות שנשבו הבוכים ומתחננים לעזרה רוחנית.

בסיום האירוע ניגשו אנשים כשדמעות בעיניהם לרבנים החדשים ואמרו להם כי טקס זה הייתה ההוכחה הטובה ביותר שהיטלר ימ"ש נוצח סופית.

חברי הועד המסמיך הם: הרב חיים-יהודה רבינוביץ' אב"ד ירושלים, הרב זלמן נחמי'ה גולדברג דיין בבית-הדין הגדול בירושלים, הרבנים הראשים לחולון - הרב גוראריה והרב אברהם יוסף.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.